Permalänk
Inaktiv

Jetcarrier

nu är det så att jag vill tipsa er alla som vill köpa er saker i USA. www.jetcarrier.se är ett företag som ger dig en egen adress box (egen leverans adress) där allt du beställer så gör du det via den adress boxen som du nu har fått .

Jag tycker att detta låter för bra för att vara sant . man ska också kunna köpa till extra försäkring på sina saker via jetcarrier , jag har själv precis fått reda på allt detta så jag tänker ringa till dem på måndag för mer information .

det enda du behöver göra är att bli medlem på deras sida . så får du en egen adress i USA och sedan så bara man börjar beställa . jetcarriers plan åker var fjärde dag. och de säger dessutom att de sköter om tull saken men jag är inte säker vad de menar och om det blir någon tull avgift osv .

Är det någon här på prisjakt som har beställt via Jetcarrier och kan själv berätta lite mer osv?

Permalänk

Helt klart intressant fall det fungerar och inte är en scam.

Permalänk
Inaktiv

de här ska man kunna lita på . om ni läser denna tråd här så ser ni att de har väldigt glada kunder .

http://www.99.se/koepa-iphone/224347-traden-foer-usa-import-i...

Permalänk
Medlem

Vad är så fantastiskt? Man slipper inte tull/moms, vad är det fantastiska med att inte få sakerna skickade direkt till sig utan mellanhand?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Vad är så fantastiskt? Man slipper inte tull/moms, vad är det fantastiska med att inte få sakerna skickade direkt till sig utan mellanhand?

För att de flesta inte skickar utanför USA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
För att de flesta inte skickar utanför USA.

Vilka är "de flesta"? Man sparar i princip kaffepengar med tull/moms, så vad är så bra?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

Permalänk
Inaktiv

jo jag märkte också det nyss . jag trodde att de skullle fixa biten med tull & moms . asså finns det inget sätt då vi kan slippa tull och allt sånt .

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka är "de flesta"? Man sparar i princip kaffepengar med tull/moms, så vad är så bra?

Kaffepengar?

Du är helt klart en idiot, är 25% kaffepengar för dig? Men nu är det så att dom inte kan "smuggla" in saker i Sverige och helt klart inte hela flyplans lass.

Permalänk
Medlem

Hur/varför skulle de magiskt trolla bort tull&moms? Jag uppfattar det som att Jetcarrier försöker bedriva en seriös verksamhet.

Hela poängen är väl att kunna beställa saker där säljaren bara levererar inom USA.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

evil penguin: Precis. Hade de fixat med momsen så hade de ej bedrivit en seriös verksamhet och man skulle mycket väl kunna bli av med sina varor.

Angående nyttan med en sådan här postbox, så visst skriver många butiker/privatpersoner att de bara levererar inom Usa. Men många går att övertala om man förskottbetalar.
Med denna tjänsten så tillkommer det en extra kostnad för frakt + adm.avgift hos jetcarrier. Det enda är en trygghet då det inte lika tydligt står att köparen är en utböling, som inte kan göra upp vid mindre bedrägeri. (resan till och från Usa kostar ju mer än vad de flesta varor kostar)

Nå angående tullavgift så har jag uppfattat att de är olika stränga med snigel och priority paket, huruvida det kan stämma? Mina senaste 3 priority paket har jag sluppit moms på fast både pris (mellan 1500 -2000kr) och handelsvara stod även tydligt . 3 paket räcker såklart inte för att bevisa det, dessutom vet jag inte vad som är normalt är för tydligt utmärka paket.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Kaffepengar?

Du är helt klart en idiot, är 25% kaffepengar för dig? Men nu är det så att dom inte kan "smuggla" in saker i Sverige och helt klart inte hela flyplans lass.

Skillnaden mellan priser i usa + svensk moms och våra priser här är kaffepengar. Lär dig läsa, rövhatt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

haha rövhatt. det var första gången jag har hört detta

Permalänk
Citat:

Skillnaden mellan priser i usa + svensk moms och våra priser här är kaffepengar. Lär dig läsa, rövhatt.

Du är antingen jäkligt rik eller dricker jäkligt dyrt kaffe.

Med dagens låga dollarkurs och det faktum att elektronikvaror är betydligt billigare i USA än här så tjänar man bra på att beställa från USA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_odal
Med dagens låga dollarkurs och det faktum att elektronikvaror är betydligt billigare i USA än här så tjänar man bra på att beställa från USA.

Jasså! Då ska vi testa det.

Vi tar en populär typ av produkt, ett grafikkort: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,600Mhz

Komplett vill ha 2479:- för det (plus frakt 29:-).
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342061

Vi söker i USA...
Amazon.com, $269,99
http://www.amazon.com/XFX-GeForce-8800GT-600Mhz-Express/dp/B0...

eWiz.com, $269.00
(klicka på länken högst upp i resultatlistan, det blir nått knas med länkningen)
http://www.google.com/search?q=XFX+GeForce+8800GT+512MB+600Mh...

Jag hittade fler butiker, men ingen var billigare än eWiz.

Så det billigaste jag kunde hitta i USA var 269 dollar.

Vi kollar vad dollarn står i idag (2007-11-05) på forex.se:
FOREX säljkurs: 6,522
1 760,94 SEK ger dig 270,00 USD.

Ok, så kortet kostar 1761:-, mycket billigare än i Sverige.

Sen ska du få hit det och betala moms.
Vi börjar med frakten, eWiz.com tar $51.25 för den billigaste frakten.
$269.00 + $51.25 = $320,25
2 088,67 SEK ger dig 320,25 USD

Hmm, 2088:-, lite dyrare, men fortfarande billigare än Komplett.

Sen lägger vi på momsen: 2088:-*0,25 = 522:-
2088+522 = 2610:-

Vi sammanställer:
Komplett tar 2508:-, men då får jag hämta kortet i någon av deras utlämningsbutiker.
eWiz tar 2610:- och då får jag kortet hemskickat.

I min värld beställer jag då hellre från Komplett där det både är billigare och enklare att få hjälp med garanti och returer.

Men jag är öppen för input om var man handlar billiga varor från USA, visa mig gärna era "guldkorn".

Edit: stavfel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mosfet
Jasså! Då ska vi testa det.

Vi tar en populär typ av produkt, ett grafikkort: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,600Mhz

.. massa text och beräkningar..
I min värld beställer jag då hellre från Komplett där det både är billigare och enklare att få hjälp med garanti och returer.

Men jag är öppen för input om var man handlar billiga varor från USA, visa mig gärna era "guldkorn".

Edit: stavfel

Det du har visat ett exempel på är att det inte är lönsamt att beställa en viss vanlig komsumentprodukt från usa. Detta stämmer för de flesta populära produkterna till persondatorer, vilket är orsaken till att så få importerar komponenter till dem.
Jag själv skulle såklart som du inte importera en XFX GeForce 8800GT för en sådan liten prisskillnad som du visade.

Men då man kommer till mer ovanliga prylar så kan skillnaden vara väldigt stor, ibland finns inte ens produkten att beställa i sverige och ofta är det typ bara en leverantör som har den. (typ elfa)
Vad för grejer, ja kolla på t.ex en Data acquisition (daq) för en persondator, batteri till en ovanlig mobiltelefon, övriga elektronikkomponeter etc.
Men själv importerar jag mina grejer nästan enbart för att de just inte finns att köpa i sverige.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

jag kontaktade tullverket idag , och när det gäller import av dator prylar dvs delar osv . så är det 0% tullavgift . man måste bara betala 25% när paketet når sverige .

så det enda avgiften tullverket kommer att ta är momsen 25%..

då är det väl nästan lika billigt för företag att handla här i sverige som det är för oss att handla i USA

Permalänk
Medlem

Jetcarrier funkar, men är som sagt nog amed varuvärdet...
Anledningen till varför jag gillar Jetcarrier är att USA har ett mycket större utbud när det gäller, allt. Väntar själv på ett paket via Jetcarrier på en skoterhjälm samt lite andra saker som jag inte hittade här i Sverige. Sen blev det billigare än här i Sverige också men pga momsen inte så mycket som önskat självklart...

Permalänk
Inaktiv

kan du berätta lite mer om hur det går till ..
* är du tvungen att betala direkt när du beställer ifrån dvs en butik.
* hur mycket kostar frakten på dvs jetcarrier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
kan du berätta lite mer om hur det går till ..
* är du tvungen att betala direkt när du beställer ifrån dvs en butik.
* hur mycket kostar frakten på dvs jetcarrier

Prislista finns på Jetcarriers hemsida och jag minns inte de fakturerar moms och frakt men du betalar inte i förskott iaf. Du reggar dig på Jetcarriers hemsida och får då en adress i Linden, New Jersey (inte box utan folk kvitterar paketet). Du handlar på nätet och anger adressen du fått. När paketet är skickat och du fått kolliid går du in på Jetcarriers hemsida och bokar en skeppning. Där anger du leverantör, kolliid, värdet på paketet och lite andra uppgifter. Men du måste även verifiera värdet med ett kvitto, ebay nummer eller liknande så det går inte att fuska på momsen om du inte får ett fusk kvitto från leverantören... Kanske låter omständigt men det är det inte egentligen så är man ute efter något speciellt är det en bra lösning.

Permalänk
Inaktiv

men när betalar man för själva paketet som man har besällt ... dvs jag går in på www. hardware.com beställer några delar till adressen som jag har fått utav jetcarrier . när sker själva betlaningen ... eller betalar jag när jag får hem allt i handen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
men när betalar man för själva paketet som man har besällt ... dvs jag går in på www. hardware.com beställer några delar till adressen som jag har fått utav jetcarrier . när sker själva betlaningen ... eller betalar jag när jag får hem allt i handen?

Själva försäljaren lär vilka ha betalt i förskott, kort, paypal eller "money order"...