8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
jag beställde mitt kort på eftermiddagen en fredag. 5 minuter efter att de öppnade på lördagen fick jag ett mail om att jag kunde hämta kortet.

Tack för svaret. Drog iväg ett mejl, så förhoppningsvis svarar dom imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
sådan höll DB på att dalta med min order i dryga 30 dagar!! Det är lugnt du kommer att få ett nytt datum på måndag. Klockan 24:00 i natt kommer datorn att plocka bort datummet från din order, sen kommer du att få ett nytt datum på måndag.
Tror att det betyder: 7.dec fick datorbutiken inn 30 kort. Men det fanns 120 pers. i kön. Numera finns det 90 pers. och du har oturen att vara ibland dem. Kanske kommer det nya kort 20. dec. och kanske du får dit kort då. DB är hopplösa md leveranstider, dock har de inte höjd priset.

Jag ringde DB i förrgår tror jag det var och då hade de nyss fått in en laddning BFG. Då var det 30-något i kö på BFG OC och 40-något i kö på BFG OC1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil92
Finns 3 asus 8800gt för 2 286,25kr i lager hos dataprince dock har dom dålig service? På prisjakt.nu verkar dom ha ganska dåligt omdöme. http://www.dataprince.se/?article=EN8800GT/G/HTDP/

Tror inte du hittar ett företag i Sverige som har haft så många ärenden på svarta listan som just Data-Prince. Undvik ifall du vill vara säker på att du får bra servicevillkor ifall produkten krånglar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När det gäller ett grafikkort är det frågan om retur, inte "service" (klagomålen är på hela datorer, förmodligen av personer som inte vet mycket om datorer!). Så det är nog ingen fara. Har köpt min senaste dator på dataprince, dock i delar därför att dom tog för mycket för att plocka ihop den.

Permalänk

OffT:
Tänkte jag skulle uppgradera datorn idag så jag gick in på DB och köpte ett 8800GT.
Fick det bekräftat och skickat till lager och allt, får det nog på tisdag

Till alla er som inte fått tag på ett kort och ni som väntat på kort från DB:
Mohaha!!! det var ju jättelätt att få tag på kortet. Vad dåliga ni är

OnT: http://www.skansor.se/main.php
Denna sida har kort i lager fast det sägs att dom är opålitliga och att kontaktpersonerna som står på sidan är fingerade...

Visa signatur

|Intel C2D E6850 3,00 GHz | Gainward 8800GT 512MB | Antec 900 | Chieftech 560 W SLI | Asus P5N32-E SLI PLUS | 2024 MB 6400 cl5 (Med kylflänsar) | Samsung 500 GB 7200rpm 16 MB Cache | Optisk läsare SATA |

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett på netonnet precis. hoppas jag får det på tisdag. 2600kr gick det på. Det är fan nu eller aldrig. Det var kanske dumt men jag vet att jag får ett snabbt. Har legat på db.com o tryckt för att få ett 3870 hela veckan men dom bara lurar en med deras glädjedatum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keellan
Nu kommer jag och gör dig lite orolig, jag tror inte den är redo för att skickas utan att den kommer att packas när det finns ett gt i lager att packa ner i din order Men det är bara vad jag tycker det låter som, "släppts för plock". Dom skickar ner ordern till lagret och så fort det finns ett så gör dom i ordning din order?

Den är skickad och ligger tydligen på Posten AB med kolli-nr.
Jag hann inte få den på fredagen, så den borde väl dyka upp på måndag....
Kolli-nr finns dock inte på Posten, när jag försöker spåra det...
Fanken om dem slarvat bort mitt grafikkort :s

Permalänk
Medlem

På företaget där jag sitter betyder "släpps för plock" att varan finns på lager och att plocklistan har skickats til "reservdelar"
Nästa steg på datorn "plocklista utskriven" det betyder att en gubbe springer runt med plocklistan i handen, samler ihop och paketerar.
Sista steg "frisläppt för fakturering" paketet har fått kolli nummer och ekonomi avdelingen skall skriva ut fakturan.

Nå men summa sumarun, endast ett saldofel kan göra att ditt 8800GT inte ligger på en hylla och väntar. GRATTIS!

Permalänk
Medlem

Nån som är sugen på ett

1 st Inno3D GeForce 8800GT OC 512MB (88GT-H5GTCDSX) - PCI-E / 2xDVI / TV-Ut - [HV] 2549 kr/stSumma: 2549 kr

?

har redan beställt ett och nu har webhallen medelat att det finns ett att hämta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otteost
Nån som är sugen på ett

1 st Inno3D GeForce 8800GT OC 512MB (88GT-H5GTCDSX) - PCI-E / 2xDVI / TV-Ut - [HV] 2549 kr/stSumma: 2549 kr

?

har redan beställt ett och nu har webhallen medelat att det finns ett att hämta.

Fick du besked precis nu? För jag sitter och väntar på att få besked från webhallen. Ett ASUS.

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil92
Finns 3 asus 8800gt för 2 286,25kr i lager hos dataprince dock har dom dålig service? På prisjakt.nu verkar dom ha ganska dåligt omdöme. http://www.dataprince.se/?article=EN8800GT/G/HTDP/

dataprince ska man undvika likt pesten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klegg
Fick du besked precis nu? För jag sitter och väntar på att få besked från webhallen. Ett ASUS.

Fick ett runt 5 minuter innan jag skrev inlägget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HardSoft i Gävle har både vanliga 8800GT och 8800GT OC i butiken
www.hardsoft.nu

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
HardSoft i Gävle har både vanliga 8800GT och 8800GT OC i butiken
www.hardsoft.nu

Det hade dom inte när jag var inne i tisdags. >.<

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

@ouchbeck: Jag var in och köpte ett Inno3D 8800GT för bara någon timme sedan

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

PNY Verto GeForce 8800GT 512MB 2590:- (Dyrt)
Finns i lager på NetonNet Göteborg nu kl 17:13
"Lagershop Göteborg Gång: 22 Fack: 003 "

Aningen dyrt men den som vill betala kan få ett snabbt kanske.

Edit: Såg att SUMITOMO redan nämnt detta ju :D. Men nu verkar
det bara finnas i butik i Göteborg

Permalänk
Medlem

Var inne på Webhallen idag på Sveavägen och på hyllorna låg det ganska många 8800gt. Ser ut som dom har fått in några. De jag såg var Asus.

Permalänk
Medlem

Enligt Webhallens sida finns inga 8800GT varken i butik eller lager. Säker på att det inte var 8800GTS eller GTX?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Enligt Webhallens sida finns inga 8800GT varken i butik eller lager. Säker på att det inte var 8800GTS eller GTX?

Helt säker, stod typ "asus EN8800GT"

Permalänk
Medlem

Jag var inne på webhallen igår på sveavägen och då hade de inga gt kort inne, var inne idag på dataprince och de hade heller inga gt-kort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
PNY Verto GeForce 8800GT 512MB 2590:- (Dyrt)
Finns i lager på NetonNet Göteborg nu kl 17:13
"Lagershop Göteborg Gång: 22 Fack: 003 "

Aningen dyrt men den som vill betala kan få ett snabbt kanske.

Edit: Såg att SUMITOMO redan nämnt detta ju :D. Men nu verkar
det bara finnas i butik i Göteborg

Jag fingrade på det sista kortet i butiken, men eftersom kartongen var skadad och netonnet inte kändes som det roligaste stället att vända sig till om man skulle behöva göra RMA. Så bestämde jag mig för att vänta.

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt från Netshop.se? Hur gick det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Någon som har beställt från Netshop.se? Hur gick det?

Har beställt men glömde kolla en vital detalj.

http://www.netshop.se/img/cache/gainward_geforce_8800gt_512mb...

Står juh GTS på skiten, vad i helvete!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otteost
Har beställt men glömde kolla en vital detalj.

http://www.netshop.se/img/cache/gainward_geforce_8800gt_512mb...

Står juh GTS på skiten, vad i helvete!

Du ska nog mer gå efter vad som stod på sidan än bilden.

Får du ett GTS med 512MB ska du enbart vara glad

Permalänk
Medlem

Leverantörs varunummer: 471846200-8927 är ju ett 8800Gt kort
samma som:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=81755

Känns som att de bara har fel bild.
Jag var rädd för att priserne är i NOK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Leverantörs varunummer: 471846200-8927 är ju ett 8800Gt kort
samma som:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=81755

Känns som att de bara har fel bild.
Jag var rädd för att priserne är i NOK

lugnt sötnos, dom drog 2545 från mitt konto, helt ok

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske jag skall nappa på det kort.
Har inte lyckats hitta något vettigt hemma i Danmark, och här i Sverige er det ganska marknads anpassade priser. Får väl ta ett från Norge då
Har de redan skickat kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Kanske jag skall nappa på det kort.
Har inte lyckats hitta något vettigt hemma i Danmark, och här i Sverige er det ganska marknads anpassade priser. Får väl ta ett från Norge då
Har de redan skickat kortet?

Lite småsvårt att tyda deras information på ordern men det stod att dom skickade den i fredags......kanske tisdag om jag har tur.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu avbeställde man sitt 8800 från Datorbutiken och la istället en order på Gainward kortet från norska Netshop. Få se nu om det stämmer att de är på lager, det verkar nästan för bra för att vara sant.

Nån som har tidigare erfarenhet av dom och deras leveranstider?

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk
Medlem