Permalänk

Ush... avskyr sådana cigaretter. Mentolen dominerar för mycket!

Permalänk
Medlem

Planerar inte att leva mer än 50 år ändå, så fyll mina lungor med tjära, hallelujah amen.

Vita långa prince är det som gäller.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Jag kör som många andra att jag enbart röker på helger. Vilket jag lyckats hålla nu i 3-4 år om jag minns helt rätt. Visst har man tagit sig en cigg en vardag med någon poolare eller ifall man mått risigt. Men jag känner faktiskt inte av suget efter cigg alls på vardagar. Tackar nästan till 99% även nej ifall någon bjuder en vardag.

Men det finaste som finns är nog på helgen, efter att ha korkat upp 2-3 öl. Så tar man en cigg i gott sällskap, grymt gott! Det är när jag får alkohol i kroppen som jag blir ap sugen på nikotin.

Jag kör till 110% på Marlboro Light

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Det är i princip omöjligt för mig att dricka öl utan att ta en cigg, det går bara inte. Gick också över från feströka till vardagsröka för ett tag sen.

Silk Cut röda är grejen.

Permalänk
Medlem

önska mej lycka till,ska sluta cold-turkey på onsdag efter 1pkt/dag i 24 år..
Okej kommer snusa lite men inte ett bloss.....

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ][💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB][Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb][Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb][Crucial BX500 SATA SSD 4TB][19 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar][🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm][🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber][Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Good Luck And May The Force be Whith You herbamare

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Good Luck And May The Force be Whith You herbamare

Tackar

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ][💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB][Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb][Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb][Crucial BX500 SATA SSD 4TB][19 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar][🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm][🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber][Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Nu har turen kommit till mig. Nikotinuppehåll... går bra än så länge

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlighter
Nu har turen kommit till mig. Nikotinuppehåll... går bra än så länge

Keep up the good work!
(inte ett bloss själv än så länge...)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ][💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB][Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb][Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb][Crucial BX500 SATA SSD 4TB][19 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar][🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm][🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber][Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Jag röker Blend No 3.
Röker inte så jättemycket, typ max 5 cigg om dagen, men om jag dricker alkohol så blir det massor, 1-2 paket på en kväll.

Permalänk
Avstängd

Kom över ett paket Kent cigg. De blåa. Man verkar kunna bryta av filtret om man vill ha starkare, fan vad tekniskt Någon som har erfarenheter om dessa? Tycker att de smakar bra, har iofs bara rökt en.. Ska jag bryta av filtret eller röka med hela, den är nog lite för svag oavbruten.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Fortfarande rökfri..

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ][💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB][Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb][Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb][Crucial BX500 SATA SSD 4TB][19 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar][🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm][🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber][Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlighter
Nu har turen kommit till mig. Nikotinuppehåll... går bra än så länge

Har börjat om från början igen

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Medlem

Jag brukar sluta en gång varannan vecka ungefär, brukar klara mig 1-14dagar utan men med lite "kärringsnus" som nödlösning (mocca granatäpple)

Jag brukar röka Prince Highland, de blå förpackningarna. Rund och god smak.

Edit: Jag har rökt i drygt sju år skulle jag kunna tippa på.
Ett tips för er som vill sluta: läs boken "The Easy Way" av Alan Carr. Efter jag läst den så rökte jag inte på 1½ månad, sen lämnade jag tillbaka boken och föll tillbaka i gamla vanor.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Röker på som aldrig förr så det gick inte så bra

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Uppdatering: Fortfarande rökfri..

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ][💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB][Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb][Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb][Crucial BX500 SATA SSD 4TB][19 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar][🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm][🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber][Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Avstängd

Dreamhack har inte vart så positivt i rökningsväg. Har rökt mycket mycket... dessutom har jag märkt att jag röker betydligt snabbare än tidigare, beror väl på kylan..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Det kommer en dag, så man inser att man måste sluta.
Jag har fortfarande inte kommit tilld en punkten än. Är ju trots allt bara 11 års rökande, med 1 paket om dagen. Om inte förr, så ska jag f*n i mig sluta när jag är 30 (5 år kvar).

Vita marlboro (light) gäller för mig och har varit det de sista 6 åren.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte rökt sedan fredag natt. Tog en cigg precis.
Nackdelen med cigaretter som får mig att vilja sluta mest är att tillväxthormon tillverkas mindre, jag är snart 17 och jag vill gärna växa lite till.
Gör det mycket för växten om man röker säg 5 cigg per dag? Eller 3 cigg?
För några dagar sedan var det väl sådär 15 cigg per dag.

Någon som vet någon sida som tar upp det här med tillväxthormon osv. när man röker?

ps. Känns direkt som om lungorna har svårare att ta upp syre, fast jag kanske bara inbillar mig...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Hade funderingar på att sluta ett tag (igen).
Dock så jobbar jag på en restaurang i Danmark, jobbet är en sak, men i Danmark röker fan alla så det är ju omöjligt

Köper jag i Danmark blir det ett paket gula kings, i sverige blir det lucky strike (a.k.a emo-cigg...).

Är fortf ung och stark, slutar när det är barn på g eller något

Permalänk
Avstängd

Jag har rökt ett paket gammla cigaretter, de är lite gulfläckiga... Vet inte men antar att det är nikotinet som flytit ut eller ngt? Hursomhelst så undrar jag om det kan vara mer skadligt eller ngt? Paketet hade inte ens varningstexter.. made in us marlboro röd. Kan det vara mögel i gammla cigaretter??

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag har rökt ett paket gammla cigaretter, de är lite gulfläckiga... Vet inte men antar att det är nikotinet som flytit ut eller ngt? Hursomhelst så undrar jag om det kan vara mer skadligt eller ngt? Paketet hade inte ens varningstexter.. made in us marlboro röd. Kan det vara mögel i gammla cigaretter??

Även om du dragit i dig lite bränt mögel så är det nog inte skadligare än vanligt... Cigg möglar med största säkerhet om de ligger fuktigt.

Du kan knappast göra något åt det såhär i efterhand ändå, så låt kroppen ta skiten bara.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Rullar själv, John Silver original. Goaste ciggen, handgjord ftw. Inga äckliga fabrikstillverkade här inte

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Lucky strike är fina grejer!

Permalänk

Röker sällan, men då brukar jag bomma en rullad cigg av farsan, oftast Borkum Riff eller Carl Hamiltons piptobak i de ciggen, mycket gott. Senaste paketet jag köpte var de där nya gröna prince, first cut eller nåt sånt, också väldigt goda. Men när jag rökte som mest, när jag var kanske 18-21 så var det mest luckies och filterlösa john silver som gällde. Mums!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

John Silver lätt. Tråkigt att många slutar sälja den :/
Brukar kanske röka 1-3 cigg om dan vanligtvis, vid fest/rep är det mer.

Röker i perioder... röker kanske en månad & har uppehåll i 2-3 månader och börjar igen. Får inget abstinensbesvär som tur är.

Permalänk
Avstängd

Jag har feber och lite ont i halsen. Ska jag ta en cigg? Eller kommer jag tillfriskna saktare?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Började röka sedan jag var 18 år (är idag 22). Feströker oftast och röker då och då under casualmonday. Det där beroendet som folk säger, känner jag inte ens Kan sluta när jag vill. Röker för att tobaksmaken smakar fantastiskt! En bra cigarr och en Jack Daniels Bourbon är helt underbart!

Yeah, right

EDIT: Vanliga level, alternativt rullade cigg med randområtobak från en random turkkiosk.

EDIT2: Om du vill ha lite hjälp med att sluta röka så kan du göra det här lilla "testet". Ta ett bloss (inhalera inte, alltså halsbloss), sedan så blåser du ut den tjärfyllda röken mellan tummen och pekfingret, vid den såkallade "grodhuden" (sätt läpparna mot den, blås inte rakt på den så att säga). Då ser du hur mycket tjära det finns i ett bloss. Härligt, härligt, men farligt farligt som nån låt gick.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Det finns inget annat än röd prince och självklart i hårdpack så man inte mosar dom i arbetsbyxorna.

Permalänk
Medlem

Röda Prince, om jag skulle få för mig att feströka. Vanlig längd, inte 100.

Snusar til vardags. General.

Körde en cold turkey på snusandet en vacker dag. Höll mig snusfri i flera månader fram tills morsan tyckte, äh! en snus kan du väl ta!

Hehe... tack för det älskade mor

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)