Forceware 167.26 läckt

Permalänk
Melding Plague

Forceware 167.26 läckt

Nästa version av Nvidias grafikkortsdrivrutin Forceware har läckts. Nvidia hade egentligen planerat att släppa drivrutinen samma dag som GeForce 8800 GT nästa vecka, men kan nu laddas ned från Internet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är dom bra att använda då? Innehåller inga buggar eller nått?

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Någon som har provat dom? Väntar på svar innan jag själv gör det

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

fegis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Någon som har provat dom? Väntar på svar innan jag själv gör det

säger bara 1 sak

FEGIS

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk

Var är nya drivrutiner för Vista x64 då? som fixar Dual screen problemet?
Jävla Nvidia skräp!!!!! Så trött på dom. Inga nya vista drivrutiner sen 18 sept fan gör dom därborta?!! Säkert döda allihop praktikanter sitter och gör drivrutinerna därav skit kvaliten!!

Ett ATI om nästa version inte blir bättre!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Ska testas, inga problem med beta-drivers änsålänge.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Var är nya drivrutiner för Vista x64 då? som fixar Dual screen problemet?
Jävla Nvidia skräp!!!!! Så trött på dom. Inga nya vista drivrutiner sen 18 sept fan gör dom därborta?!! Säkert döda allihop praktikanter sitter och gör drivrutinerna därav skit kvaliten!!

Ett ATI om nästa version inte blir bättre!

Vad är det som klyddar med dual screen för din del, om man får fråga ?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
säger bara 1 sak

FEGIS

Feg, nej. Rädd om mina saker (klok), ja!

Tänkte om det var någon lite "dummare" person som ville prova först

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Full Screen Video Mirror fungerar inte i x64 då Nvidia låtsas som att det inte är möjligt där. Vilket är väldigt konstigt eftersom AMD har kvar den funktionen.

Men tycker de får ta och skynda sig med x64 drivrutinerna, jobbigt att de ska vara så långt efter hela tiden. Är ju det OS de flesta borde som gått över till Vista tycker man ju.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte överklocka mina grafikkort i Rivatuner. Står bara N/A när jag ska ändra klocken

Sen undrar jag vad detta kan vara som kom med dessa drivrutiner?:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Vad är det som klyddar med dual screen för din del, om man får fråga ?

Att det inte går o köra 2 skärmar så fort man sätter in en till DVI så slockanar bilden. Svart bild när man kommer in i windows kommer inte in utan blir bara svart precis innan windows märket kommer.

Funkar skit bra med 162.22_forceware_winvista_64bit då är allt som det ska. alla drivrutiner över dom blir skit!
Man vill ju ha dom senste såklart när man spelar osv men ingen Dual screen då.

Nvidia forumet har många med detta problem så vi får se nästa version som kommer säkert nästa år händer inget på vista fronten därborta.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Nu kan jag inte överklocka mina grafikkort i Rivatuner. Står bara N/A när jag ska ändra klocken

Sen undrar jag vad detta kan vara som kom med dessa drivrutiner?:

http://img90.imageshack.us/img90/4917/54800936wz0.th.jpg

Klocka i Riva verkar jag kunna fortfarande dock så verkar inte mitt AtiTool funka längre, inget jag bryr mig om iofs. XP 32 kör jag dock.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Full Screen Video Mirror fungerar inte i x64 då Nvidia låtsas som att det inte är möjligt där. Vilket är väldigt konstigt eftersom AMD har kvar den funktionen.

Men tycker de får ta och skynda sig med x64 drivrutinerna, jobbigt att de ska vara så långt efter hela tiden. Är ju det OS de flesta borde som gått över till Vista tycker man ju.

Vista är skit bra! Med rätt dator. Alla här inne har säkert mycket bra datorer som klarar Vista. Går alldrig tillbaks till XP det känns som win98 nu.

Nvidia skiter nog i vista tills fler skaffar det

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Var är nya drivrutiner för Vista x64 då? som fixar Dual screen problemet?
Jävla Nvidia skräp!!!!! Så trött på dom. Inga nya vista drivrutiner sen 18 sept fan gör dom därborta?!! Säkert döda allihop praktikanter sitter och gör drivrutinerna därav skit kvaliten!!

Ett ATI om nästa version inte blir bättre!

Har följt ATi upp till X800XT PE, har aldrig vart problem med drivrutiner på ATi som nVidia har nu, kan dock inte säga nått om 2k serien. Skaffade nVidia och det har vart hyffsat med problem att spel presterar sämre ju längre man kör, oblivion flyter sämre än X800 osv... AA ser crappig ut på nVidia så får köra så jäkla höga inställningar...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas detta löser det BRUTALA krångel jag haft i vista de senaste dagarna. 8800GTS som bara klarar att leverera vista i max 1024-768 på 22 widescreen skärm suger. För att inte tala om att behöva byta DVI port för hand vid varje uppstart PGA den aktiva plötsligt tappar kontakten.

Löser det sig inte lär jag nog gå tillbaka till XP.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Jag hoppas detta löser det BRUTALA krångel jag haft i vista de senaste dagarna. 8800GTS som bara klarar att leverera vista i max 1024-768 på 22 widescreen skärm suger. För att inte tala om att behöva byta DVI port för hand vid varje uppstart PGA den aktiva plötsligt tappar kontakten.

Löser det sig inte lär jag nog gå tillbaka till XP.

Tror nog inte det beror på drivisarna till kortet. För oavsett hur dåliga de är, så skall ett 8800 kort klara av att driva en 22" skärm i högre upplösning utan ansträngning.

Visa signatur

C2D E6300@2,69 | Artic Intel freezer Pro 7 | Asus P5N-E SLI PLUS | Asus EN8800GTX Mc 955Mhz Cc 630Mhz | BFG 8800Gts 320mb OC PhysX | 4095Mb Corsair XMS2 Xtreme PC6400/900Mhz 5,5,5,6-15 T2 | Fortron Source 400W | Silverstone Temjin TJ07 | NEC AD-7170A | 20" Samsung SyncMaster 205BW | Samsung 320GB 7200RPM 16Mb SATA II | Windows Vista Home Premium 64-b | Super PI - 1MB/20s 4MB/1,46s 8MB/3,52s 16MB/8,31 32MB/18,31 | 3D Mark 06 - 1221 p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av styler_djuce
Tror nog inte det beror på drivisarna till kortet. För oavsett hur dåliga de är, så skall ett 8800 kort klara av att driva en 22" skärm i högre upplösning utan ansträngning.

Jag vet det. Dessvärre är det inte kortet. KTL här på swec har testat mitt kort i sin maskin och det funkar utan att gnälla så hårdvaran tvivlar jag på att det är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av styler_djuce
Tror nog inte det beror på drivisarna till kortet. För oavsett hur dåliga de är, så skall ett 8800 kort klara av att driva en 22" skärm i högre upplösning utan ansträngning.

Troligtvis strular drivrutinen så att skärmen inte kan identifieras korrekt, därav en "failsafe"-upplösning på 1024x768.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Vista är skit bra! Med rätt dator. Alla här inne har säkert mycket bra datorer som klarar Vista. Går alldrig tillbaks till XP det känns som win98 nu.

Nvidia skiter nog i vista tills fler skaffar det

Snygg sär skriv ning där

Vista är skit bra

Ontoppic.

Alltid fint med drivrutiner, nu vill vi se bra drivrutiner också. Från både ATI och Nvidia. ATIs CCC är under all kritik tex.

Någon som har testresultat att komma med dessa drivare?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket det gamla 8800 GTS:et kommer dra nytta av dom här drivrutinerna

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Jag hoppas detta löser det BRUTALA krångel jag haft i vista de senaste dagarna. 8800GTS som bara klarar att leverera vista i max 1024-768 på 22 widescreen skärm suger.

Låter som strulet jag fick när jag uppdaterade från 94.24 till 162.18. Helt plötsligt kunde jag inte ställa in 1440x900 på min 19-tummare. Fick gå in och definiera en egen upplösning och fippla fram och tillbaka som en dåre innan det helt plötsligt fungerade. Har inte vågat pilla på inställningarna sen dess.

Permalänk

Kan intyga att det verkar vara problem med att överklocka med rivatuner igen. kör på 2.05

Permalänk
Medlem

Bara att installera om rivatuner, gjorde jag (i XP iaf), men verkar inte kunna få fram shaderklocken igen.

Ang drivarna till XP så ökade 3DM06 med ca 300 spenar (jämfört med 163.76) om man tittar del scoren så ökade endast SM3.0.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Bara att installera om rivatuner, gjorde jag (i XP iaf), men verkar inte kunna få fram shaderklocken igen.

Ang drivarna till XP så ökade 3DM06 med ca 300 spenar (jämfört med 163.76) om man tittar del scoren så ökade endast SM3.0.

300 spenar
jag vill oxo ha! *installerar*

Jag är medveten om att jag kanske inte får 300 spenar.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Blir nog bra=)

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

300 spenar?... måste testas!

Skriver igen när jag kört 3dm06 med dom nya drivisarna

Permalänk
Avstängd

Vet någon om de, äntligen, lyckats lägga in over/underscan correction?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Bara att installera om rivatuner, gjorde jag (i XP iaf)

Funkade inte för mig (Vista).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Funkade inte för mig (Vista).

Inte här heller (Vista).