Permalänk
Medlem

Allt-i-allo dator 10000-13000

Jag har tröttnat på min gamla dator och har bestämt mig för att bygga en ny.
Jag vet dock väldigt lite om hårdvara. Skulle någon kunnig person se om de delar jag valt passar ihop, om jag har glömt något viktigt eller om det finns någon del som kan bytas mot något bättre.

Någon överklocking är inte aktuellt i dagsläget men jag kan tänka mig att göra det om några år då datorn känns långsam. Jag spelar sällan spel, men vill att datorn ska klara av spel de få gånger jag spelar, dock jag har inget behov av extremt höga upplösningar(min 10-år gamla skärm stöder endast 1280x1024). Tangentbord och högtalare har jag redan.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte redan gjort det är det nog dags att överge floppydiskar
Kan nog spara pengar på musmattan också. Ska ju inte "gejma" så behövs ingen supermatta direkt. Detta är ju småsaker men ger bara mina åsikter ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Om du inte redan gjort det är det nog dags att överge floppydiskar

Diskettenheten valde jag nog av gammal vana, alla mina tidigare datorer har haft diskettenhet. Jag ska nog chansa och inte köpa någon den här gågen. Det skadar inte att spara 99kr och en 3.5" plats.

Citat:

Kan nog spara pengar på musmattan också. Ska ju inte "gejma" så behövs ingen supermatta direkt. Detta är ju småsaker men ger bara mina åsikter ändå.

Det har du rätt i. Det känns fel att musmattan nästan kostar lika mycket som DVD-brännaren. Har någon något förslag på en bra och billig musmatta? Jag spelar som sagt sällan och ritar inte heller på datorn.

Permalänk
Hedersmedlem

Billigaste mattan du kan hitta?

Skulle du behöva en floppyenhet finns det annars externa USB som du kan köpa.