Permalänk
Medlem

Konstig prick

Tjena, är det någon som har en aning om varför det blir så här på min skärm, det börjar som en prick men jag rörde om rutan liten och så vart det så här.

tacksam för svar.

bilden finns här : http://i152.photobucket.com/albums/s170/jorki87/rd.jpg

Edit : inge fel på kabeln.
Edit : Finns kvar i felsäkert läge, Finns kvar när man formaterat.

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk

Är lite halvsäker på att "någon" har ritat på din skärm med något hårt och därmed tagit halvt ihjäl en hög med pixlar....

//Peter

Permalänk
Medlem

Konstiga är att det bara syns på vit yta. och när jag scrollar på en sida dycker dem upp igen fast inte så som på bilden då.

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk

Knas på sladden? Så där brukar annars panelerna på IT-caféer se ut efter ett och annat läsk-kladd fast då är det ju förstås på "utsidan"

Permalänk
Medlem

Funderar också om det är något med sladden ska testa någe annat. läsk är det inte:P

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

Kankse en blid har bränt fast på skämen?

Permalänk
Medlem

tror inte det är en bild som blivit bränd, har inte på skärmen om jag inte sitter vid datorn, ifall den inte har bränts jädra fort isf.

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

Ser ut som att någon har gått lös med en penna

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut så där hela tiden, utan det är en prick i början men jag rörde runt själva rutan så jag fick runt prickarna mer så de skulle synas bättre.

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

Försvinner det om du har fönstret aktiverat och trycker F5?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Försvinner det om du har fönstret aktiverat och trycker F5?

Det blinkar till på pricken men den kmr direkt tillbaka, bara pricken dvs resten försvinner det som kommit när jag dragit runt med rutan.

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xam0n
Det blinkar till på pricken men den kmr direkt tillbaka, bara pricken dvs resten försvinner det som kommit när jag dragit runt med rutan.

Knepigt, den verkar vara bestående då. Har du någon bild för alla mappar som råkar vara denna prick? Annars kan jag bara tänka mig att det är en underlig bugg.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Knepigt, den verkar vara bestående då. Har du någon bild för alla mappar som råkar vara denna prick? Annars kan jag bara tänka mig att det är en underlig bugg.

Har inga bilder osv, kör helt orginal. Men det konstiga var att när jag körde Vista fanns den inte men nu när jag bytte till xp igen kmr det upp igen...

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

ser du denna prick i bios?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Död pixel på skärmen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skugge
Död pixel på skärmen ?

en död pixel påverkas inte av muspekaren .

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xam0n
Har inga bilder osv, kör helt orginal. Men det konstiga var att när jag körde Vista fanns den inte men nu när jag bytte till xp igen kmr det upp igen...

Kör inte du vista nu ?

Det ser ut så på bilden iaf, eller så är det tema.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
en död pixel påverkas inte av muspekaren .

Går att "rita" om man scrollar eller drar fönster över en död pixel

Permalänk
Medlem

Pricken finns inte i Bios, Det går att rita med den det är inte en död pixel vad jag fått fram nu när jag testat skärmen på en annan dator, Kör ej vista atm vilken är tagen på xp fast jag har vista tema.

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk

uh... det måste vara någon typ av bugg då antar jag. vad händer om du kör med xp:s standardgrafikdrivrutiner, dvs om du startar i felsäkert läge?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Pricken finns där även i felsäkert läge. för jag tycker de konsigt har formaterat flera gånger o pricken hänger med överallt:)

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT