Permalänk
Medlem

släng upp bilder på dildon också då :D!!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
släng upp bilder på dildon också då :D!!

Det har han redan gjort, läs tråden FFS.

OnTopic.
Vad kommer mest till användning, kylaren eller dildon xD.

Permalänk

Riktigt snyggt o ja bra blev det allt still rent o fint passar fint med resten av grejorna / Mvh Privatdata

Permalänk
Medlem

"Den är inte så speciel, men den funkar bra hahaha"

Snyggt och stilrent bygge.

Permalänk
Medlem

Vad är material kostnaden för dildon?:P

najjs bygge btw 10 p:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunatiXXX
Det är CNC maskiner med Diamant verktyg. Stora grejjer.
Materialett är Nero Assoluto (blanksvart granit)

Och dyra grejer =D
Jobbar du i Västerås också? Får man fråga på vilket företag?
Ska själv snart börja jobba som CNC-operatör

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

snuskigt snyggt!! doch är jag inte så mycket för laptops.. men smaken är som baken! har min egen variant på laptop som man kanske märkt.. men riktigt bra jobb!!! 10p lätt!!!

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Ruskigt snygg gjort!
Lägg upp lite bilder på dildon också, lol

Permalänk
Medlem

Super nice idé men fattar inte hur du kan välja röda fläktar när det är så estetiskt annars? du skulle ju givetvis valt blåa, som laptopens dioder? och skymtar samsungskärm som har blåa "knappar" du har förmodligen ett tb också?! som har blåa dioder?

10 p Annars! super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
har ingen aning om tempsen hans stämer eller så kanske de inte gör.. men graniten kyler i vilke fal bätre än tex Trä. PGA att graniten inte blir uppvärmd lika fort.. så står den ju på graniten oxå så stenen sugerju värme. men tar evigheter för o bli varm.

andledningen te prislapen skulle jag tro beror på belägningen på fräsen kormant? eller är de ren diamant?

Som sagt 2 miljoner gånger tidigare. När den ligger inomhus tar det inte lång tid innan den är rumstempererad, dock längre tid än trä JA. Har han den inomhus hela tiden så ÄR den rumstempererad och temperaturerna KAN INTE bli lägre än rumstemperaturen. Det är fysiskt omöjligt utan en riktig kylanordning.

Om det nu skulle vara en "supersten" som du säger "suger" bort ALL överskottsvärme från datorn, så skulle datorn vara rumstempererad rakt igenom.

Det enda som händer är att överskottsvärmen transporteras bort från källan.

Det är ungefär som killen som byggde en snuskylare och trodde det räckte med en fläkt blåsandes på snusdosan för att den skulle bli kall. När han fick förklarat för sig att det inte fungerande stoppade han dit en kylfläns på dosan med, då kylflänsar minsann gjorde att det blev kallare, men när han fick förklarat för sig att det inte heller spelade någon som helst roll, snusdosan blev inte kallare för det så gav han upp ...

Värmeenergi övergår Alltid från ett varmare medium till ett kallare, sen kan det ske olika effektivt.

29graders rumstemp och 17-19graders processortemp är enbart Mätfel.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Fan vad fränt lätt en tia! Men någon borde göra en motsvarande dildo i trä så att det blir lite träsmak också

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog

Om det nu skulle vara en "supersten" som du säger "suger" bort ALL överskottsvärme från datorn, så skulle datorn vara rumstempererad rakt igenom.

29graders rumstemp och 17-19graders processortemp är enbart Mätfel.

För det första är det inte en supersten som suger bort värme

Datorn står på hela tiden och stenen håller sig lika kall hela tiden. Datorn står på Gummitassar så det är 3-4mm springa mellan sten och datorn. Lägger man handen på Datorbordett i trä och handen på Stennen så känns stenenn bra mycke kallare iallafall. Det blåser från 2st fläcktar hela tiden som går upp mitt under daton i ett håll och vidare ut mellan dator och sten. så det blåser hela tiden under datorn.

och som andra säger att dom inte tror på 17-18grader. skrev att den mäter säker fel men tidigare tempen va mycke högre så visar den nu mycke lägre med kylare igång.

på Lapptopps är det ganska vanligt att dom blir varma. men min håller sig sval nu iallafall.
Har inte sett att den gått över 30grader fast man spelar mycke då..m.m inann låg den när man bara surfa lite runt 45grader i mitt mätprogram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunatiXXX
Datorn står på hela tiden och stenen håller sig lika kall hela tiden. Lägger man handen på Datorbordett i trä och handen på Stennen så känns stenenn bra mycke kallare iallafall.

Det beror på att din kroppstemperatur är varmare än omgivningsluften. När du lägger handen på stenen så värmer du upp stenen med din överskottsvärme. Dvs din hand är varmare än stenen och luft är inget bra värmeledande ämne, så när du lägger handen på stenen (som har bra värmeledningsförmåga) så försöker Naturen jämna ut värmen. Det är vad som händer

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Den va klart godkänd enligt mej iaf.. men va vet jag

Permalänk

Urläckert

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Inaktiv

stenen känns väl kallare eftersom att den leder bättre? Likaså att metall känns kallare än trä, Fast det är sama temperatur.
Sedan är det nog mätfel som sagt.. Att temperaturen sjönk var ju positivt däremot

Grymsnyggt 10 p

Permalänk
Medlem

Snyggate jag sett på länge!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

"Sänkte tempen på datorn från 44-47grader ner till 17-18grader"

Det där låter lite väl otroligt... hur varmt har du i rummet? :S

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

snnnnyyyyyyyggggt!!

Permalänk

Har tagitt kort på undersidan så man ser luftkanalerna nu ska bara lägga in dom i datan.

Permalänk

Verkligen snyggt!!

Visa signatur

Apple MacBook Air 13", 2.13GHz Intel Core 2 Duo, 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM, 256 GB flashminne, NVIDIA GeForce 320M Graphics

Permalänk
Medlem

sjuk :G .

Permalänk
Avstängd

haha fan va nice,

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Avstängd

riktigt snygg men , 17-18 grader, knappast,

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Medlem

kommer bilden snart??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice! 10p, men bara för att du har samma mobil som jag!

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
"Sänkte tempen på datorn från 44-47grader ner till 17-18grader"

Det där låter lite väl otroligt... hur varmt har du i rummet? :S

//Gorian

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pLatinumm
riktigt snygg men , 17-18 grader, knappast,

Vi har redan diskuterat detta längre upp och på förra sidan!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Fy asatan va clean, nästan så man skulle bygga en liknande om man hade plats

Permalänk

Ska förmodligen bytas ut nu snart för ett databord i granit med med hål under bärbara + fläcktar. och lite annat smått o gott. små hål för kablar..m.m

Permalänk

Riktigt riktigt snyggt