Permalänk
Medlem

w2207 vs w2207h

Tjena!

Är sugen på att köpa ny skärm till mig själv i julklapp och har funderat på w2207. Har nästan bara hört gott om den och min kompis som har en rekommenderar den.

Jag märkte att w2207 knappt säljs längre och verkar ha ersatts med w2207h. Vad är det för skillnad på w2207 och w2207h? Jag såg något med HDMI på w2207h och DVI på w2207. Jag känner igen förkortningarna, men jag har ingen aning om vad de står för/är och än mindre vad skillnaden är.

Annars får ni gärna rekommendera andra skärmar också. Sitter mest och kollar film när jag inte kollar på olika forum, men spelar även lite då och då. 19-22" upp till ~3000 kronor, gärna widescreen, men inget måste.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ja min w2207h har då HDMI istället för DVI,hoppas nu då att det funkar med adapter..

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk

Jättetrevlig skärm w2207h! Tyvärr fick jag skicka tillbaka min då hdmi var paj.

Permalänk
Medlem

Hittade denna https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=HA43109
Så nu kan jag vara lugn...

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Jag kör denna skärm med en HDMI-DVI adapter och det fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Finns det någon annan skillnad än att det är HDMI på den ena och DVI på den andra? Den de säljer på Onoff har DVI kontakt. Helt underbar skärm förövrigt, var och tittade på den idag men började undra om det är något som skiljer utöver olika kontakt?

/benkaboi

Permalänk
Medlem

Nej,ska väl inte vara nån annan skillnad.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk

Kan man köra denna skärm med en kabel som har en DVI kontakt i ena änden och en HDMI kontakt i andra änden?
Eller måste man ha en adapter?
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Kan man köra denna skärm med en kabel som har en DVI kontakt i ena änden och en HDMI kontakt i andra änden?
Eller måste man ha en adapter?
Tacksam för svar.

Det hoppas jag för jag får min 2207h och en DVI-HDMI-kabel imorgon

Ne men det ska inte vara några problem.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk

Okej, tack.
Funderar själv på att köpa en w2207, men det snackas om olika revisioner som har olika paneltillverkare.. precis som på samsung 226bw.
Det blir som lotteri då.. antingen får man en piss skärm eller så får man en fantastisk skärm.. så vet inte om man vågar köpa en ^^
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1179531&page=34

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Okej, tack.
Funderar själv på att köpa en w2207, men det snackas om olika revisioner som har olika paneltillverkare.. precis som på samsung 226bw.
Det blir som lotteri då.. antingen får man en piss skärm eller så får man en fantastisk skärm.. så vet inte om man vågar köpa en ^^
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1179531&page=34

Hur stor skillnad är det på panelerna då, och vilken är den bästa? (skummat lite i tråden men det står ju en sjuhelsikes massa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phishtaco
Jättetrevlig skärm w2207h! Tyvärr fick jag skicka tillbaka min då hdmi var paj.

Hur då paj? Nu blir jag intresserad för att min HDMI strular också, men jag vet inte om det är skärmen :).

Jag får massor av gula, gröna och lila prickar som flimmrar över skärmen. Är inte säker på ifall det är skärmen, kablen eller grafikkortet ^^.

Den enda skillnaden på w2207 och w2207h är att w2207h har HDMI (och är lite dyrare ).

sl0w: Den bästa panelen är Samsungpanelen, kommer inte ihåg vad det ska stå. För att se vilken panel man har så stänger man av skärmen och håller inne meny knappen när man stänger på den igen. Då får man ett alternativ som heter service i menyn, där under kan du se vilken panel man har om du tar reda på vad nummret står för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Okej, tack.
Funderar själv på att köpa en w2207, men det snackas om olika revisioner som har olika paneltillverkare.. precis som på samsung 226bw.
Det blir som lotteri då.. antingen får man en piss skärm eller så får man en fantastisk skärm.. så vet inte om man vågar köpa en ^^
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1179531&page=34

Va?
Håller HP också på att fifflar med paneler hit och dit?
Vilken skärm ska man köpa nu då om man inte vill lotta.
Jag köpte precis en 226BW men är missnöjd på grund av all ghosting i spel.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag har själv en w2207h, den är riktigt bra
Mycket bättre än min andra 226bw (med riktig panel)...

Funkar mycket bättre till spel enligt mig!

Permalänk

W2207(samsung-panel) är bättre än W2207h(LG eller Innolux panel) eftersom den förstnämnda har bättre paneler.

Synd att den inte säljs längre.

500:- extra för en HDMI och en sämre panel. Vilket hoax.

"Jag köpte precis en 226BW men är missnöjd på grund av all ghosting i spel."

Om du tycker 226BW ghostar ska du köpa en CRT-skärm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
W2207(samsung-panel) är bättre än W2207h(LG eller Innolux panel) eftersom den förstnämnda har bättre paneler.

Synd att den inte säljs längre.

500:- extra för en HDMI och en sämre panel. Vilket hoax.

"Jag köpte precis en 226BW men är missnöjd på grund av all ghosting i spel."

Om du tycker 226BW ghostar ska du köpa en CRT-skärm.

Eller så har jag fått någon skitpanel?.

Det står inte vilken panel det är varken bakom skärmen eller i gömda menyn. Det enda som står är att den är tillverkad i Mars 2008 Rumänien.
Allt är bra på den, men när jag slår på RTA(2ms) så blir det som en liten skugga som fäljer efter muspekaren, och visa färger i spel har som ett neonlysen som följer efter.

Kanske ska vara så?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Eller så har jag fått någon skitpanel?.

Det står inte vilken panel det är varken bakom skärmen eller i gömda menyn. Det enda som står är att den är tillverkad i Mars 2008 Rumänien.
Allt är bra på den, men när jag slår på RTA(2ms) så blir det som en liten skugga som fäljer efter muspekaren, och visa färger i spel har som ett neonlysen som följer efter.

Kanske ska vara så?

Nja, RTA ökar ju inputlagget. Det blir väl så då.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Nja, RTA ökar ju inputlagget. Det blir väl så då.

Alright, fränt. För övrigt riktigt bra skärm, och jag tror jag har en S-panel, för efter att jag har läst diverse forum så ska bokstaven "A" här bekräfta det:

M-ME22h0CAA-1003

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
W2207(samsung-panel) är bättre än W2207h(LG eller Innolux panel) eftersom den förstnämnda har bättre paneler.

Synd att den inte säljs längre.

500:- extra för en HDMI och en sämre panel. Vilket hoax.

"Jag köpte precis en 226BW men är missnöjd på grund av all ghosting i spel."

Om du tycker 226BW ghostar ska du köpa en CRT-skärm.

W2207 hade LG panel enligt de flesta som kollat sina här på SC.
Min W2207 har LG panel.

Permalänk
Medlem

Även min W2207H har LG-panel, och många andra jag vet.

Edit: Aha, W2207, utan H.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A