AMD Phenom 25 september?

Permalänk
Medlem

på Fudzilla (som man inte alltid skall lita på....), kolla länken i mitt förra inlägg.

Permalänk
Medlem

Om det stämmer så är det som de säger verkligen lamt, men det är klart, om tillgången blir hyfsat och priset lågt till slutkund så kan det bli en budgetfavorit. Passande moderkort duger ju att proppa i en Phenom i vid senare tillfälle. Men lamt är det.

edit. med nuvarande dollarkurs är priset bara ca.880Kr. Nästan värt att köpa ett Asus M2N+DDR2 och latja med en sån ett tag, den kombon kostar ju mindre än ett bättre C2D-moderkort utan processor.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Haha, det är ingen gammal upphottad K8 processor för er som tror det Det är antingen en uppvisning av deras Copperhead eller Python Fusion-processorer (CPU + GPU i ett) eller ett grafikkort (2900 XTX antagligen) Snart får vi veta hur det ligger till

Permalänk
Medlem

Kommer det ett passande am2+ moderkort hade jag nog slagit till och sedan väntat med phenomen tills dom fått till klockan på dom (sitter på ett gammalt 939 system nu som börjar bli lite väl segt).

Kan ju vara så att dom planerar att släppa flera nyheter samtidigt och att detta bara var en av dom, borde dyka nya rykten varje minut nu fram tills amd själva går ut med vad det är dom har tänkt att presentera.

Permalänk

Det är den 25:e nu. I am waiting

Det borde visas upp snart, klocka är snart 0900 AM här i USA. Gimme gimme gimme!

Permalänk
Medlem

Tja, kommer RD790-korten före Phenom så är en sån kombo ännu mer intressant, för att "köra in" moderkortet ... men hoppas att det är något roligare som sagt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Info behövs!! Har inget tålamod när det kommer till hemlighetsmakeri

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
http://www.nordichardware.se/nyhet,13311.html

Kanske.

Verkar som att det lutar åt grafikkort nu. Handlar om ett par timmar tills vi vet.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att det är bla är en release av X2 5000+ Black Edition(65W) som har upplåst multi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
http://www.nordichardware.se/nyhet,13311.html

Kanske.

Ja. Men Dark Side? Vad ska grafikkortet kallas, Darth Vader?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

För er som inte klarar av att vänta kan göra som Cartman i South ParK när han inte klarade av att vänta på släppet av Nintendo Wii, frysa ner sig själv i väntan på att det släpps så han slipper lida fram till dess..

Ett alternativ iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Ja. Men Dark Side? Vad ska grafikkortet kallas, Darth Vader?

det är ju självklart, Darth Dark!

OnT: Kan de inte avslöja det snart, blir tokig när andra vet saker som jag inte vet

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

hmmm

hahaha, benkaboy ;D

Känner mig faktiskt som Theodore himself... kan inte ens koncentrera mig på plugget :S

Troru det går att frysa ned sig i Umeälven såhärårs?

Alltså.. Kl 12 Western time måste dom ju släppa bomben, annars blir jag less.. (typ 1900 dvs..)

Jag tror stenhårt på ett grafikkort. ^^

EDIT:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3108
Sanningsenligt läsgodis sålänge

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Jag gissar att det är bla är en release av X2 5000+ Black Edition(65W) som har upplåst multi.

Jag förstår inte varför AMD skulle blåsa upp en lansering av en sådan processor så stort bara för att den har upplåst multipel. Den lär ju ändå inte klocka högre än 6400+ BE.

Jag tror inte att det är något i processorväg, då AMD inte har något att visa upp. Det måste nästan vara ett grafikkort, eller något i den vägen.

Permalänk
Avstängd

25 september idag, men inget nytt häftigt från AMD/ATI vad jag sett iaf..
:-s

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
25 september idag, men inget nytt häftigt från AMD/ATI vad jag sett iaf..
:-s

Det är ju för att klockan endast är 10.44 AM här i New York området Och antagligen så släpper de ju bomben när det passar bäst för dem, dvs mitt på dagen eller framåt kvällen.

EDIT: Klockan är faktiskt bara strax innan 08 i Sunnyvale. Så det lär dröja ett tag innan nåt händer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
http://www.nordichardware.se/nyhet,13311.html

Kanske.

Hoppas att det är phenom prollar som kommer, och att dessa bilder är medvetet läkta av AMD, för att alla ska tro att det är grafikkort som släpps. Vilket förklarar den mörka delen som AMD skriver om. De lömska frestarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Jag förstår inte varför AMD skulle blåsa upp en lansering av en sådan processor så stort bara för att den har upplåst multipel. Den lär ju ändå inte klocka högre än 6400+ BE.

Jag tror inte att det är något i processorväg, då AMD inte har något att visa upp. Det måste nästan vara ett grafikkort, eller något i den vägen.

Min teori kvarstår http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2098720

Skulle dock inte förvånna mig om det är en kombination av grafikkort, chipset och cpu...

Permalänk
Avstängd

Så vart klockan efter 17 och fortfarande inget nytt. Har dom sovmorgon där borta eller?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Min teori kvarstår http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2098720

Skulle dock inte förvånna mig om det är en kombination av grafikkort, chipset och cpu...

Sådana fall måste den vara så pass grym, att den klår allt på marknaden, och en del phenom processorer annars är det bara skräp, om än billigt skräp.

Permalänk
Avstängd

Har fått bekräftat att det är en X2 6200+ Santa Claus Edition med inbyggda lysdiodrar.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Har fått bekräftat att det är en X2 6200+ Santa Claus Edition med inbyggda lysdiodrar.

Oh rly?

Mina källor säger mig att det är ett XHD3950XTPRO med inbyggt anti kärnvapen reaktor. Samt en liten nallebjörn som äter upp värmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Oh rly?

Mina källor säger mig att ett är ett XHD3950XTPRO med inbyggt anti kärnvapen reaktor. Samt en liten nallebjörn som äter upp värmen.

Själv fick jag information om att de hade skapat en 80 quad-cpu med inbyggd wc och luktbortagare

Permalänk
Avstängd

Och så försöker vi väl vara lite seriösa iaf? Första oseriösa inlägget kan vara kul, sen blir det bara tradigt.

Om det är ett HD2950 som är fångat på bild, och det inte är alltför strömmumsande OCH bara tar upp en plats, ja då blir jag glad (+ att det ska prestera också förståss)

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Du har rätt pingvinen. Men sen så har ju AMD spekulerat en massa om deras processorer och styrkretsar.

Det är inte bara grafikkortet vi väntar på. Och eftersom att processorn redan är så gott som klar? så kan de väll göra en trippel lansering eftersom att processorn är ganska värdelös utan chipset så kommer det typ "på köpet". Det är vad jag hoppas på i alla fall. En lansering utav:

HD2950XT/XTX; som minst ska ha samma prestanda som 8800GTX eller 8800 Ultra.

Phenom; som måste komma ikap C2D processorerna en gång för alla.

Chipset RD690? Tror jag det hette; som ska ge en bra bas för kommande AM3, för det är väll bara AM2+ som kommer nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Själv fick jag information om att de hade skapat en 80 quad-cpu med inbyggd wc och luktbortagare

Min källare säger att det är svart väggmögel med stöd för Antiklimax 83.4 b, 300 Terabit/s wireless-less och du kan trycka in 4st 300 kilos dvärgar i varje bakterieslot (max 8st) för "That little extra", Dvärgarna kan även uppgraderas med brandyxor för maximal säkerhet men kom ihåg att du förlorar en del kraft av "That little extra" för varje dvärg som hoppar ur för att skydda dig, kraften kommer tillbaks såfort dvärgen/dvärgarna har klämt sig fast i bakterisloten igen.

Det låter nästan för bra för att vara sant!!! GADDÄÄMMIT!

Permalänk
Medlem

Nu får de F*N ge sig därborta! Ska de ge denna nyhet i form av en sängfösare för jänkarna eller ?!!

Permalänk
Avstängd

Vänta lite=) Att vi inte tänkt på det här?!

http://www.sweclockers.com/nyhet/6132-amd_fornekar_uppskjuten...

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Dom borde nästan typ släppa mer och mer information för varje timme som går. Typ göra en lite update vid varje timme

Fyy faaan va irriterande

Kanske 12 slaget kommer att göra något ? Klockan är 11.59 här