Permalänk
Medlem

Jag är svar 900 i tråden! HA!

Ehm.. bra spel..

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Tja det bara funkar helt enkelt:O, vilka drivers har du? testa nvidia forceware 163.44 från www.guru3d.com. De ska nämligen vara mkt mer kompabibla för bioshock än de drivers du hittar på nvidias hemsida.

Har själv crt, vista och 8800 kort. Funkar fint i 1280x960.

fan också vissa har flyt
jag kör med dom senaste drivarna 163.44

fattar inte vad det skulle vara annars som är fel
skiten ställer om sig till 1024*768 varje gång jag startar om det även fast jag ställer in 1600*1200
det funkar att köra i fönster men vem fn vill göra det då man tappar hälften av prestandan.

fler tips kom igen?

du har inte lust att skicka dina bioshock.ini och configINI.IBF filer?
måste vara nåt skit där

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molor
alldrig haft eller köppt ett spel med så stora problem och betalat för skiten
å som om det inte va nog ,,,, idag när mitt AVG antivirus program uppdaterade sig så kan jag inte spela spelet mera då
AVG sätter stopp för spelet och säger att det är virus i morgon ska jag åka tillbaka till afären jag köppte det i å lämna tillbaka alternativt byta till overlord eller va det spelet hette det ska i varge fall funka o har jäkla fin grafik .. (ricktigt förbannad konsument )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Avinstallera AVG och installera typ NOD32 eller annat virusprogram så ska det fungera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
AVG är ju gratis så det är inte hela världen dock men jag förstår vad du menar. Kör Kaspersky eller liknande en trail i 30 dagar för jag antar att du har fått ut spelet då och sedan installerar du AVG igen.

Nu finns det en ny uppdatering till AVG. Ladda hem den, så larmar det inte mer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Collectors edition är en stor låda och du får med två extra skivor plus en ca 15cm stor Big Daddy-figur.

Jaha lite skillnad där alltså

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa Bioshock på game imorgon, enligt deras brittiska sida kostar det 345.61kr, är det rimligt/bra pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Tänkte köpa Bioshock på game imorgon, enligt deras brittiska sida kostar det 345.61kr, är det rimligt/bra pris?

+ moms?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

+ moms?

Det skall inte vara någon extra moms på varor inom EU vad jag vet. Har aldrig betalat moms för något från England. Frakt tillkommer oftast dock.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

tänk på §7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Nu har jag iof varit lat och inte kollat igenom tråden, men nån som läst det här? =/

http://www.guildcafe.com/blogs/viewblog.php?entry=1197&highli...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Sjukt störande grej som har hänt flera gånger är att jag har lockat med mig en bigdaddy en bit för jag lyckas aldrig döda dem på plats. Men när jag har dödat den så har inte flickan kommit med. Ska då leta upp flickan efter jag dödat big daddy. men då har en ny bigdaddy kommit fram... Sånna grejjer gör att jag slutar spela ett spel:P

Jävlabuggspel^^.. Får väl försöka döda honom på plats antar jag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Sjukt störande grej som har hänt flera gånger är att jag har lockat med mig en bigdaddy en bit för jag lyckas aldrig döda dem på plats. Men när jag har dödat den så har inte flickan kommit med. Ska då leta upp flickan efter jag dödat big daddy. men då har en ny bigdaddy kommit fram... Sånna grejjer gör att jag slutar spela ett spel:P

Jävlabuggspel^^.. Får väl försöka döda honom på plats antar jag.

Ha hah, hände mig några gånger, så jag har lärt mig att ta hand om Mr Bubbles i mindre områden. Tycker det är vettigt faktiskt att det kommer in en ny för att skydda systrarna.

En gång så blev striden så pass lång att fick med två stycken till Big Daddys in på samma fajt, och som ett helt "mirakel" så klarade jag av dem allihopa (på medium svårigheten).

Köpte f.ö. min PC Bioshock från megastore och fick spelet i metall dvd-förpackning. Very nice

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Ha hah, hände mig några gånger, så jag har lärt mig att ta hand om Mr Bubbles i mindre områden. Tycker det är vettigt faktiskt att det kommer in en ny för att skydda systrarna.

En gång så blev striden så pass lång att fick med två stycken till Big Daddys in på samma fajt, och som ett helt "mirakel" så klarade jag av dem allihopa (på medium svårigheten).

Köpte f.ö. min PC Bioshock från megastore och fick spelet i metall dvd-förpackning. Very nice

Köpte mitt spekl genom steam. Ångrar det lite faktiskt:/ Slipper ju använda CD iaf.

men det är ju rätt störande när en fight mot dessa Bigddaddys kan ta upp emot 20 minuter. speciellt när man har dåligt med bra ammo. Kör på hard så jag antar att de tål lite mer då.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Köpte mitt spekl genom steam. Ångrar det lite faktiskt:/ Slipper ju använda CD iaf.

men det är ju rätt störande när en fight mot dessa Bigddaddys kan ta upp emot 20 minuter. speciellt när man har dåligt med bra ammo. Kör på hard så jag antar att de tål lite mer då.

20 minuter? Vet inte ifall jag skulle överleva så länge
Gäller att kombinera olika vapen och plasmids och även göra upp fällor i förväg så att de får maximalt skada på så kort tid som möjligt.

Glöm inte att "researcha" dem ordentligt...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Fick ingen metall box. =/ Köpte 360 versionen, vanlig plastbox. Eller på hyllan fanns det något som såg ut som ett pappersfodral som man drar över kanske det var det? Och det var inte papper utan faktiskt plåt? Jag vet inte för gick till kassan direkt o bytte in några spel och köpte det.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

20 minuter? Vet inte ifall jag skulle överleva så länge
Gäller att kombinera olika vapen och plasmids och även göra upp fällor i förväg så att de får maximalt skada på så kort tid som möjligt.

Glöm inte att "researcha" dem ordentligt...

mjo men jag kan ju inte gör några mer fällor än ett par granter till granatkastaren:P Så jag springer runt hela banan med honom efter mig. Sen är all uhm manan slut och då blir det jobbigt:P

Vet inte om jag har hittat nåst ställa som man kan uppgradera nåt på än. Är på den banan som man ska rädda eller harvesta 3 sisters.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

mjo men jag kan ju inte gör några mer fällor än ett par granter till granatkastaren:P Så jag springer runt hela banan med honom efter mig. Sen är all uhm manan slut och då blir det jobbigt:P

Vet inte om jag har hittat nåst ställa som man kan uppgradera nåt på än. Är på den banan som man ska rädda eller harvesta 3 sisters.

Researcha, electrifing buck-shot samt armor-pearcing machinegun rounds, då tar jag ut en elite big daddy på medium på under 20s

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB

Researcha, electrifing buck-shot samt armor-pearcing machinegun rounds, då tar jag ut en elite big daddy på medium på under 20s

Dold text

vid vilka stationer researchar jag då?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

vid vilka stationer researchar jag då?

Kameran. Ta massa bilder i olika händelser

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan alltså inte bestämma själv vad jag vill researcha. För man kan ju enbart ta kort på de olika snubbarna man möter. Har kameran i högsta hugg hela tiden:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen spoiler i princip men en liten fråga.

Skall man harvesta småflickora eller rädda dem?

Dold text

Vilket lönar sig mer?

Visa signatur

Permalänk

är spelet värt pengarna då? jag är sjukt sugen på det men jag vet inte om jag ska eller ska inte... jag har spelat igenom demot 3-4 ggr nu, och jag e sjukt sugen alltså

Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk
Testpilot
Citat:

Sticker loggan på din ask ut (är i 3D och går att känna på) eller är det ett bara ett tryck? har för mig att det även är en grej som skiljer dom olika versionerna åt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

När jag fajtas med big dadys och dör, och kommer tillbaks för att fortsätta så är little sister borta och går inte att åter finna? Hur ska man göra då? eller får jag bara bita i det sura äpplet och skita i lite ADAM?

Dold text

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen spoiler i princip men en liten fråga.

Skall man harvesta småflickora eller rädda dem?

Dold text

Vilket lönar sig mer?

Tror inte det spelar så stor roll, på banor med 3st daddys/mommys så får du 80+80+80+200 (440) adam om du räddar dom och 160+160+160 (480) om du dödar dom. I slutändan är skillnaden inte så stor. Dessutom så har jag ändå över en hel del adam nu då det inte finns något intressant att uppgradera direkt.

Dold text

Hobbydiktatorn: Funderat på att ladda om från quicksave?

Permalänk

jo men det är ju tråk att behöva gå till baka Måste man ta alla sisters? Jag har hoppat över en del ;O Kanske ska börja om? Iofs har jag kommit en bit

är vid han som skapat ställets kontor (har inte spelat på några dagar ) hur långt är det kvar?

Dold text
Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk

Inte sant HBM;

Det finns två stycken slutfilmer på spelet. En är "bra", den andra är "dålig". Det räcker med att du harvestar en enda little sister så får du det dåliga slutet. Min vän varvade nyss spelet och räddade 98% av alla Little Sisters men fick ändå det dåliga slutet. Alltså måste du rädda alla Little Sisters för att få det bra slutet.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Inte sant HBM;

Det finns två stycken slutfilmer på spelet. En är "bra", den andra är "dålig". Det räcker med att du harvestar en enda little sister så får du det dåliga slutet. Min vän varvade nyss spelet och räddade 98% av alla Little Sisters men fick ändå det dåliga slutet. Alltså måste du rädda alla Little Sisters för att få det bra slutet.

Dold text

Aj fan testade just o harvesta, före jag läste att skillnaden inte var så stor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Sticker loggan på din ask ut (är i 3D och går att känna på) eller är det ett bara ett tryck? har för mig att det även är en grej som skiljer dom olika versionerna åt.

Jag köpte mitt ex på Åhlens och den har loggan formad i metallen så man kan känna den med fingrarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn

När jag fajtas med big dadys och dör, och kommer tillbaks för att fortsätta så är little sister borta och går inte att åter finna? Hur ska man göra då? eller får jag bara bita i det sura äpplet och skita i lite ADAM?

Dold text

Om du hänger runt den big daddy du slogs med som förmodligen redan är skadad kommer han banka vid nått av hålen i väggen så småningom och då kommer en little sister ut, döda han bara då

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB

Tror inte det spelar så stor roll, på banor med 3st daddys/mommys så får du 80+80+80+200 (440) adam om du räddar dom och 160+160+160 (480) om du dödar dom. I slutändan är skillnaden inte så stor. Dessutom så har jag ändå över en hel del adam nu då det inte finns något intressant att uppgradera direkt.

Dold text

Man får ju även en placmid så skulle säga att det går riktigt jämt upp, sen är det inte bara på banor med tre little sisters utan efter var tredje även om det överlappar från banor.

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Inte sant HBM;

Dold text

Blir kul att se, jag och en kompis kör och har kommit nästan lika långt jag räddar han slaktar blir kul se bägge filmerna.

Dold text

Haha lite kryptiskt detta blev för dom som lite läser spoilers, men svart är fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ribbskott
är spelet värt pengarna då? jag är sjukt sugen på det men jag vet inte om jag ska eller ska inte... jag har spelat igenom demot 3-4 ggr nu, och jag e sjukt sugen alltså

Om du nu är sjukt sugen så borde ett spel som iaf bjuder på kring 20h speltid vara värt pengarna.

Detta är ju trots allt den bästa "mainstreamifierade" fps/rpg hybriden som existerar.

Och har du ej spelat ss2 så kommer du inte reagera på återanvändningen av "holy shit" twisten som de bjuder på.

Imo så är spelet helt klart värt pengarna, trots att det är lite för lätt och fokusen på shooter delen är för stor.

Men det var väl vad som krävdes för att spelet skulle nå ut till en större publik