Permalänk
Medlem

DVI -> HDMI problem...

Hej!

Har införskafft en Samsung LE-32S81B som jag nu haft i cirka 3 veckor . Tv:n är vekrligen bra om ser till vad den kostade (ca 6500) och nu e jag sugen på att koppla min dator till den. Har därför lånat en dvi -> hdmi kabel från en kompis för att se om jag får bra bild. Dock blir bilden inte alls vad den ska bli . Har ett nvidia 7800gtx och ställer in det på att mata bilden med 1360 x768 till tv:n. Bliden blir däremot helt fruktansvärd och inte alls pixelmappad. Den matar då också bara med 30 hz. Bäst blid får jag helt klart med 1280 x 720 (som fungerar med 60hz) men då utnyttjas ju inte hela upplösningen och bliden är ändå inte pixelmappad, om man testar med "http://www.pixelmappat.nu/" . Har någon ett förslag på hur jag ska lösa mina problem, eller tror ni ett lösningen är att köra vga mellan datorn och tv:n istället?

Permalänk
Medlem

Har du provat båda HDMI portarna?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

nej, borde väl inte göra skillnad? , men ska prova

Permalänk

Har själv en 40" av samma modell. Det fungerar iallafall utmärkt för mig med att koppla in datorn i tv:n.
Jag tror att jag kör på 1360*768 eller liknande, men 1024*768 fungerade också perfekt.
Lek bara med inställningarna så blir det nog bra efter ett tag, man måste anpassa skärmen i nvidias drivrutiner eller något sånt.

Permalänk
Medlem

testade med den andra hdmi porten å nu är bilden helt jävla perfekt. Förstår inte varför det är på de viset... ingen logik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AceCod3r
testade med den andra hdmi porten å nu är bilden helt jävla perfekt. Förstår inte varför det är på de viset... ingen logik.

Var glad att du alls kan pixelmappa via HDMI, många apparater som det inte går över HDMI.