Permalänk

Ja dete är ju det jag gör med. Kostar 54 dollar och sedan moms på det.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

konstigt att dom flesta har problem, sen jag köpte och installerade spelet så har jag inte märkt nån skillnad alls på datorn.
måste tillägga att Bioshock är det bästa jag spelat på länge, väntar tåligt på crysis och farcry 2 nu

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

komplett har ju samlarutgåvan för 599, steam är ju åt för dyrt utan kartong och allt borde inte ens kosta 400kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
komplett har ju samlarutgåvan för 599, steam är ju åt för dyrt utan kartong och allt borde inte ens kosta 400kr.

Kan hålla med att det borde vara lite billigare på Steam.
Men egentligen vad får man idag om man köper det? En skiva och en lapp som ska föreställa instruktionsbok..
Nä förr i tiden när lådorna till spel var fyllda med all möjlig strunt så var det kul, idag så ser jag ingen användning för lådan eller skivan.
Dessutom så är Steam underbart för oss som har 7 mil till närmsta spelaffär, inte så skoj att inte kunna köpa spel när man vill...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Kan hålla med att det borde vara lite billigare på Steam.
Men egentligen vad får man idag om man köper det? En skiva och en lapp som ska föreställa instruktionsbok..
Nä förr i tiden när lådorna till spel var fyllda med all möjlig strunt så var det kul, idag så ser jag ingen användning för lådan eller skivan.
Dessutom så är Steam underbart för oss som har 7 mil till närmsta spelaffär, inte så skoj att inte kunna köpa spel när man vill...

Det är därför Collector's Edition utgåvan av Bioshock är så trevlig med sin Big Daddy-figur. Helt klart värt pengarna.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Sötast

Jag har inte haft något problem alls sedan jag installerade Bioshock.
Men sen så är jag inte paranoid heller, och har aldrig heller fått någon dator minsta skum eller förstörd av starforce heller.

Inte för att jag är för piratskydd, men folk brukar blåsa upp allt så mycket.

"Jag installerade bioshock och min dator blev skum" jag menar ._.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Efter installation av Bioshock så har det fuckat up min dator!

Som exempel så, mitt Battlefield 2 vill KNAPPT ( får försöka flera gånger att få igång det ) starta samt att det hackar. + att jag måste trycka 3 gånger för att sikta (som ex. sniper) samt 3 gånger till för att inte sikta.

Detta började precis efter det att jag testade spelet första gången.

Nu får man väll ominstallera os´et då.....

Måste man installera om windows för att få bort skiten eller?

Kan fasen inte spela mitt älskade spel bf2. Nu kan jag inte ens starta bf2 nu!

aaah

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag har inte haft något problem alls sedan jag installerade Bioshock.
Men sen så är jag inte paranoid heller, och har aldrig heller fått någon dator minsta skum eller förstörd av starforce heller.

Inte för att jag är för piratskydd, men folk brukar blåsa upp allt så mycket.

"Jag installerade bioshock och min dator blev skum" jag menar ._.

Samma här, har inte haft ett enda problem med Bioshock... Har även BF2 samt BF2142 installerat, allt funkar precis som vanligt....

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Visserligen att man kan få problem med SecuROM-problemet men knappast att din dator blir skum av det. Skulle snarare gissa på att ni som har problem har laddat ner en olaglig version som råkade komma med ett virus/en trojan. Har jag rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Visserligen att man kan få problem med SecuROM-problemet men knappast att din dator blir skum av det. Skulle snarare gissa på att ni som har problem har laddat ner en olaglig version som råkade komma med ett virus/en trojan. Har jag rätt?

Doja sa ju att han hade originalskiva, vilket du redan visste, för du läste ju igenom tråden noga innan du gjorde ett dumt uttalande, eller hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis

Ja jag har en Bioshock orginal skiva...

Du verkar insatt!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det finns ingen fungerande piratversion, så jag rekommenderar verkligen att köpa det, mest för att det ser så sjukt bra ut i hyllan.

inte letat tillräckligt?

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Jag köpte collectors edition för 579 spänn i en butik i stan, verkar som jag gjorde ett riktigt kap om det var billigare än att beställa från nätet

Nån som fått tag på det ännu billigare?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt till 360 för 499:- på elgiganten, vete fan om det är collectors edition, men fodralet är i plåt iaf

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

ok...
Köpte spelet idag och installerade precis. Men när jag kommer till updaten så laddar den ner och sedan säger den att updaten har invalid signature.!::"??=#

Va f*n är detta för mög!

Någon mer som haft detta problem?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Jag köpte mitt till 360 för 499:- på elgiganten, vete fan om det är collectors edition, men fodralet är i plåt iaf

Collectors edition är en stor låda och du får med två extra skivor plus en ca 15cm stor Big Daddy-figur.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mixce
ok...
Köpte spelet idag och installerade precis. Men när jag kommer till updaten så laddar den ner och sedan säger den att updaten har invalid signature.!::"??=#

Va f*n är detta för mög!

Jodå. Fick avinstallera AVG och starta om datorn så fungerade det igen. Skaffade avast isället.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jo jag märkte tillslut att det var avg som spökade efter att ha letat runt i en timme

Men för mig räkte det att bara stänga av Resident shield.

Jaja där tappade man en timme speltid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mixce
ok...

Va f*n är detta för mög!

Starta om din datan och skriv ner din nyckel kod igen den borde fungera nu.Lycka till.P.S spelet är grymt brå.

Visa signatur

Quad CPU @ 2.40GHz@3.2hz Extreme 8800GTS 640 PC6400 800MHz GA-P35-DQ6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Doja sa ju att han hade originalskiva, vilket du redan visste, för du läste ju igenom tråden noga innan du gjorde ett dumt uttalande, eller hur?

Kanske DU borde ha läst igenom nogrannt innan DU gjorde ett dumt uttalande? Jag skrev trots allt "ni", inte Doja eller någon annan specifikt. Och det var endast ett "tips" till dem som faktiskt laddat ner det olagligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag köpte collectors edition för 579 spänn i en butik i stan, verkar som jag gjorde ett riktigt kap om det var billigare än att beställa från nätet

Nån som fått tag på det ännu billigare?

549kr på discshop köpte jag mitt för, sen 10kr frakt på det.

Permalänk

Köpte det idag. vilket jäv** bra spel. Bara spelat 4-5 timmar än så länge men herregud, jag är kär.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

varning virus

alldrig haft eller köppt ett spel med så stora problem och betalat för skiten
å som om det inte va nog ,,,, idag när mitt AVG antivirus program uppdaterade sig så kan jag inte spela spelet mera då
AVG sätter stopp för spelet och säger att det är virus i morgon ska jag åka tillbaka till afären jag köppte det i å lämna tillbaka alternativt byta till overlord eller va det spelet hette det ska i varge fall funka o har jäkla fin grafik .. (ricktigt förbannad konsument )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molor
å som om det inte va nog ,,,, idag när mitt AVG antivirus program uppdaterade sig så kan jag inte spela spelet mera då
AVG sätter stopp för spelet och säger att det är virus i morgon ska jag åka tillbaka till afären jag köppte det i å lämna tillbaka alternativt byta till overlord eller va det spelet hette det ska i varge fall funka o har jäkla fin grafik .. (ricktigt förbannad konsument )

Avinstallera AVG och installera typ NOD32 eller annat virusprogram så ska det fungera.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molor

AVG är ju gratis så det är inte hela världen dock men jag förstår vad du menar. Kör Kaspersky eller liknande en trail i 30 dagar för jag antar att du har fått ut spelet då och sedan installerar du AVG igen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fullständigt lysande spel, bortsett att det ger mig sömnproblem.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

hur fan lyckas ni köra i högre än 1024*768 i fullskärm på en CRT i windows vista??
(DX 10)

svara på det

börjar bli trött på det här jävla fitt spelet
man har betalat för det men det går fan inte att ställa in högre än 1024*768 för då crashar skiten.

den som kommer med en lösning får 100 spänn
seriöst!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Lider med er som har problem, är fan inte roligt när man slängt ut en massa pengar... Själv bytte jag nyligen till Vista och var beredd på allt möjligt jävelskap men det rullar ju hur fint som helst?!?!!? (ta i trä...)

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
hur fan lyckas ni köra i högre än 1024*768 i fullskärm på en CRT i windows vista??
(DX 10)

svara på det

börjar bli trött på det här jävla fitt spelet
man har betalat för det men det går fan inte att ställa in högre än 1024*768 för då crashar skiten.

den som kommer med en lösning får 100 spänn
seriöst!

Tja det bara funkar helt enkelt:O, vilka drivers har du? testa nvidia forceware 163.44 från www.guru3d.com. De ska nämligen vara mkt mer kompabibla för bioshock än de drivers du hittar på nvidias hemsida.

Har själv crt, vista och 8800 kort. Funkar fint i 1280x960.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Fort Frolic måste vara en av de bästa banor jag någonsin lirat i ett spel, helt i klass med The Cradle och skeppet med zombies i Thief-serien!

Gick in i något rum fullt med statyer gjorda av gips, eller nåt. Ignorerade dem och fortsatte nerför ett par trappor i ena änden utav rummet. Källaren var fullt med havsvatten, ända upp till knäna, och en stol med en död kille satt vänd åt ett hörn, gick förbi den och tänkte inte mer på det. Hackade ett kassaskåp, vände mig om och ser att stolen jag precis gick förbi är tom, och en vit staty står precis bredvid mig i en ful pose, helt plötsligt börjar den leva och slå på mig!

Dold text

Älskar detta spel!

Visa signatur

.