Permalänk
Medlem

Dell XPS 1330: Intel vs Nvidia grafik

Efter en himla massa svängar fram och tillbaka vad gäller nya laptopen verkar dom ha lagt alla andra projekt på hyllan, och tittar på dell-maskiner, och det lär bli en beställning enbart från dell med det vi behöver.
Frågan är, som topic lyder, skjuter man sig i foten om man tar intel-kortet? Man har ju inte obegränsat pristak direkt..
Kommer inte spela ett jävla jotta på maskinen, dock, vill jag kunna koppla in den till TVn och köra dvd-skivor, iso's mm mm. Klarar ett "integrerat" intelkort det?
Kommer antagligen ha 1.8GHz cpu samt 2GB ram.

Erfarenheter?

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Inaktiv

Ska du ha ut 1080p krävs Nvidia kortet (om jag förstått rätt). Samt behöver du hårdvaruavkdning om du ska köra hela BR-skvior på daotorn.

Grafikkortet är inte mycket dyrare, du får säkerligen bättre inställningsmöjligheter och du har möjlighet att spela mer krävande spel (om du eller någon annan skulle få för sig detta).

För den lilla summa det gäller, anser jag att man skjuter sig själv i foten om man inte tar det

Permalänk
Avstängd

Re: Dell XPS 1330: Intel vs Nvidia grafik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Efter en himla massa svängar fram och tillbaka vad gäller nya laptopen verkar dom ha lagt alla andra projekt på hyllan, och tittar på dell-maskiner, och det lär bli en beställning enbart från dell med det vi behöver.
Frågan är, som topic lyder, skjuter man sig i foten om man tar intel-kortet? Man har ju inte obegränsat pristak direkt..
Kommer inte spela ett jävla jotta på maskinen, dock, vill jag kunna koppla in den till TVn och köra dvd-skivor, iso's mm mm. Klarar ett "integrerat" intelkort det?
Kommer antagligen ha 1.8GHz cpu samt 2GB ram.

Erfarenheter?

inga problem alls. (så länge du inte ska spela tunga spel...funkar ett gma/x3100 kort perfekt)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Inaktiv

Det är visst problem om man ska köra film i hög upplösning.

Permalänk
Medlem

Velade väldigt mycket fram och tillbaka, men bestämde mig tillslut för intelkortet.
Kommer förvisso köra film, men riktigt tunga kvalitetsrullar, dvs "riktiga" dvd-filer, kommer jag nog i alla fall bränna ut och köra rakt uppochner i dvd-spelaren, det som kommer från laptopen blir "allt annat", dvs 768mb-versionerna av, ja, "semesterfilmerna".
Dessutom lär det blir en märkbar skillnad i batterikapacitet om man "krämar på" med ett grafikkrot som man egentligen aldrig använder, förutom väldigt få gånger när man kör tv.

Det blev en 1.8GHz, 2GB ram, LEDD-skärmen, 6cells batteri, blåtand, någon väska och 1 extra strömadapter, inget speciellt utöver det tror jag.
Den andra vi beställde var nästan identisk, fast med 9cellsbatteri, men jag föredrar att det inte sticker ut

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Är de stor batteri skillnad på dessa 2 olika grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundvall
Är de stor batteri skillnad på dessa 2 olika grafikkort?

Svar ja

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2