Permalänk

programmering

hej det e så att jag sittre här och ska programmera en "Drill" och jag skulle behöva lite hjälp... om någon skulle kunna hjälpa mig med koden?

så här långt har jag kommit.. haha!

*-------------------------------------------------------*
*
* Av : Rasmus
* Start : 6 nov
* Vad för prog : drill
*
*-------------------------------------------------------*
ORG $10
LDAA $1400

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Med risk för att vara dum, vad är en "drill" för någon typ av program?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Vart är din kod då? Vi måste ju se koden om vi ska kunna hjälpa dig med den.
Vad ska programmet göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Vart är din kod då? Vi måste ju se koden om vi ska kunna hjälpa dig med den.
Vad ska programmet göra?

Han vill att du (vi) ska skriva koden åt honom.

Permalänk
Sötast

Att skriva "Av: Sig själv" och sen be någon annan skriva koden. Lycka till med projektet.

Permalänk

Om du kör fast så finns det gott om folk som kan hjälpa dig, men inte ens ha börjat på ett skolarbete och prata om att man vill ha hjälp med koden är inte lite fel.

Nå, börja med att skriv en pseudokod. Skriv sedan assemblerkod och testa steg för steg. Alltså först få drillen att köra sedan, köra ner den. Ni kanske också har någon automatik för matning av klossar? (Mina programmeringsskills räcker inte för att se det från din beskrivning)

Kör du därefter fast så finns din lärare, dina klasskamrater och självklart internet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Om du inte känner för att skriva det själv så kan du ju alltid skriva ett program som gör det åt dig!

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

Också nyfiken på vad en drill är och vad den körs på...