MSN Live Messenger strular! hjälp

Permalänk
Medlem

MSN Live Messenger strular! hjälp

Mitt msn live messenger strular vet ej va ddet är ! Igår så satte ajg på datorn som vanligt och dubbelklickade på msn ikonen på skrivbordet. jag brukar få vänta 10 sekunder elrl nått innan msn ploppar up , men msn kmr aldrig upp. När man klcikrar op msn ikonen så brukar altid muspekaren ladda lite med det där timglaset i nån sekund, men nu så går det på 1 sekunder och den försvinner. Jag kollade dessutom i aktivitetshanteraren och såg att systemets vänteprocess är i 94% . Jag har sökrt igenom datorn med kasperskys online scanner och ad aware, symantec antivirus, men ingent hittas?? HJÄLP mIH i NÖD

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wangox
Mitt msn live messenger strular vet ej va ddet är ! Igår så satte ajg på datorn som vanligt och dubbelklickade på msn ikonen på skrivbordet. jag brukar få vänta 10 sekunder elrl nått innan msn ploppar up , men msn kmr aldrig upp. När man klcikrar op msn ikonen så brukar altid muspekaren ladda lite med det där timglaset i nån sekund, men nu så går det på 1 sekunder och den försvinner. Jag kollade dessutom i aktivitetshanteraren och såg att systemets vänteprocess är i 94% . Jag har sökrt igenom datorn med kasperskys online scanner och ad aware, symantec antivirus, men ingent hittas?? HJÄLP mIH i NÖD

Tästa och avinstallera det om installera det igen. Vet du inte vart filen finns så sök på google Windows live messenger och så kommer det upp!

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

jopp jag har avinstallerat , reparerat, installerat 7.5 men det fungerar ej , nått i registret kasnke ??+ hur ska jag göra där isfåall??? nu ska jag installera live messenger igen och kopiera över isntallationsfilerna som blri när man installerar från en annan dator till denna och se om det funakr

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wangox
jopp jag har avinstallerat , reparerat, installerat 7.5 men det fungerar ej , nått i registret kasnke ??+ hur ska jag göra där isfåall??? nu ska jag installera live messenger igen och kopiera över isntallationsfilerna som blri när man installerar från en annan dator till denna och se om det funakr

Jag vet inte hur man gör i registret. Har du nån XP skiva så kan du testa och installera om. Om inte problmet löst sig.

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

Re: MSN Live Messenger strular! hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wangox
Jag kollade dessutom i aktivitetshanteraren och såg att systemets vänteprocess är i 94%

Systemets vänteprocess är 100% CPU minus den använda CPU-kraften.
Alltså använder du 100% - 94% = 6% av din CPU. Verkar vara normalt.
Så den biten behöver du inte vara orlolig för i alla fall.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Var det inte 7.5 och tidigare verisioner som inte fungerade längre? tror du måste uppdatera.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

jag testade att uppdatera till 8.1 beta igår men det funkade ej heller, ska testa idag igen , men ska det inte kunna gå att göra en systemåterställning, till datumet i lördags , då bode det fungerar igen ellre?? och hur gör man en systemåterställning

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wangox
jag testade att uppdatera till 8.1 beta igår men det funkade ej heller, ska testa idag igen , men ska det inte kunna gå att göra en systemåterställning, till datumet i lördags , då bode det fungerar igen ellre?? och hur gör man en systemåterställning

Har du inte gjort en "system-sparning" innan så har du inget du kan göra systemåterställning till.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

Om det funkar kan man nof inte säga direkt utan du får prova dej fram.

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk

Att ni orkar använda 14'is MSN, alltid nåt strul!

Testa Miranda eller Trillian, ljusår bättre program!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Att ni orkar använda 14'is MSN, alltid nåt strul!

Testa Miranda eller Trillian, ljusår bättre program!

Att folk orkar med 14:is svar.

Har testat både Miranda och Trillian och dessa fungerar inte på långa vägar så bra som orginalet i tex offline-medelande eller filöverföring.

Ett patchat Live Messenger är det som ser allra snyggast ut och ändå är stilrent.
Så länge det inte finns något alternativ till orginalet som fungerar lika bra så kommer dom flesta köra med det.
Jag vill inte behöva öppna portar mm på routern för att få igång en sådan simpel sak som filöverföring som är snabb...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |