Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
Om du nu är sjukt sugen så borde ett spel som iaf bjuder på kring 20h speltid vara värt pengarna.

Detta är ju trots allt den bästa "mainstreamifierade" fps/rpg hybriden som existerar.

Och har du ej spelat ss2 så kommer du inte reagera på återanvändningen av "holy shit" twisten som de bjuder på.

Imo så är spelet helt klart värt pengarna, trots att det är lite för lätt och fokusen på shooter delen är för stor.

Men det var väl vad som krävdes för att spelet skulle nå ut till en större publik

Vad skulle det vara för "holy shit"-twist i System Shock 2?
Jag kan inte dra mig till minnes något sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Vad skulle det vara för "holy shit"-twist i System Shock 2?
Jag kan inte dra mig till minnes något sådant.

Denna spoiler förstör bioshock för alla som inte har klarat det, dock så misstänkte man ju det från start:

Att du hela tiden kommunicerade med shodan kan väl räknas som en holy shit twist för många

Dold text
Permalänk

kan man spela Bioshock över multiplayer?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
kan man spela Bioshock över multiplayer?

Nej, finns inget multiplayer

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

hopp, då struntar jag o köpa detta spelet..:(

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Jag frågade om vad holy shit-twisten i System Shock 2 var, jag vill INTE veta vad den är i Bioshock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Jag frågade om vad holy shit-twisten i System Shock 2 var, jag vill INTE veta vad den är i Bioshock!

De kör med samma knep i båda spelen, så du vill nog inte komma ihåg twisten från ss2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Inte sant HBM;

Det finns två stycken slutfilmer på spelet. En är "bra", den andra är "dålig". Det räcker med att du harvestar en enda little sister så får du det dåliga slutet. Min vän varvade nyss spelet och räddade 98% av alla Little Sisters men fick ändå det dåliga slutet. Alltså måste du rädda alla Little Sisters för att få det bra slutet.

Dold text

Jag har inte har harvestat en enda liten tös ännu då jag hörde att det fanns olika slut :), jag borde lagt till det innan. Med avseende på hur mycket adam man får så spelar det ingen större roll om man harvestar eller släpper dom fria.

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag vågar köpa Bioshock. Är SecuRom ngt stort problem för er? Kan jag installera spelet och sen ta bort Securom från registret? Har det gjort datorn instabil för er? Är det tillräckligt motiverat att inte installera spelet pga Securom? Det är det enda som hindrar mig.. Vill inte ha ngt skit på datorn

Permalänk
Medlem

Jag tvekar också på att köpa Bioshock i och med alla problem många verkar ha med det. Fast demot var ju skitbra så det kanske blir ett inköp trots allt.

Permalänk
Avstängd

Har inte märkt någon skillnad alls av securerom. Vissa har ju haft problem med installera men för mig gick det utan problem.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Så, klarade just spelet för andra gången, denhär gången utan att avfyra ett enda skott!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

har inte heller upplevt något "konstigt" med min dator efter att jag installerat bioshock. Så ut och köp med er

Permalänk
Medlem

Btw.. nån annan som stött på omöjliga hacks?

Hur tusan ska man klara av dendär?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tog bort inlägget för jag insåg misstaget, det går helt enkelt inte. Den där får man köpa loss då (om det går). Sedan finns det uppgraderingar som tar bort vissa utav alarmen när man hackar, kanske behövs en sån så kommer man fram en annan väg.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Ja, hah hah, gjorde exakt samma sak. Den går inte att klara, jag har haft några liknande. Det är bara ta stöten och jobba igen..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Tog bort inlägget för jag insåg misstaget, det går helt enkelt inte. Den där får man köpa loss då (om det går). Sedan finns det uppgraderingar som tar bort vissa utav alarmen när man hackar, kanske behövs en sån så kommer man fram en annan väg.

jojo, men när man väl börjat hacka är det lite för sent för att köpa loss osv

men undrar om det är en bugg eller feature.. om man inte har nå hacking-tonics, ska vissa saker vara OMÖJLIGA att hacka själv, eller bara jävligt svåra?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Hmm jag har fastnat lite..

jag har kommit för bi ryans kontor och är vid den där hissen och så är det massa lägengeter som t.ex. sau shou eller vad han heter bor i.. Då ska man åka upp med hissen för att komma vidare och det står att man ska få koden i fotografens diary.. men jag hittar ingen sådan där han stod ;O

Dold text

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Inaktiv

Hmm undrar lite, vart köper man slots så man kna h fler plasmids :S

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt fått klart för mig vad minimikraven är för detta spel är
Krävs det ett SM 3.0-kort för att spela det?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrq
Jag har inte riktigt fått klart för mig vad minimikraven är för detta spel är
Krävs det ett SM 3.0-kort för att spela det?

Ja, de har varit ganska tydliga med det kravet, en dualcore cpu är också bra att ha

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
Ja, de har varit ganska tydliga med det kravet, en dualcore cpu är också bra att ha

Ja, egentligen behövs det, men det finns projekt för att igång med SM2.0:
http://bioshocksm2.blogspot.com/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Hmm undrar lite, vart köper man slots så man kna h fler plasmids :S

Från Gatherer Gardens maskiner

Permalänk
Medlem

Jag vågade inte heller men jag köpte det iaf, inga konstigheter att installera och aktivera spelet, spelade kanske 2-3 timmar igår och märkte då inget konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Hmm jag har fastnat lite..

jag har kommit för bi ryans kontor och är vid den där hissen och så är det massa lägengeter som t.ex. sau shou eller vad han heter bor i.. Då ska man åka upp med hissen för att komma vidare och det står att man ska få koden i fotografens diary.. men jag hittar ingen sådan där han stod ;O

Dold text

Mvh Jack

Om du absolut inte hittar den inspelade dagboken uppe hos paparazzin så följer koden i spoilerrutan nedanför

Dold text

5744

Dold text
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon

Om du absolut inte hittar den inspelade dagboken uppe hos paparazzin så följer koden i spoilerrutan nedanför

Dold text

5744

Dold text

Jag plockade upp den koden utan att märka av det...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Jag plockade upp den koden utan att märka av det...

Gjorde jag med, sprang runt och va frustrerad ett bra tag innan jag hitta den på mig redan.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

haha okej tack så mycket ;D

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Mest sålda spelen den gångna veckan, kan ni gissa vilket som kom 1a?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21393

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Sådär, Game Over. Lite av ett antiklimax på slutet men överlag ett bra spel.

Tyckte nog att spelet blev aningen för lätt ungefär halvvägs (normal). Kanske helt enkelt bara var jag som ungefär då fick bra kontroll på alla vapen, dess ammunition och plasmids. I början var jag minst sagt lite vilse och skjöt mycket på måfå.

Väldigt bra balans mellan vapen och tillgång på ammunition, man uppmuntrades verkligen att använda allt man hade tillgängligt, även om vissa typer av ammunition och även "sprutaren" (tappat namnet) oftast blev orörda.

Överlag var spelet absolut bäst i början när allt var nytt och fräscht medans det mattades av lite frammåt slutet och blev mer och mer som en vanlig shooter.

Jag gillade dock inte...

hela sekvensen där man är en Big Daddy, kändes verkligen som en medelmåttig shooter där. Ingen chans att njuta av miljöerna som faktiskt är BioShocks styrka utan man ska istället skydda en självmordsbenägen NPC, hatar att alla shooters måste ha något sådant.

Dold text

Angående placmid och vapen val så ...

blev armborstet nästan ett självklart val frammåt slutet. Bra prescision i samband med återvinningsbar ammunition gjorde den till en höjdare i samband med shock placmid. Vet inte om jag tycker att stealth placmiden man får av att fotografera Houdini Splicers kanske var lite väl ostig. Oftast var det bara att ställa sig still och vänta på ett bra skottläge. Gillade Incinerate också, oerhört händig mot grupper av fiender och perfekt att använda när man hade lite liv.

Dold text