Processor som gått och dött? (AMD X2 3800+)

Permalänk
Medlem

Processor som gått och dött? (AMD X2 3800+)

Igår kväll när jag stängde av datorn som vanligt så hängde den sig och jag blev tvungen att stänga av nätagget där bak. Sen idag när jag skulle starta datorn så går hårddiskarna igång och fläktarna snurrar men får ingen bild.

Har testat med olika nätagg, olika grafikkort, flyttat runt minnen, kört med enbart ett minne, kopplat ur allt förutom det nödvändiga, rensat bios men inget har funkat. Trodde det va moderkortet som det va fel på så jag åkte och bytte det mot en helt nytt med annan tillverkare och modell men exakt samma problem.

Här kommer dock en lite sjuk grej: När jag testat att byta nätagg, grafikkort och lite annat så gick jag tillbaka till ursprungskonfigurationen och testade att dra ut usb-musen och usb-skrivaren och då visades i alla fall bios-loggan men några sekunder senare så slocknade bilden och datorn hade hängt sig igen. När jag startade om direkt efter visades ingenting utan va stod stilla som tidigare beskrivet.

Moderkort: MSI K8T Neo2 V2.0 / Asus A8V-X
Processor: AMD X2 Socket939 3800+
Nätagg: Antec Smartpower 450w / Okänt nätagg från annan dator 300w

Allt pekar på att det är processorn som lagt av men är det nån som känner igen symptomen och kan bekräfta?

edit: Får för övrigt inga pip när jag startar datorn

Permalänk
Medlem

Får du inga pip ens?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Nope, inga pip

Däremot så blinkar Caps lock och Numlock (tror jag det är) och ibland även Scroll lock på tangentbordet när jag startar datorn :/

Edit: Problemet löst! Visade sig vara nätagget som lagt av och det alternativa jag använde var för klent för grafikkortet (Radeon X1950Pro) så funkade när jag satte in ett äldre grafikkort och körde med andra nätagget.