Permalänk

får också det meddelandet :s
fick jag innan patchen också... hoppas dom fixar detta.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Inaktiv

Hur länge kan man spela betan?

Permalänk
Medlem

björn (xorlon) ska vi lira lite ikväll eller ska du se på bio idag?

Permalänk
Medlem

Kan bara lira på US servern verkar det som, så om du vill lira där så är jag på, annars får vi vänta tills jag får hem retail-boxen.
PS. ta privat-prat i PM DS.

Permalänk

Köpt retail idag, ska prova när man kommer hem ikväll. Ska bli kul.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Någon som vet nån butik (i sthlm) som säljer Hellgate idag?
Så jävla irriterande att behöva vänta 3 dagar efter släppet i USA

Permalänk

Jag jagar också efter någon butik som har börjat sälja den tidigt. Brukar alltid vara någon som gör det. Har inte lyckats hitta någon ännu.

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat och fått en betakey. Nån sa att man kunde lira på liveservern med betakeyn, men jag kan inte regga mitt konto med betakeyn?

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Samma här Kåggan kan inte använda min beta-key för att skapa ett account, beställde spelet efter betan var nere.

Permalänk
Medlem

Verkar som att vi får vänta till vi får spelet då? Ack. Tråkig helg det kommer bli

Visa signatur

..

Permalänk

hummm.. när är det hellgate släpps här? tankar demo nu mycket sugen på att lira.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Jag kan spela med min betakey men jag fick den redan innan jag beställde spelet så de kanske är det.
min grafikkorts drivrutiner crashar dock hela tiden, lagom jobbigt :s

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Medlem

Gött att lira med betakey på servrarna )
Funkar fint fint. Mycket slakt blir det...

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

<skryt>

</skryt>

Lite dålig bild men ja.. vi ses i London.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Någon som vet nån butik (i sthlm) som säljer Hellgate idag?
Så jävla irriterande att behöva vänta 3 dagar efter släppet i USA

Köpte min på jobbet (DICE). 100 SEK för HG:L var inte så farligt. Vissa förmåner att jobba under EA antar jag.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Köpte min på jobbet (DICE). 100 SEK för HG:L var inte så farligt. Vissa förmåner att jobba under EA antar jag.

Erik

Ja men det hjälper ju dock inte mig
Om du inte vill pimpa en box hellgate till mig, vilket jag antar ni inte får för pappa EA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ja men det hjälper ju dock inte mig
Om du inte vill pimpa en box hellgate till mig, vilket jag antar ni inte får för pappa EA

Haha nej tyvärr. "not for resale" står det eller nåt tryckt på förpackningen. Så tyvärr!

Erik

Edit. Glömde att skriva lite mer. Provat spelet nu, början var ganska motbjudande, inte alls så snyggt som man trodde (fullt på allt med alla inställningar), men på 3-4 banan eller vad man kallar det så vart det riktigt snyggt. Synd att spelet kantas med en del buggar dock, samt saknar typ all form av objektkollision på tunnor och annat som står på gatan, monster som dör i luften med mera. Väntar redan på en patch för allt sånt. Men fint spel, lär bli mer spelande av, även på nätet.

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Europe gick ner när jag höll på att döda the brain.. bara för mig det hände?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Europe gick ner när jag höll på att döda the brain.. bara för mig det hände?

Servern är nere för maintenance. Förmodar att du hade chatfönstret minimerat.

Om det är nån som vill gruppa sen så gör jag det gärna. Clinch (20 guardian) och Jieh (5+ Marksman). På servern Sydonai dvs.

Bara att whispra.

Permalänk
Medlem

Varför köpa i affär när man kan gå till www.eastore.com och få det redan idag? =P (mja okej, krävs ju dekrypteringsnyckeln som kommer imorrn, hah ;P)
Ni som spelat betan, hur funkar det med loot i multiplayer? Ser varje spelare bara sin egen loot så att säga, eller blir det massa bråk "det där ville jag plocka upp!"?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Varför köpa i affär när man kan gå till www.eastore.com och få det redan idag? =P (mja okej, krävs ju dekrypteringsnyckeln som kommer imorrn, hah ;P)
Ni som spelat betan, hur funkar det med loot i multiplayer? Ser varje spelare bara sin egen loot så att säga, eller blir det massa bråk "det där ville jag plocka upp!"?

Man ser bara sin egen loot. Enormt värt!

Permalänk
Medlem

Va är det för strunt nudå tar dom ner det direkt igen precis när jag 'ntligen fått hem spelet!?!

Nån som såg det där meddelandet ifall det stog hur länge eller något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Va är det för strunt nudå tar dom ner det direkt igen precis när jag 'ntligen fått hem spelet!?!

Nån som såg det där meddelandet ifall det stog hur länge eller något?

Ingen vet hur länge den kommer vara nere. Troligtvis inte alltför länge då det är US prime time. Så de är lite tjuriga av sig.

Servern är nere eftersom de lägger in Halloween grejerna åt alla (även icke-subscribers), då det blev nåt fel med att registrera nya subscribers.

Permalänk
Medlem

Vad ska man vara för klass imorgonmorgonkväll då?
Bara testat dom som finns i demot än så länge, men jag funderar nog på Summoner. Hon i en gameplay trailer hade nån sorts armor som såg väldigt aztek-aktig ut med benbitar och grejer, typ som Azteken i Loki
Sånt gillar jag skarpt =D
Givetvis en kvinna då man inte kan ha piercings på karlarna eftersom det är utbytt mot skägg, vilket jag tycker är dumt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Fick mail från webhallen om att mitt ex finns att hämta upp, alltså en dag tidiga?
Verkar vettigt iaf, varför ska det släppas två dagar tidigare i staterna när det är samma spel, båda servrarna kommer upp samtidigt, och butikerna redan har det.

Permalänk
Medlem

Även jag fick mitt ex från Webhallen idag, Blir att hämta upp lite senare.
Någon som kan tänka sig att lägga upp nån IRC kanal eller något så man kan spela med lite svenskar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Varför köpa i affär när man kan gå till www.eastore.com och få det redan idag? =P (mja okej, krävs ju dekrypteringsnyckeln som kommer imorrn, hah ;P)
Ni som spelat betan, hur funkar det med loot i multiplayer? Ser varje spelare bara sin egen loot så att säga, eller blir det massa bråk "det där ville jag plocka upp!"?

Om man köper det på amerikanska EA store och betalar i dollar, kan man fortfarande lira det på EU servers då eller är det låst till endast US servers?

Permalänk
Medlem

Det finns att köpa på webhallen, var precis o hämtade mitt ex därifrån

Permalänk
Medlem

Man köper det inte på amerikanska ea store, man köper det på svenska ea store
Alltså om du tagit bort dina cookies och sånt, så kommer du in på en sida innan du kommer in på ea store eller nån annan ea sajt, där du väljer var du bor, alltså sverige.
Då kommer du till den svenska sajten.
Men hursomhelst får man välja exakt vilken version av spelen man ska köpa redan innan de läggs till i kundvagnen, t.ex. "Digital download, English(UK)".
Du kan ta den tjeckiska versionen om du vill

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, men på den svenska sidan betalar du ju inte med dollar. Vilket innebär att det blir dyrare

Så köper man det i dollar kostar det dryga 320kr (förmodligen med 19% VAT) vilket blir 380kr, vilket är billigare än de ca 450kr man får betala om man köper det på svenska sidan.

På amerikanska sidan spelar det ingen roll vilket språk man väljer. Det står ändå Hellgate: London (American) medan det på svenska sidan står Hellgate:London (Europe + en massa länder).

Därför jag funderade på om deras servers är frånskillda beroende på version.

edit: Räknar man om i Euro så blir det bara 413kr..och borde inte tillkomma VAT så kanske bäst att köpa den från svenska siten ändå