Unreal Tournament 3 [nya fullversionstråden]

Permalänk
Medlem

Jag saknar de klassiska låggravitationsbanorna Morpheus, Plunge och Tokara Forrest. Finns ett gäng andra banor som de också skulle kunna ha behållit.

Det är ett OK spel - men jag uppgraderar nog knappast för detta. Håller mig hellre till UT 2004.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Jag saknar de klassiska låggravitationsbanorna Morpheus, Plunge och Tokara Forrest. Finns ett gäng andra banor som de också skulle kunna ha behållit.
...

Håller med om detta, Low grav-bana + InstaGib var en av höjdpunkterna i UT2004 =(

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon tweakguide ännu? När jag googlar hittar jag bara guider gällande demot.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

När jag spelar på viss banor så har jag ett väldigt kort synfält. Det ser ut som att det snöar vita fyrkanter en bit bort. Jag har försökt leka med inställningarna i spelet men inte fått bort detta fenomen.

Dubbelpost från den gamla tråden.....

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Någon som vet om det finns någon tweakguide ännu? När jag googlar hittar jag bara guider gällande demot.

demot och fullversionen är ganska lika, så du kan nog mer eller mindre gå efter de guiderna

Permalänk
Medlem

finns det nått sätt att få igång AA i spelet? har provat tvinga AA i CCC men det verkar inte funka. har även provat byta namnet på .exe filen till både bioshock.exe och annat (har för mig att det skulle funka) men AA verkar inte vilja gå igång.

förstår inte hur dom kan släppa en grafikmotor utan AA stöd :S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meisel
finns det nått sätt att få igång AA i spelet? har provat tvinga AA i CCC men det verkar inte funka. har även provat byta namnet på .exe filen till både bioshock.exe och annat (har för mig att det skulle funka) men AA verkar inte vilja gå igång.

förstår inte hur dom kan släppa en grafikmotor utan AA stöd :S

Jag läste också en del om det i officiella forumet. Ska tydligen inte funka med AA om man kör XP (?) men om man kör Vista ska det göra det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag läste också en del om det i officiella forumet. Ska tydligen inte funka med AA om man kör XP (?) men om man kör Vista ska det göra det.

ok, jag kör xp så får väll klara mig utan AA. men tycker det är pinsamt att dom inte lyckats få in AA i unreal engine 3. det är ju standard mer eller mindra i alla grafikmotorer nuförtiden. trodde att anledningen att det inte fanns AA i UE3 spel var för att motorn inte var helt färdig. men när dom släppte UT3 så måste den la va färdig?

Permalänk
Medlem

Ang. nån som hade problem att köpa från Direct2Drive: ja det stämmer, du får inte köpa om du inte bor i USA. Jag tänkte först göra det också men så läste jag nånstans om den regeln. Suger hårt men vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Finns en hel del människor som har stora performance-problem, inkl mig själv. Ni kan se min specc i min signatur och borde klara av att få mer än 20-30 fps med allt på lägsta och med mycket fps drop och dylikt. Älskar Unreal Tournament-serien men det är inte roligt att spela med sådant lagg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
demot och fullversionen är ganska lika, så du kan nog mer eller mindre gå efter de guiderna

Innefattar detta även hur man styr sin karaktär? Har testat demot och i det verkar det som dom tagit bort avancerade rörelser (som att trycka snabbt på en av rörelse knapparna (i brist på bättre ord) följt av mellanslag och liknande. Min fråga är mao ifall Epic bestämt sig för att ta bort det som (iaf jag ansåg) gjorde Ut 2004 så grymt, avancerade rörelser?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Innefattar detta även hur man styr sin karaktär? Har testat demot och i det verkar det som dom tagit bort avancerade rörelser (som att trycka snabbt på en av rörelse knapparna (i brist på bättre ord) följt av mellanslag och liknande. Min fråga är mao ifall Epic bestämt sig för att ta bort det som (iaf jag ansåg) gjorde Ut 2004 så grymt, avancerade rörelser?

Det har varit känt länge att dodge jump (dubbelklick på styrknapp och samtidigt hoppknappen) är borttaget.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Finns det några trevliga svenska servrar, vart spelar ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Finns det några trevliga svenska servrar, vart spelar ni?

Brukar bara gå in i nån server som har lästa ping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linusji
Ang. nån som hade problem att köpa från Direct2Drive: ja det stämmer, du får inte köpa om du inte bor i USA. Jag tänkte först göra det också men så läste jag nånstans om den regeln. Suger hårt men vad kan jag göra?

Mm jävla skit är det. Dock kunde man köpa om man bodde i Danmark...

Permalänk

Finns det någon som har en idè angående mitt problem höre upp

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är en stoooor besvikelse grafikmässigt efter alla superhögupplösta texturer/bilder bilder som man sett innan releasen. UT3 demot som kördes då PS3an visades första gången såg mycket bättre ut...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av photek2k
Tycker spelet är en stoooor besvikelse grafikmässigt efter alla superhögupplösta texturer/bilder bilder som man sett innan releasen. UT3 demot som kördes då PS3an visades första gången såg mycket bättre ut...

håller med till 100%
UT och hela Unreal serien brukar alltid vara "-WOOWW!" men fick aldrig den känslan, gameplayet är ju okej men grafiken var inte wow

Permalänk
Medlem

Synd att för mycket verkar handla om grafiken, den är inte helt underbar men den har sin speciella charm och är hyfsat lättdriven på lägre inställningar för de som saknar vass burk utan att det ser helt för jäkligt ut. Jag är iofs inte den som brukar r*unka till mina screenshots som säkert vissa gör. Spelet är bra.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Spelet krashar för mig när det spelar upp campaign "videoklippen". Fattar inte varför... när man spelar är det inga problem.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Spelet krashade för mig ofta innan jag upgraderade GK drivrutin.

Permalänk
Citat:

Det har varit känt länge att dodge jump (dubbelklick på styrknapp och samtidigt hoppknappen) är borttaget.

Ja men jag hoppades att dom hade ändrat sig men det har dom alltså inte. Mycket tråkigt att dom tagit bort detta för att tilltala en större massa men också kanske förståligt. Tack för ditt svar iaf=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Lär väl komma någon slags mod/mutator med dodge jump eftersom det verkar vara många som saknar det, eller?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Lär väl komma någon slags mod/mutator med dodge jump eftersom det verkar vara många som saknar det, eller?

Något man kan slå vad om med sin högra hand
Det är det fina med Unreal Engine, den är så fin helt enkelt när man kan modda den med mutators, mods och total convertions.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Något man kan slå vad om med sin högra hand
Det är det fina med Unreal Engine, den är så fin helt enkelt när man kan modda den med mutators, mods och total convertions.

Det tog faktiskt inte lång tid innan någon knådade ihop en dodgejump mutator: http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=585114

Förresten! Till er som har köpt spelet - är det mycket folk som spelar online nu, eller är det som i demot där man i princip behöver refresha serverlistan 10 gånger i hopp om att det ska poppa upp en server som ej är tom, och med någorlunda låg ping?

Permalänk
Medlem

Hitteabarnet: Ja det är mycket folk som spelar nu, och många bra spelare. Hamande några gånger i nån 25-server, vilket kaos där...du behöver inte ens sikta för att träffa folk hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hitteabarnet
Det tog faktiskt inte lång tid innan någon knådade ihop en dodgejump mutator: http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=585114

Förresten! Till er som har köpt spelet - är det mycket folk som spelar online nu, eller är det som i demot där man i princip behöver refresha serverlistan 10 gånger i hopp om att det ska poppa upp en server som ej är tom, och med någorlunda låg ping?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av linusji
Hitteabarnet: Ja det är mycket folk som spelar nu, och många bra spelare. Hamande några gånger i nån 25-server, vilket kaos där...du behöver inte ens sikta för att träffa folk hehe

Tycker de flesta servrarna är tomma jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker de flesta servrarna är tomma jag.

Ja eller hur, 0-3 servrar i varje gamemode som har runt 20 spelare och hälften av dem har över 200 i ping. Jag trodde att UT var en stor spelserie. Jag gick och köpte det för att demot var så bra men det finns ju knappt någonstanns att spela. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Ja eller hur, 0-3 servrar i varje gamemode som har runt 20 spelare och hälften av dem har över 200 i ping. Jag trodde att UT var en stor spelserie. Jag gick och köpte det för att demot var så bra men det finns ju knappt någonstanns att spela. =/

Samma här, irriterande, finns inte alls mycket att välja på

Skulle gärna ha någon svensk server att spela på med mycket variation mellan olika gamemodes osv, men men

Borde ju finnas någon vettig, alla visas ju inte i serverlistan på spelet, eller hur :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kanske tar ett tag innan det finns servrar, det är ju trots allt rätt färskt
Men samtidigt tycker jag det var rätt få servrar med dålig ping i tidigare UT spel också så man vet ju inte :/