Permalänk
Avstängd

Snart vet vi det, inte långt kvar till demot. Jag hoppas jag slipper byta bort mitt x1900xt. Stänger utan att tveka av HDR för högre framerate precis som jag gjorde med Bioshock.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja så vafan gnäller alla då så om man gör det rätt så ska man ju inte ha något problem om man bara har det på en burk ?

jobbiga blir ju om datorn havererar och du måste formatera om utan att kunna avinstallera spelet innan. då får du ju inte tillbaka din install och har bara 4 gånger kvar. Visst, det lär väl ta ett tag innan man förbrukar alla 5 ggr, men det är bara att gå för långt och är bara ivägen för de som lagligen köpt spelet.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
jobbiga blir ju om datorn havererar och du måste formatera om utan att kunna avinstallera spelet innan. då får du ju inte tillbaka din install och har bara 4 gånger kvar. Visst, det lär väl ta ett tag innan man förbrukar alla 5 ggr, men det är bara att gå för långt och är bara ivägen för de som lagligen köpt spelet.

Det ska komma en revoke tool som ordnar att man kan få tillbaka tidigare havererade installationer...men den måste förstås komma ut också.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

och även om man skulle slå sönder 13 speglar och ha maximal otur, och burken skulle krasha 5 gånger irad, så går inte jorden under utan de har ju en suport man kan snacka med också som fixar biffen :0~

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
och även om man skulle slå sönder 13 speglar och ha maximal otur, och burken skulle krasha 5 gånger irad, så går inte jorden under utan de har ju en suport man kan snacka med också som fixar biffen :0~

Nej, det är precis som allt annat de hävdar en ren lögn.
Om man ringer 2K Games om detta så blir man hänvisad till SecuROM, som sedan hänvisar en rakt tillbaka till 2K Games.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Nej, det är precis som allt annat de hävdar en ren lögn.
Om man ringer 2K Games om detta så blir man hänvisad till SecuROM, som sedan hänvisar en rakt tillbaka till 2K Games.

Kort och gott - http://www.youtube.com/watch?v=90ELleCQvew&mode=related&searc...

^^

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Installera Vista bara för att kunna köra Bioshock i DX10 - Bra eller anus?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Installera Vista bara för att kunna köra Bioshock i DX10 - Bra eller anus?

Enligt firingsquad eller det kanske var en annan sida så har inte Ati korten speciellt bra prestanda i Bioshock i DX10 så då skulle jag undvika det i alla fall. Vattnet ska se bättre ut i DX10, samt vissa mindre effekter samt skuggor... kolla på firingsquad.
Hade jag själv haft DX10 så hade jag nog varit nyfiken och testet eller så hade jag väntat tills crysis kommer, som enligt vad jag läst fungerar bäst i Vista x64...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Har ett Nvidia-kort så det är inget problem på den fronten. Kommer få typ samma FPS som i DX9 om man ska tro benchmarks, men jag menar bara om det är värt det. Blir skillnaden verkligen märkbar?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Hur tror ni Bioshock fungerar på denna rig?
amd athlon64 X2 6000+
2048mb ram
8800GTS (320mb)
?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Avstängd

Kommer att fungera utan problem...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Hur tror ni Bioshock fungerar på denna rig?
amd athlon64 X2 6000+
2048mb ram
8800GTS (320mb)
?

Jag har sämre processor än du och maxar spelet i 1280x1024, flyter på perfekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Judeguld vad bra. Ser fram emot att få hem datorn så så jag kan lira det då. Funderar dock på om det är värt att faktiskt köpa spelet, då det är infekterat med virus(mmmh, virus). Hur var det med steamverisionen av spelet? Samma problem med det, eller är det fritt från kopieringsskyddet från helvetet?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Avstängd

Nja, virus är det inte egentligen, men alla versioner har securoms DRM. Rootkit ska inte finnas...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aha. Hm. Då blire o' avvakta tills de släpper en patch som tar bort skiten, alternativt göra det förbjudna.

Visa signatur

-haxorn

Permalänk

Jag förhandsboka Bioshock för Xbox 360 från Siba... Fick vänta nästan 2 veckor efter att dem fått in det i lager. Och när dem väl skickar fanstyget så skickar dem PC versionen istället för Xbox 360. Fy fan vad irriterad jag blir!

Min dator är för övrigt för klen för detta spel...

Sådär.. Ville bara skriva av mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSA
En sida jag hittade om ämnet: http://bioshocksm2.blogspot.com/

TAACCK!!!

Permalänk

Jag har provat nu och det är sjukt bra. Dom borde få en oscar bara för att ljudet i spelet, nästan som att kolla på film.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

De verkar som om att de kmr bli ett redigt bra spel. Kanske värt att pröva på de?

Visa signatur

Glider runt i hoodet med min nya tandemcykel

Permalänk
Medlem

Ljudet på vapnena är ju så tråkiga så man inte vill använda dom :S

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Någon som vet hur långt tid det det ska ta att klara spelet? Jag har spelet i ca 7 timmar skulle jag tro och undrar ungefär hur långt tid det tar i genomsnitt att klara spelet.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Någon som vet hur långt tid det det ska ta att klara spelet? Jag har spelet i ca 7 timmar skulle jag tro och undrar ungefär hur långt tid det tar i genomsnitt att klara spelet.

Kolla bara vilken placering banans namn har när du byter bana via ubåts grejerna så kan du gissa ungefär hur långt du kommit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R

Jag tror att jag spelade igenom spelet på sådär 8-10 timmar. Är ganska nöjd med spelet. Allt gick jättefint på min masking med det mesta på högsta.

Slutet tycker jag va riktigt bra, så för er som ännu inte har klarat det har något fint att se fram emot

Permalänk
Medlem

Det här spelet känns riktigt seriöst efter att ha spelat några timmar!
Mister Bobo är ju riktigt läskiga :S
Brummar djupt och klampar fram med den lilla flickan framför sig, läbbans!
Bristen på ammo (kan bero på min förmåga att skjuta först och sikta sen) gör spelet rätt svårt tycker jag. Men ser det som ett plus, varje drag måste vara lite genomtänkt då man inte är odödlig precis.

Snacka om att pulsen höjs när man spelar den här godbiten!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

vill fortfarande veta om musen är lika kass i fullversionen som i demot?

Demot kändes som en riktigt dålig portning tycker jag...är hela på samma bana skiter jag nog i det..

någon som har koll?

Permalänk
Medlem

demot funkar inte för mig, man får se första filmsekvensen men sen blir det bara svart. Kan det va drivar som strular?

Permalänk
Medlem

Skulle inte vara fel att ha i trädgården
Synd att E65ans kamera är så kass, det syns inte hur välgjord den faktist är.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn_J
demot funkar inte för mig, man får se första filmsekvensen men sen blir det bara svart. Kan det va drivar som strular?

Har samma problem, riktigt störigt!

Skriv om du hittar en lösning.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Spelade just ut spelet och tyckte det var väldans trevligt =D
Aeqvist - sensen är lika som i demot iaf.. vet inte om det är det du menar, hög som tusan är den då. Kör på 2 i spelet och sänker sensen på musen (logitech G5) till det minsta, då funkare fint för mig.

Skönt slut måste man säga, men vill inte prata för mycke om det då inte alla kört klart än
Dom har lyckats med Little Sisters tycker jag, helt förstårda små barn =p
"Don't be a slow-poke Mr.Bubbles"

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

okej Nalta (fasen längesen man pratade med dig!)
nää tyckte den hängde med riktigt dåligt bara, annars verkar ju spelet hur grymt som helst! måste ta och prova hela få se!