Köpråd; Underhållningsmaskin, 25-30k+

Permalänk
Medlem

Köpråd; Underhållningsmaskin, 25-30k+

Hej,

Dags att hoppa i spenderarbyxorna och införskaffa en ny stationär. Jag ser det som en liten julklapp till mig själv...

Min befintliga stationära dator är en sorglig historia som består av en T-Bird 1100Mhz, 1024 SDRAM, och ett maffigt Rage 3d Pro II PCI. Kortfattat; en relik från forna tider som antagligen borde omnämnas i retro-forumet.

Lyckligtvis har jag i dagsläget en Lenovo T60 som underlättar vid dagliga sysslor. Det går t om att köra vissa spel på den tack vare ett x1400- kort.

Efter en del snokande i detta superba forum så har jag plockat ihop ett eget paket lite snabbt. Jag utgick från själva grundkomponenterna vilket gör att eventuella förslag på övrig utrustning mottages med glädje. Kanske en schysst cpu-kylare, bra fläktar till lådan, eller övriga synpunkter.

Minnen är inte inkluderade i paketet pga min egen oförmåga att ha en aning om vad man ska välja. Hjälp med val av detta vore toppen.

För övrigt så har jag lite beslutsångest ang;

- SLI eller Crossfire?

- 8800GT eller 8800GTS (G92)

- Processorn, som är en galet dyr historia men frågan är om jag har ork att vänta på den övriga Penryn- serien. Ska överväga detta noga innan beslut om beställning.

Jag änvände mig av Webhallen vid skapandet av produktkorgen ur ren smidighetssynpunkt. Antagligen finns det billigare butiker där ute.

Stort tack på förhand!