Crysis hänger sig minutvis

Permalänk
Medlem

Crysis hänger sig minutvis

Hej! hoppas någon kan hjälpa mig med detta problemet.
jag har en hyffsat ny dator,

MSI moderkort, amd duo, 6000+ (använder det inbyggda ljudkortet)
MSI 8800GT 512mb grafikkort,
2gb ram

och jag har just installerat crysis och när jag börjar spela efter alla intron, så fryser bilden och ljudet hackar, och när jag [alt+tab]'ar så är Realtek utilityn öppen, det inbyggda ljudkortets program som säger att jag just kopplat in högtalare och mikrofon, men de har varit i hela tiden. så jag klickar i att jag ska använda de som högtalare och mikrofon, och går in i crysis igen, då funkar det i kanske 45sek, sen händer samma sak.

har detta hänt nån av er andra? och om, hur fixade ni det?? (om det går)

tack, ternald

Visa signatur

ternald

Permalänk
Avstängd

kolla värmen på dina saker.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

crysis är oerhört krävande jag kör med mitt överklockad grafikkort på 1280*1024 med 4* AA samt medium high på alla instälningar altså varannan medium o varannan high o ja det funkar hyfsat . min teori är att jag har för lite grafikminne .i en test så rekomenderade dom 640 som minst

kolla här http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

edit som ovanstående talare håll koll på tempen grafikkortet blir himmla varmt ,jag kör med riva tuner å har ställt upp fläkten från 30% som den går på till 70% då jag spelar

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Kan även gå in i dxdiag och ändra ljudaccerleratorn från full till Standard.
Värt ett försök iaf.

Kör / dxdiag

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

tack!!, ska pröva nu direkt, underbart snabba svar oxå.

Visa signatur

ternald

Permalänk
Medlem

Har samma problem

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem.. pga 1GB Minne tror jag.. ibland så såg jag att crysis använde över 1300Mb minne vilket jag tycker är välldigt mysko !!