Permalänk
Robot

Krackelerat chassi

Tyckte att mitt chassi var lite tråkigt så jag bestämde mig för att måla om det lite.

Färger som ska andvändas är följande:
Primer (grundfärg),
Eldröd,
Krackeleringsfärg,
Klarlack,

alla färger finns på biltema för ca 50:-

Krackeleringsfärg spricker efter att man sprayat på de. skit snyggt tycker jag.

07.07.08:
Jag har börjat med klarlack idag. några lager till sen blir det nog en bild på de. resten av datorn tar jag när jag ser hur slutresultatet blir. tog en liten bit att börja med. har inte någon tidigare erfarenhet av att spraya å sånt.

O.B.S. Alla bilder tagna med mobil kamera = Kass kvalitet. SRY (bättre kamera är på G ;D)

07.09.21 (22) Nattjobbare
Modat musen lite.
har både slipat å lagt flera lager + klarlack.
så ni behöver inte oroa er för färgen

Tänkte även jag skule försöka få ihop en liten spec på datorn.

Chassi: Antec full tower
Moderkaka: Asus A8N32 ALI Deluxe
CPU: AMD Athlon 64x2 4600 (2,41GHz)
Graffe: nVidia 8600 GTS x2 <--- SLI
RAM: 2GB
HDD: 600 GB
Mus: Intellimouse 3.0
Tengentbord: G15
Skärm: acer 19" wide

Besök albumet: Krackelerat chassi av Badger_3

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra. Vill gärna se resultatet ! Röstar när jag ser slutprodukten:P

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk

gillar att du använder grund färg, hoppas att kameran va dålig för de ser lite konstigt ut på sidan, men de ser lovade ut gillar Krackeleringsfärgen.

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk
Medlem

Grymt ball färg, ser ut som lava typ..
Klarlack på det där så är du i himlen!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk

Grymt!
Jag väntar också tills du har lagt upp bilder på slut resultatet innan jag röstar.
Om du kan så försök få tag i en riktig kamera till fotona på resultatet

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk

ojoj de blev jävligt snyggt. när får man se hela chassit?

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk
Medlem

Fin färg

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Inaktiv

Najs! Är sån färg dyrt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Najs! Är sån färg dyrt?

nej, den finns på biltema
kostar typ 70kr eller nått

måste säga att de blev riktigt nice
funderar på göra likadant

Permalänk
Avstängd

Mitt chassi har fått krackelering på naturlig väg..

Permalänk
Medlem

Tjena.. Snyggt... blev lite intresserad själv

Har ett nästan likadant chassi... Men frågan är... innan du drog på första lagren... slipade/puttsade du något först ?

Visa signatur

/KeEm, KeWm

Permalänk
Medlem

Najs! blev lite intresserad av att göra något liknande jag med:) keep up the good work

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk

Det där var riktigt fränt! Jag blev otroligt inspirerad att göra det på min laptop!

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

Ser ut att bli riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Använde sån färg en gång förut, blir jävligt snyggt faktiskt

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt riktigt grymt ut, snyggt jobbat. Hoppas på att få se slutresultatet snart:P

Permalänk

vad ska man säja? MEDEVIL chassi

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Nice ser rätt bra ut!
men lägg upp nårra fler bilder på
chassit före/efter
så får du
7/10!

Permalänk
Medlem

jag har funderat hela denna vecka på att göra samma sak med min mus hehhe har du några tips kanske?? är det nödvändigt att spraya på några gånger med röd och sen krackeleringsfärg eller är det att spraya på direkt?? räcker det med en sprayburk för musen eller ska jag köpa fler?

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Medlem

wiie, en i klubben 8600GTS @ SLI (:
Det funkar utmärkt.

Nice med färgen. släng upp bilder på hela chassit sen.

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk

inte snyggt i mina ögon.. men alla måste ju börga nånstans.

Permalänk
Medlem

jag tycket det vart riktigt snyggt, och Morales en burk räcker lätt till musen, är det inte lite overkill att ha 2 st 8800gts? borde det inte vara smartare att uppdatera dom andra sakerna lite stället?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
jag tycket det vart riktigt snyggt, och Morales en burk räcker lätt till musen, är det inte lite overkill att ha 2 st 8800gts? borde det inte vara smartare att uppdatera dom andra sakerna lite stället?

8600GTS står där.. inte 8800GTS xD

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.