Problem med w580i.Mobilen har hel dött.

Permalänk
Medlem

Problem med w580i.Mobilen har hel dött.

tjenix

Skulle ladda över lite bilder till mobilen så jag kopplade in mobilen i datorn sen gick jag o kolla på tv, 2 timmar senare kommer jag tillbaka och ska gå o lägga mig så jag kopplar ur mobilen utan att ha laddat över något och märket att mobilen har stängt av sig. Jag försöker sätta på mobilen men får bara ett rött ljus i den högra delen av mobilen(C knappen och den över, samt ett rött ljus i springan på sidan)

Har haft mobilen på laddning över 24 timmar för jag trodde batteriet kunde tagit helt slut eller nått men fortf samma problem
Har även tagit ut sim kort och batteri ett 10 tal gånger.

Inte första gången jag får problem med den här mobilen, har varit och bytt pga i glapp i skärm och skal. Man kunde flytta skärmen ungefär 1-2 mm upp och ner
Även om man trycker lite löst ovanför meny knappen så får man störningar i skärmen.

Visa signatur

Manchester United

Permalänk

Myckel fel med 580-modellen tyvärr då det annars är en väldigt fin telefon. Du kan nog inte göra mycket mer än o skicka in den på service igen. Det går ju på garantin.

Testa att dunka den vänligt men bestämt i bordet ett par gånger. Jag jobbar med att repa SE-telefoner och 4 av 5 "döda" lurar får jag igång med antingen nytt batteri, flash eller en dunk i bordet. Dåliga lödningar eller annat glapp som halkar rätt av en smäll är jättevanligt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
Jag jobbar med att repa SE-telefoner och 4 av 5 "döda" lurar får jag igång med antingen nytt batteri, flash eller en dunk i bordet. Dåliga lödningar eller annat glapp som halkar rätt av en smäll är jättevanligt faktiskt.

The enemy, right before me...

Ska bli underbart att se Anovos svar på våra fakturor på backrepar... Moaha!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
The enemy, right before me...

Ska bli underbart att se Anovos svar på våra fakturor på backrepar... Moaha!

Me no hablo?

Vet att de flesta ÅF hatar Anovo, men det är ganska ömsesidigt. Jag har jobbat på båda sidor och kan problematiken, vet att det finns nötter och hjältar på båda sidor...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
Myckel fel med 580-modellen tyvärr då det annars är en väldigt fin telefon. Du kan nog inte göra mycket mer än o skicka in den på service igen. Det går ju på garantin.

Testa att dunka den vänligt men bestämt i bordet ett par gånger. Jag jobbar med att repa SE-telefoner och 4 av 5 "döda" lurar får jag igång med antingen nytt batteri, flash eller en dunk i bordet. Dåliga lödningar eller annat glapp som halkar rätt av en smäll är jättevanligt faktiskt.

Om jag förstår dig rätt ser ni telefonen som lagad om den fungerar efter"ett par vänliga men bestämda dunkningar i bordet"?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Om jag förstår dig rätt ser ni telefonen som lagad om den fungerar efter"ett par vänliga men bestämda dunkningar i bordet"?

Nej absolut inte. Däremot om jag får igång den så har jag ju lokaliserat felet. Eller iallafall uteslutit andra fel. Får jag in en död w810 tex, så blir det ingen dunk utan en flash. Känt fel på den modellen.

Permalänk
Medlem

Den är iaf på service i 2-3 veckor nu...

Visa signatur

Manchester United

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
Me no hablo?

Vet att de flesta ÅF hatar Anovo, men det är ganska ömsesidigt. Jag har jobbat på båda sidor och kan problematiken, vet att det finns nötter och hjältar på båda sidor...

Vi hatar er inte, men det är ju inte ni som behöver ta skiten om ni inte skött ert jobb. Det är rätt surt att ha en kund i ansiktet för att deras telefon är i sämre skick än innan reparationen. Förstår att ni arbetar under extrem stress, så mycket telefoner som vi skickar in vill jag inte ens tänka på de berg som ni får botanisera i.

Problemet verkar vara era chefer. Chefer som exempelvis skickar ut trevliga papper om att vi ÅF ska pröjsa om vi råkar skriva fel på en siffra eller skickar in ett trasigt tillbehör som ni på verkstaden har betalt för att kontrollera garantistatus på.

Ser man hur vissa butiker och onlinekedjor skriver in telefoner i Emrox så förstår man vad du menar med idioter

Vad är din tag?

Visa signatur

My arms, your hearse