Unreal Tournament 3 [nya fullversionstråden]

Permalänk
Testpilot

Kan man köpa spelet online nånstans? sitter på DreamHack och vill lira det nu

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det beror på men hos mig så har jag alltid nån server med över 10 pers och ping runt 50. Hade alla servrar på 150 ping men upptäckte jag hade msn o torrent igång. Stänger jag av allt så sjunk ping me minst 100.

Permalänk
Hedersmedlem

Lista inte tomma servrar så ser ni inte sådana

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Kan man köpa spelet online nånstans? sitter på DreamHack och vill lira det nu

Det har tagits upp tidigare här. Vad vi vet så finns det inte. Direct2drive fungerar inte i Sverige.
Finns det ingen spelförsäljare på plats på dreamhack ens?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag Gillar spelet det känns dock som att det fortfarande är i ett betastadie.
För få instälningar, "game modes" och banor tycker jag.
Dessutom är Sp Kampanjen kass, för er som jag inte orkar spela igenom kan skriva "unlockallchars" i konsoll för att låsa upp alla karaktärer.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Lista inte tomma servrar så ser ni inte sådana

Det har tagits upp tidigare här. Vad vi vet så finns det inte. Direct2drive fungerar inte i Sverige.
Finns det ingen spelförsäljare på plats på dreamhack ens?

Nope, frågade i infodisken. Känns jäkligt konstigt, tror att många skulle vilja ha en spelbutik här.

Aja, får väl ta och släpa mig in till Jönköpings centrum då =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Jag skulle gärna vilja veta varför spelet har en FPS cap på 60FPS fastän mitt system och min skärm klarar 100hz i 1280x1024 som jag kör som standard??
Jag har stängt av V-sync men det har ingen betydelse,jag har stängt av v-sync i forceware drivrutinen,det gick inte heller.Det roliga var att när jag körde demot så hade jag inga av dessa problem alls och med mitt Physx kort gav det mig fantastiska stadiga 80-100fps konstant med allt på max och hardware physics påslaget och nu funkar det inte med en orginalversion,varför??
MvH albanen.....

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

du måste gå in i Baseengine.ini (tror jag den heter och ändra :

[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=TRUE
MinSmoothedFrameRate=22
MaxSmoothedFrameRate=150

bara du tar ett högt nummer på maxsmoothed...jag tog 150..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Jag har inte spelat det men vad jag sett på screens så verkar det saknas naturmiljöer helt.
Bara massa mörka, tråkiga borgar och industrimiljöer.

Stämmer det ?
Fanns trots allt mycket naturbanor i 2003 och även 2004.
Jag tycker hur bra grafiken är spelar ytterst lite roll när det ändå bara är tråkiga miljöer.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Det finns några naturbanor med i UT3. En warfare bana utspelas sig i en skog. Det finns även vissa utomhusbanor som tex.. Torlan tror jag den heter, fanns med i UT04 också - en bana med ett torn i mitten.

Personligen håller jag med dig att industrimiljöer, borgar är ganska tråkiga men designen på banorna i UT3 är riktigt bra så dem blir inte så tråkiga.

Permalänk
Medlem

Håller med, bandesignen på banorna i Ut3 r superbra. Jag vill dock se flera banor liknandes dom i ut99. Med slott och andra tuffa gejer.

Permalänk
Medlem

Håller med att banorna är designade riktigt bra men de är rätt så få. Dock tar väl UT commutityn hand om det så jag oroar mig inte speciellt mycket.

Märks att spelet har blivit utrushad då det finns så många funktioner som inte fungerar eller saknas osv. Tror det hade varit bättre att vänta ett tag till tills det har fixat det mesta.

Väldigt beroendeframkallande spel, har spelat typ ett par timmar om dagen nu känns det som. Pendlar mellan rank 10 ~ 50 och har som bäst t.o.m. varit rankad 6:a typ 3 dagar sen, så det är najs.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Håller med att banorna är designade riktigt bra men de är rätt så få. Dock tar väl UT commutityn hand om det så jag oroar mig inte speciellt mycket.

Märks att spelet har blivit utrushad då det finns så många funktioner som inte fungerar eller saknas osv. Tror det hade varit bättre att vänta ett tag till tills det har fixat det mesta.

Väldigt beroendeframkallande spel, har spelat typ ett par timmar om dagen nu känns det som. Pendlar mellan rank 10 ~ 50 och har som bäst t.o.m. varit rankad 6:a typ 3 dagar sen, så det är najs.

Ja det är utrushat det håller jag med om
Bara titta på changeloggen för kommande patchen, den är ju gigantisk. Det tycker man de skulle haft med i fullversionen från start.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meisel
ok, jag kör xp så får väll klara mig utan AA. men tycker det är pinsamt att dom inte lyckats få in AA i unreal engine 3. det är ju standard mer eller mindra i alla grafikmotorer nuförtiden. trodde att anledningen att det inte fanns AA i UE3 spel var för att motorn inte var helt färdig. men när dom släppte UT3 så måste den la va färdig?

Pga deferred shading så är inte AA möjligt i UE3 @ DX9. Du måste således skaffa dx10 för att få AA i ut3.

Permalänk
Medlem

Finns det alltså ingen sån där low-gravity bana i UT3 alls?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

hoppas dom fixar dit några gamla banor!

Morpheus (tror jag den hette) från 99 var ju lätt roligast, då med instagib! kunde köra den hur länge som helst mot bottar

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jaa! Morpheus med instagib!

Var kan jag hitta en changelog till patchen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qdden
Jaa! Morpheus med instagib!

Var kan jag hitta en changelog till patchen?

http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?p=2394220&poste...
Första posten är en resumé, andra är hela loggen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qdden
Jaa! Morpheus med instagib!

Var kan jag hitta en changelog till patchen?

Ojojoj! Morpheus med 32 bottar på godlike och instagib med super berserk är ju rena kriget.

På riktigt alltså!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Hedersmedlem

Och här kommer tomten med en tidig julklapp
http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=590124
"DM-Morpheus4 Public Beta"

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tack för Presenten och changeloggen

Permalänk
Testpilot

Hur kan dom släppa ett spel med en så otroligt dålig server-browser? den är ju ett stort skämt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att de löser mitt problem i patchen. Mitt spel krachar efter ca 10 min när jag spelar online. Vet inte hur många andra som har det här problemet men det är ju grymt irriterande eftersom det verkligen förstör den viktigaste delen av spelet och att jag inte kan förstå hur man skulle kunna lösa problemet själv.

Permalänk
Medlem

Känns som jag är den enda som inte haft några problem alls o.O

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Tackar, tankar officiella patchen nu från fz.se
Jag rekommenderar det som mirror, håller ~1 MB/s på min 10 mbit uppkoppling.
http://www.fz.se/filer/?id=4970

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som har att spelet fryser sig då och då? Händer ibland under en längre period var femte minut (oavsett hur länge jag spelat fram tills dess), bilden blir fryst och håller sig så i ca 30 sekunder, sen släpper det upp och det går att spela på som vanligt igen några minuter, sen fryser sig bilden igen, och så håller det på.. Det kraschar dock aldrig till desktop.. Mycket irriterande :/ Nån inställning i spelet som skulle kunna ha med det att göra?

Alla andra spel jag spelat i flera timmar fungerar perfekt utan nåt sånt strul, bl.a Crysis, Timeshift, Battlefield 2142 m.fl..

Kör med dator 1 i sign, Vista 64..

EDIT: Har också patchat upp, men ingen förbättring med frysningarna..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Nån mer än jag som har att spelet fryser sig då och då? Händer ibland under en längre period var femte minut (oavsett hur länge jag spelat fram tills dess), bilden blir fryst och håller sig så i ca 30 sekunder, sen släpper det upp och det går att spela på som vanligt igen några minuter, sen fryser sig bilden igen, och så håller det på.. Det kraschar dock aldrig till desktop.. Mycket irriterande :/ Nån inställning i spelet som skulle kunna ha med det att göra?

Alla andra spel jag spelat i flera timmar fungerar perfekt utan nåt sånt strul, bl.a Crysis, Timeshift, Battlefield 2142 m.fl..

Kör med dator 1 i sign, Vista 64..

EDIT: Har också patchat upp, men ingen förbättring med frysningarna..

Här är två trådar om frysningar:
http://forums.epicgames.com/showthread.php?t=585666
http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=587748

Hoppas det hjälper!

Visa signatur

Asus X99-Deluxe | Intel 5960X @ 4.2 med vattenkylning | G.Skill DDR4 32GB 3600MHz CL17 | EVGA GTX 980Tí 6GB

Permalänk

någon som har fått igång spelet. jag får ej igång den. installationen funkar fint. (orginalspel)

startar upp det blir svart skärm och sen brukar ju spelen startas men ike! den förblir svart!

sen så säger den att UT3.exe har stött på ett problem och måste avslutas.

fattar noll..

kör 3,6 gigare, 1gb ram, 8800GTX kort. fattar ej varför den inte vill starta

HJÄLP!!!!

Visa signatur

OS: WinXP Professional
CPU: Intel Core 2 Quad 3.0 GHz Video: LG 42" on nVidia GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Har inte haft några som helst strul med detta spel. Det är riktigt grymt. Det enda jag oroar mig för är att det inte skall sälja särskilt bra(eller rättare sagt, det har inte sålt bra alls, typ hälften av de räknat med).

Det är redan ganska svårt att hitta bra CTF servers men DM går bra än så länge. Hoppas bara de fixar till så alla med problem skall kunna spela + att de gör lite reklam för spelet nu ioma de släpper det till PS3.

Det som det här spelet behöver nu är folk som spelar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Hur kan dom släppa ett spel med en så otroligt dålig server-browser? den är ju ett stort skämt

Haha, det är säkert rena drömen gentemot allt som finns på Xbox Live