Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

finns det några begränsningar om man köpt via tele2 ?

tex tre segar me uppdateringar osv.

eller nåt annat joxx?

EDIT:
Pratade lite me mina bröder i nokia landet brevid oss (ringde kundtjänst för nokia)

Frågade ang dockningstation, det visste dom inget om de kommer eller så.
Men han ja pratade me la en feedback på det så..vem vet, kanske kommer

Sen frågade ja ang bättre/starkare batteri för n95
Samma sak där, kunde inte svar, men han la feedback på det med.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

dockningsstation? det har jag köpt på ebay, med ett extra batteri och frakt för 68kr

www.ebay.com

Permalänk
Medlem

läste på ett annat forum en nåns n95 blev kaijko efter en budget variant hmm...
sen ang extra batteri, trist å behöva det....vore det inte bättre med ett bättre batteri på en gång? ;P

eller du kanske är sådan som vill ha motargument på allt? ;P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

nejdå.. det behövs inte

men jag behöver ett extra batteri för det mesta tycker batteritiden är skit ärligt talat. Laddar jag den inte lite under dagen räcker batteriet kasnke till jag kommer hem från jobbet., Kanske..

Permalänk
Medlem

kan någon ge lite tipps på hur man optimerar batteri tiden!!!??

nu när ämnet är uppe.

Fick min nya N95 i går bytt från min N73 som har kanon tider på batteriet.

Permalänk
Medlem

stänga av 3G, HSDPA och bara använda GSM?

Ett steg som hjälper väldigt mycket..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pf3016
stänga av 3G, HSDPA och bara använda GSM?

Ett steg som hjälper väldigt mycket..

Sant.. det där är så sjukt att man ska behöva stänga av de anledningar att man köpte telefon typ?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

ja, förstår inte varför det ska vara så svårt att göra riktiga batterier..

Permalänk
Avstängd

Kusinen köpte en sån där för nån vecka sedan, numera är den i händerna på hans 13-årige son..
GPS'en är ju rena rama skämtet här uppe i Norrland.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pf3016
nejdå.. det behövs inte

men jag behöver ett extra batteri för det mesta tycker batteritiden är skit ärligt talat. Laddar jag den inte lite under dagen räcker batteriet kasnke till jag kommer hem från jobbet., Kanske..

Men då ä de ju klockrent om dom klämmer fram ett batteri som är betydligt mycket bättre då slippa 2 st ;P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

låter som problem med din telefon fakltyiskt..
Har du inget annat wlan du kan testa med? Jag har haft en sådan kass D-Link router också. Kommer aldrig att köpa en av det märket igen. Numera kör jag med 3COM och jag har aldrig haft problem!!

Permalänk
Medlem

Ni som har obrandade N95'or, kan ni ställa vilken kanal som er telefon ska köra på w-lanet?
Ser att det står om att välja kanal i hjälpen i telefonen, men den funktionen finns inte i min telefon iaf.

Permalänk
Medlem

När jag skall logga in på MSN med mobilen (3 orginalprogramvara i) så måste jag ange kopplingspunkt två gånger innan jag kommer online på MSN. Minimerar jag MSN och tex skriver ett SMS och sedan skall öppna MSN igen, som fortfarande då körs, måste jag återigen ange kollpingspunkt två gånger. Skall det verkligen vara så, eller är det jag som missat någon inställning? Har letat i telefonen som en tok men kan inte hitta något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
När jag skall logga in på MSN med mobilen (3 orginalprogramvara i) så måste jag ange kopplingspunkt två gånger innan jag kommer online på MSN. Minimerar jag MSN och tex skriver ett SMS och sedan skall öppna MSN igen, som fortfarande då körs, måste jag återigen ange kollpingspunkt två gånger. Skall det verkligen vara så, eller är det jag som missat någon inställning? Har letat i telefonen som en tok men kan inte hitta något...

Samma sak här, måste välja kopplingspunkt flera gånger.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

En artikel på mobil.se om Nokia N95 8GB.

//C

EDIT: En annan detalj som artikeln inte nämner som är intressant är att den nya har dubbelt så mycket RAM som den förra (128 istället för 64).

Permalänk
Medlem

Ser ut som den som skall komma i Staterna. Där vart den största skillnaden Batteritiden.

8 Gig i all ära, men så värdelös som batteritiden på dem är så spelar det ingen större roll. Jag kommer då inte att uppgradera till den ifrån min nuvarande.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

större display fick den uppgraderade oxå, inte bara mer minne.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Samma upplösning dock, känns lite B.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ngn som har S60 Internet Radio -filerna ?
Länken här är kass :-s
http://opensource.nokia.com/projects/s60internetradio/ClientP...

*edit: google fixade det* -> http://wan.to/m/apps/S60InternetRadio_30/

Men givetvis så går det inte att installera, hur åtgärdar jag "utgånget certifikat" ?

-Verktyg->Prog.hant.->[Val]->Inställningar->Kontr.av cert online är avstängd.......vad göra ???
*edit: ställa tillbaka klockan ett år funkade*

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

är det bara jag som tycker att det nästa är värt o byta till den nya n95 när den e packat med ram minne?

82mb ram ledigt ^^

http://symbianguru.typepad.com/welcome/2007/08/free-ram-on-th...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
är det bara jag som tycker att det nästa är värt o byta till den nya n95 när den e packat med ram minne?

82mb ram ledigt ^^

http://symbianguru.typepad.com/welcome/2007/08/free-ram-on-th...

Hade man pengarna till det så hade jag nog inte tvekat

På tal om inget, är det någon mer än jag som upplever att knapparna blivit sega efter den senaste uppdateringen, knapptryck som inte registreras och liknande. Har inte märkt av något sådant tidigare, men efter uppdateringen har det börjat, ganska irriterande >_<

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Hade man pengarna till det så hade jag nog inte tvekat

På tal om inget, är det någon mer än jag som upplever att knapparna blivit sega efter den senaste uppdateringen, knapptryck som inte registreras och liknande. Har inte märkt av något sådant tidigare, men efter uppdateringen har det börjat, ganska irriterande >_<

Då är det alltså inte bara jag som känner att jag missar bokstäver när jag skriver sms/mms.
Har oxå funderat på om det var uppdateringen som gjorde det, men tyckt att det är så långsökt så jag har inbillat mig att jag helt missat trycka på knapparna.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

japp det är en bugg =(

Permalänk
Medlem

bugg

Hmmm jag har inte den buggen iaf? (Telialåst) / 12.0.013

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Samma upplösning dock, känns lite B.

speciellt med tanke på att N80 har bättre upplösning (352 x 416) och släpptes för mer än ett år sen....

Visa signatur

[E6600][ASUS P5B][2GB PC6400][8800GTX][3Dmark06: 10273]

Permalänk
Medlem

Fick min N95 i dag super cool

dock ett litet glapp som är mindre skoj

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ser ut som den som skall komma i Staterna. Där vart den största skillnaden Batteritiden.

8 Gig i all ära, men så värdelös som batteritiden på dem är så spelar det ingen större roll. Jag kommer då inte att uppgradera till den ifrån min nuvarande.

nu råkar de ju även ha förbättrat batteritiden på den, så helt illa tror ja inte det är

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
Fick min N95 i dag super cool

dock ett litet glapp som är mindre skoj

Lämna tillbaka och vänta på n95 8gb för fan

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Lämna tillbaka och vänta på n95 8gb för fan

nä nä jag sparar min N95

har dock släpts en ny nokia här om dan med 8gb.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
nä nä jag sparar min N95

har dock släpts en ny nokia här om dan med 8gb.

Jag vet inte om du hängde med på vad han menade. Det har släppts (eller tillkännagivits) en uppdaterad modell av N95:an, nämligen N95 8GB. Se lite längre upp i tråden för info om den.

Poängen var att den är bättre på många sätt och kommer antagligen fasa ut N95:an ungefär på direkten (misstänker att priset kommer vara likvärdigt), så om du kan vänta så är ju det det självklara valet.

//C