Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinsturbo

EDIT: Jag har nu luskat runder lite och har gjort exakt som man skall och nu får jag täckning inom 20-30 sek typ. Dock ej i bil förutom enstaka tillfällen. Det skumma är då att polares lur får täckning även i körande bil likafort som jag får när jag står ute. Några tips?

Har ni provat med samma bil? Som jag skrivit i tidigare inlägg, en hel del nyare bilar har en värmeabsorberande framruta, vilket också har egenskapen att vara aningen signalhämmande. Det gör att signalerna studsar lite på rutan och gps:en får problem med trianguleringen (kallas det även så när man använder flera än tre?). Det är ett problem som jag har med både en handhållen gps och n95:an. Min lösning brukar vara att rikta skärmen (framsidan av telefonen) mot sidorutan tills den fått lås, och sedan ha den som vanligt inne i bilen. Tydligen så är dom mindre känsliga när de väl fått lås på sateliterna.

//C

Permalänk

Vi har provat i samma bil och då fick han "täckning" mycket fortare än mig dock kan jag ha hållt den helt åt helvete fel enligt intrukstionsboken. Ska prova senare igen. Och ja när när jag väl fått lås på satteliterna så är det inga problem då är den grym, okej kan hända att den bryter då och då men har täckning igen på nån sekund max. Så ska utreda problemen lite mer känns skumt om de tar olika lång tid för dem att hitta täckning.

Visa signatur

Tre överhuvudtaget? Och isåfall LG u8138 eller motorola E1000?

Permalänk
Medlem

När jag ska uppdatera min med nokia software update så stannar programet i startfönstret så kommer jag inte vidare spelar ingen roll hur länge jag väntar är bara startfönstret så står det: Programet startas.

Någon som har samma fel och vet hur man ändrar på det?

Permalänk
Medlem

Det kan vara ditt antivirusprogram som inte låter NSU arbeta på ett korrekt sätt . vet att det varit lite problem med bla Norton och NSU

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Tror det varit uppe i tråden förut, men vad behöver jag för att se mina filmer i mobilen? Ett bra converter program skulle vara jätte fint. Har redan fixat divx på mobilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Det kan vara ditt antivirusprogram som inte låter NSU arbeta på ett korrekt sätt . vet att det varit lite problem med bla Norton och NSU

Nope har stängt av mitt kaspersky antivirus skydd

Edit: jag har flashat om min till orginal versionen av nokias fireware från 3's skit.

Går det inte att göra så att jag kan få använda 3's funktioner? te.x msn fast jag inte har deras brandning?

Permalänk

Kom på en fråga till till er kunniga personer som hänger här :). Har min telefon låst till telenor antar jag då jag köpte den med deras abonemang. Ska jag uppdatera genom nokia software som vanligt? Tar det extra lång tid för mig att få uppdateringar iom telenorlur? För jag när pluggar in den till datorn så säger den att jag har den senaste uppdateringen hur kan jag kolla vilken verision jag har samt vilken som är senaste till min lur? Många frågor men uppskattar verkligen hjälpen

Mvh

Visa signatur

Tre överhuvudtaget? Och isåfall LG u8138 eller motorola E1000?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag kan ladda ner Maps till Nokia map?

Jag hittade det förut över sverige men nu hittar jag det inte längre på nokias sida.

Nokia maploader fungerar inte för mig får error hela tiden.
Någon som vet hur fan man fixar så att man kan få tillbaka mapsen över sverige?
Jag urbrandade min från 3 , någon som vet hur man gör för att få rätt cetifikat igen så att man kan använda 3 msn`?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinsturbo
Kom på en fråga till till er kunniga personer som hänger här :). Har min telefon låst till telenor antar jag då jag köpte den med deras abonemang. Ska jag uppdatera genom nokia software som vanligt? Tar det extra lång tid för mig att få uppdateringar iom telenorlur? För jag när pluggar in den till datorn så säger den att jag har den senaste uppdateringen hur kan jag kolla vilken verision jag har samt vilken som är senaste till min lur? Många frågor men uppskattar verkligen hjälpen

Mvh

Slå *#0000# på telefonen så ser du vilken programvaruversion som är installerad på telefonen.

Senaste programvaruversionen till N95 är 12.0.013
Om du inte har den så är ända sättet att byta programvara att ändra produktkod på telefonen och sednan uppdatera med NSU.
Dock så medför detta att du förlorar dina speciella Telenor program som kan finnas i telefonen.

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Risigt illa å tisssst!! Luren har funkat skit bra i flera månader och jag är 95% nöjd tills idag då ljudet pajade (skrapar knastrar metalliskt).. Ja ja bara att skicka in älsklingen då!

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rage74
Risigt illa å tisssst!! Luren har funkat skit bra i flera månader och jag är 95% nöjd tills idag då ljudet pajade (skrapar knastrar metalliskt).. Ja ja bara att skicka in älsklingen då!

åk till mobilbyrån så fixar dom det på 1-2 dagar

edit: några k850 VS n95 bilder

Fler bilder finns Här

Permalänk
Medlem

Jag hör ett brus från displayen, typ ett litet svagt tjut ljud eller hur jag ska förklara.
Kan man fixa det på något sätt utan att skicka in den?
Hör det enbart när displayen har varit på men har jag den i standbay läge hör jag det inte.

Hör det ändast när jag har telefon och ska prata vid höger öra men har jag den vid vänster öra så hör jag det inte.

Ska man skicka in den på repration?
Jag har en nokia service center här i stan, hur lång tid tror ni det tar att laga den?

Den va så från leverans, men när jag ringer återförsäljaren så säger dom att det ska vara så. Och att man även hör det om man går nära lcd tv apparater. Och om jag skickar in den så kommer den nya förmodligen komma med samma "fel".
Det The phonehouse som sa det ovan till mig.

Edit: En till sak, med den nya uppdateringen så hittar min telefon gps sateliten slöare än vad den gjorde med den gamla.
Kan man kolla vad man har för mjukvara i telefon på något sätt?
Kan man formatera telefonen och sedan installera om uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lulle88
Jag hör ett brus från displayen, typ ett litet svagt tjut ljud eller hur jag ska förklara.
Kan man fixa det på något sätt utan att skicka in den?
Hör det enbart när displayen har varit på men har jag den i standbay läge hör jag det inte.

Hör det ändast när jag har telefon och ska prata vid höger öra men har jag den vid vänster öra så hör jag det inte.

Ska man skicka in den på repration?
Jag har en nokia service center här i stan, hur lång tid tror ni det tar att laga den?

Den va så från leverans, men när jag ringer återförsäljaren så säger dom att det ska vara så. Och att man även hör det om man går nära lcd tv apparater. Och om jag skickar in den så kommer den nya förmodligen komma med samma "fel".
Det The phonehouse som sa det ovan till mig.

Edit: En till sak, med den nya uppdateringen så hittar min telefon gps sateliten slöare än vad den gjorde med den gamla.

de har jag med, men hör det endast när jag ska sova och leker med telefonen då det är knäpptyst i rummet. Hör ett surrande/brus från telefonen...
Inget som stör mig dock, men de finns där..

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Citat:

.............................................

Slå *#0000# på telefonen så ser du vilken programvara som är installerad.
Med NSU, Nokia Software Updater, kan du ominstallera den version du har på telefonen, men inte nedgradera till en lägre version!
NSU hittar du på Nokias hemsida! Ingår också i Nokia PC Suite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med Nokia Customercare.
De har sagt att ALLA N95:or har ett ljud ifrån displayen och att de håller på att arbeta bort felet. Dvs. det kommer en ny N95 som är svart och den har ny display och den kommer klara 8GB minneskort.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
åk till mobilbyrån så fixar dom det på 1-2 dagar

edit: några k850 VS n95 bilder

http://dailymobile.files.wordpress.com/2007/09/1.jpg

http://dailymobile.files.wordpress.com/2007/09/3.jpg

Fler bilder finns Här

A haa! nice, men vad tror du dom tar för det jobbet då,, eller går det på¨garantin eller?

Roll back,, gick in på mobilbyrån & såg att det går på garantin!!
/Stort tack Till Phat^Trance

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem

Det står säkert i denna enorma tråd.

Vet någon om Navigon MobileNavigator 6 funkar med den inbyggda gps én i n95:an

Edit: jag har hittat svaret.

O ja det ska funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Jag har pratat med Nokia Customercare.
De har sagt att ALLA N95:or har ett ljud ifrån displayen och att de håller på att arbeta bort felet. Dvs. det kommer en ny N95 som är svart och den har ny display och den kommer klara 8GB minneskort.

Så fan heller att det ska vara...
Man får ju för fan ont i huvudet av den. Det är ungefär som den där ringsingalen som äldre inte hör men yngre hör.
Du måste ju vara blåst om du tror att det sak vara ett sådant ljud från en display.
Jag ska iaf byta den ... Och jag tänker fortsätta byta den tills det ljudet försvinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så fan heller att det ska vara...
Man får ju för fan ont i huvudet av den. Det är ungefär som den där ringsingalen som äldre inte hör men yngre hör.
Du måste ju vara blåst om du tror att det sak vara ett sådant ljud från en display.
Jag ska iaf byta den ... Och jag tänker fortsätta byta den tills det ljudet försvinner.

jag köpte n95 ifrån 3, jag fick skicka tillbaka 6 st innan jag sa till dom att jag ska vänta till den svarta n95 kommer, för de där ljudet är riktigt irriterande och att köpa en mobil för över 6k så vill man kunna snacka me den utan att bli galen, därför rekommenderar jag att du lämnar tillbaka den å antingen vänta på den svarta lr en p1 lr en k850 när den kommer.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som inte bara har problem med skärmens brummande, utan även att slidern har gått sönder. Min faller i delar och inte bara har blivit "slapp" utan även så låter den konstigt...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

rekommendera nått bra tredjeparts kartprog som fungerar till GPS:en ?
och ett bra msn (instant message) prog ?

tack på förhand!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon

tack på förhand!

Kartprogram har jag tyvärr inget förslag på. Men MSN/övriga klienter föredrar jag Agile Messenger för, http://www.agilemobile.com/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

det finns alltså dom som kör med 4Gb minneskort i N95, och det fungerar ?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

det finns alltså dom som kör med 4Gb minneskort i N95, och det fungerar ?

Japp

Citat:

tack på förhand!

Navigon skall fungera och sedan finns ju nokias msn messenger att ladda ner i telefonen under "Hämta!"

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Hedersmedlem

3G version som släpptes i USA nyligen har ca 80MB Ledigt RAM minne

Permalänk
Medlem

Är den nya svarta N95 strömsnålare eller har den bara ett kraftfullare batteri? Eller kanske båda?

Annars kan man väll ta en likadant till den gamla N95 ?

Finns det några säkra uppgifter på releasdatum samt priser?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfraRed
Är den nya svarta N95 strömsnålare eller har den bara ett kraftfullare batteri? Eller kanske båda?

Annars kan man väll ta en likadant till den gamla N95 ?

Finns det några säkra uppgifter på releasdatum samt priser?

den nya 8gb har 1300mha istället för 950 som den vanliga n95 har.. i nov/dec ska 8gb versionen släppas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
den nya 8gb har 1300mha istället för 950 som den vanliga n95 har.. i nov/dec ska 8gb versionen släppas

Mjo, vet att den har starkare batteri.. Men är det de enda? Isf kan man ju köpa ett likadant till de gamla n95 och fixa deras standbytid också?

Har du någon aning om vad den kommer att kosta?
Har det förbättrat gps:en något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo, vet att den har starkare batteri.. Men är det de enda? Isf kan man ju köpa ett likadant till de gamla n95 och fixa deras standbytid också?

nja men vet du om den nyas n95 har samma storlek på batteriet? den svarta kommer ligga på nivån som n95 ligger på nu å den "gammla" kommer bli billigare
å gps kommer inte bli bättre men agps lr vad det nu heter kommer med ifrån början men det går ju att fixa genom mjukvaro fix på dom gammla.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Den har starkare batteri (som inte passar i de gamla), mer RAM, 8GB flash, större skärm (2.8" mot 2.6"), ny multimediameny (som är fulare), inget linsskydd, och det verkar som att den har en bättre, mer solid slidemekanism, men det är inte säkert.

Om man funderar på att köpa N95'an idag kan man lika gärna vänta nån månad och köpa den svarta, eller köpa den vanliga när den svarta kommit, då den skall gå ner i pris då.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."