Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guppgupp
Tror inte det är som på 226BW direkt. Jag har en LG och den är sjukt bra. Innolux ska ju vara bäst (även om jag inte har läst någonstans VARFÖR den är bäst) men jag tror skillnaderna är små. Ingen har såvitt jag vet jämfört de olika sida vid sida heller. Du bör inte oroa dig.

Vilken LG har du?

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk

Tror han menar panelen på sin hp w2207 och ingen LG-skärm som sådan.

Permalänk
Medlem

Precis, har en LG-panel i min HP-skärm och den är klockren.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

Aha! kthxbye

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Har även jag en LG-panel i min HP W2207 och den fungerar utmärkt

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Har även jag en LG-panel i min HP W2207 och den fungerar utmärkt

Hur vet man vilken panel man har?

Undrar även om ni andra upplever att on/off knappen är lite seg ibland? Jag får ganska ofta trycka på den 2-3 gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickfix
Undrar även om ni andra upplever att on/off knappen är lite seg ibland? Jag får ganska ofta trycka på den 2-3 gånger.

Samma här, måste trycka mitt på knappen och hålla ner den en knapp sekund annars är det bara att göra om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beamy
Samma här, måste trycka mitt på knappen och hålla ner den en knapp sekund annars är det bara att göra om.

Jag vet inte om det rör sig om samma problem, men jag har jätteproblem med att när datorn har stått ett tag och skärmen har stängt av sig i vänteläge, så när jag rör musen så ska den ju hoppa igång, men istället kommer bara rutan fram där det står "DVI Input: No signal" och så slocknar den. Skitjobbigt. Kan det vara problem med DVI signalen på något sett? Att gamla drivers från min förra CRT skärm ligger kvar å härjar?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Jag undrar också hur man vet vilken panel man har!

Permalänk

fick följande svar IGEN utav HPs kundtjänst.. men tvivlar på infon.. men men.

********************************************************

HP Customer Care - http://welcome.hp.com/country/se/sv/support.html

Hej Tobias,

Vi har kollat med våran tekniska avdelning och fått fram följade.

W2207 har Tn panel med 6 bit färger, det är en Innolux.
W2408 har 8 bitars LPL PVA Panel, det är en Innolux.

Med vänlig hälsning,

Anna
HP Kundtjänst

*******************************************************

Funderar skarpt på 24-tummaren, fast det nog är en TN...
Ngn som vet ngt om denna? Borde vara som 22an fast större och bättre eller?

Permalänk
Medlem

EDIT: HUR DU FÅR REDA PÅ VILKEN PANEL DU HAR:

Originally Posted by Majed View Post
here's the way to the hidden Service menu

Power it off
press and old "Menu and -" then power on
the menu highlight become green.
will find "service..." in the menu.

there's another menu.
press and hold "Menu and +" then power on
will find "F" in the menu beside "Exit".!!!

Det är den senare du ska använda. När du nu går in på menyn som vanligt så ser du ett F bredvid exit. Välj Fet så ser du vilken panel du har.

Själv hade jag MT220ww01-v1 verkar vara en innolux

Vet inte om listan stämmer, saxad från hardforums:
LM220M1 = Samsung
LTM220M1 = Samsung
LM220WE1-TLB1 = LG
MT220WW01-V1 = Innolux
LM220EW01-V2 = Innolux

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Folk, skriv vilken panel ni har fått samt vilka inställningar ni kör!

LM220WE1-TLB1 = LG

Brightness: 72
Contrast: 60

Color -> Custom color:

R: 255
G: 244
B: 234

inköpt i Augusti

har jag.

Ni måste ha samma panel som mig för att inställningarna ska se bra ut (då dom är kalibrerade på min LG-panel)

Om ni ska testa inställningar någon har postat, se till att ni har samma panel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Hur vet man att man köper sig en med w2207 med LG panel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1337sweden
Hur vet man att man köper sig en med w2207 med LG panel?

Genom att läsa mig post 3 inlägg över ditt!

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
Extremetech har tittat på W2408.

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2189324,00.asp

Inget superbetyg där.. hmmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twebbas
Inget superbetyg där.. hmmm.

Nope, lägg på en tusing till så får du en Dell 2407WFP som är extremt mycket bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är LG-panelen bäst eller? Den har jag iag:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

jag är skitsugen på denna skärm efter att ha läst igenom alla sidor.. men har dock några frågor jag anser inte riktigt blivit besvarade..

1a är hur är den i spel menar alla sorters spel om FPS RPG m.m vissa säger ju den e klockren andra säger den inte är bra till spel :S + 5ms skiljer sig inte så från Samsungs 2ms då? har en 931BF nu

2a sen undrar jag hur kontrasten är 1000 låter oerhört mycket tänker mest på vita färger o hur den lämpar sig på nätet då främst där det alltid e ljust i regel man blir inte bländad eller upplever dom som äckligt på nåt sätt?

3e är strömförbrukningen e ju inte direkt snål mot sina konkurrenter ocj ja jag e en snål smålännig blir inga häftiga el räkningar då menar skärmen står ju på en 18h/dag hos mig

4e nån som vet om det är TCO-03 eller TCO-99 hittar inte det nånstans

är först när dom frågorna är besvarade jag verkligen kan bestämma mig om det är nåt o ha grymt missnöjd med Samsung skärmen har bytt skärm 5-6 ggr fick iaf en S-panel nu och utan backlight bleedning i stort sett krävs en hel del för o märka men i övrigt suttar den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordmax
jag är skitsugen på denna skärm efter att ha läst igenom alla sidor.. men har dock några frågor jag anser inte riktigt blivit besvarade..

1a är hur är den i spel menar alla sorters spel om FPS RPG m.m vissa säger ju den e klockren andra säger den inte är bra till spel :S + 5ms skiljer sig inte så från Samsungs 2ms då? har en 931BF nu

2a sen undrar jag hur kontrasten är 1000 låter oerhört mycket tänker mest på vita färger o hur den lämpar sig på nätet då främst där det alltid e ljust i regel man blir inte bländad eller upplever dom som äckligt på nåt sätt?

3e är strömförbrukningen e ju inte direkt snål mot sina konkurrenter ocj ja jag e en snål smålännig blir inga häftiga el räkningar då menar skärmen står ju på en 18h/dag hos mig

4e nån som vet om det är TCO-03 eller TCO-99 hittar inte det nånstans

är först när dom frågorna är besvarade jag verkligen kan bestämma mig om det är nåt o ha grymt missnöjd med Samsung skärmen har bytt skärm 5-6 ggr fick iaf en S-panel nu och utan backlight bleedning i stort sett krävs en hel del för o märka men i övrigt suttar den

Tycker den fungerar väldigt bra i spel faktiskt, spelar CS utan problem (jag är ganska kräsen när det gäller sånt).

1000:1 i kontrast är helt OK, och du kommer absolut inte bli bländad.

Strömförbrukningen, ja, den drar en hel del elektricitet (2-65 watt, jämför 226BW, 1-55 watt).

Samt att den har TCO-99, mest p.g.a att den är svart.

Du bör sitta minst 1 meter ifrån skärmen för att få bra skärpa i bilder, eftersom pixeldensiteten är ganska hög på denna skärm (iofs det är den på alla 22").

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok låter ju rätt bra men glömde fråga folk klagar på texten men det e inget problem heller då?

det där med 1m vet jag inte om jag uppfylla men 80cm borde nog gå. läste dock att HP hade ju 60 dagars nöjd kund garanti så borde ju gå o köpa o se om man anser den uppfyller dom krav man har tackar för snabbt svar

kan ju tillägga o fråga när man kör högsta upplösning blir inte för litet o kladdigt o sånt där? och i spel ser det bra ut o så där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Nope, lägg på en tusing till så får du en Dell 2407WFP som är extremt mycket bättre.

Blir en snålvariant. Blir en LG L246WH-BN.
Och jag lämnar denna tråden. Tack för mig.

Permalänk

LM220WE1-TLB1 = LG har jag Inköpt i augusti/september tror jag ..

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

har tänkt köpa denna skärm, hörde dock att de slutat tillverka dessa och att det ska komma en uppföljare som är bättre, någon som vet mera?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mamed
har tänkt köpa denna skärm, hörde dock att de slutat tillverka dessa och att det ska komma en uppföljare som är bättre, någon som vet mera?

Hoppas att den har bättre bild och inte kostar allderles för mycket. Jag skall köa en w2207 när jag får pengar om typ en månad. Om det kommer en ny soim är bättre bild och Glansig/Spegelglansig skärm och har bättre spec. skaffat jag den istället.

Permalänk
Medlem

stod nåt om den modellen här innan skulle väl kosta ca 500 mer o var ingen direkt skillnad på dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordmax
stod nåt om den modellen här innan skulle väl kosta ca 500 mer o var ingen direkt skillnad på dom

Det jag har läst här i tråden är att den ska ha HDMI.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

kan man bara inte köpa en konverterare från hmdi och dvi? känns lite onödigt att betala extra för det bara :/ finns det några specefikationer om den ute?

vad gör/är-skillnaden-på dynamisk och vanlig kontrast?

och vad är det dynamiska kontrasten på den här?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Det jag har läst här i tråden är att den ska ha HDMI.

Så dem kommer att ha DVI-D, VGA och HDMI? Så dom kommer inte att ta bort något?
Eftersom att jag använder främst VGA...

Permalänk
Medlem

Köpt en nu och... hur faaaaaaaaaan vecklar man upp den? Blir inte klokare av den beskrivnings-lappen som satt över bildskärmen. Fattar det som att den ska vecklas upp när man tar bort den där gula tejpen, och den vecklades väl upp lite grann, men skärmen är ju fortfarande riktad upp i taket. Känner mig som en jävla idiot, hur fan..? :/

edit: fixade det.. var som jag trodde, men man fick ju ta i sjukt mycket? ville inte bryta av något. aja, funkar iaf

fan, e ju som att vara på bio detta