gammalt sega spel efterlyses vad heter det?

Permalänk
Medlem

gammalt sega spel efterlyses vad heter det?

Hej, jag behöver hjälp med att försöka lista ut vad ett sega spel av Electronic arts kan heta

Vad jag minns så piminner det lite om Shadow of the beast med sin insekts liknande och härligt realistiska grafik, trode länge att det var detta spel men jag hade fel.

Spelet påminner också om ghouls n ghosts! på grund av att man kan få en starkare armour guld eller silver kommer jag inte ihåg, men man fick den endast på grund av att man samlade 50 eller hundra silvermynt av något slag. jag tror man började naken.

kommer ihåg att fienderna kom från både vänster och höger så man kunde inte ta det lugnt i en sekund man var tvungen att vara på sin vakt.

första eller andra bossen? var en stor flygande insekt med en stor pung tror jag
som kanske sprutade ut lite mer insekter (dåligt minne) och efter man hade klarat av den så kunde man hoppa högt över kanten där för ett fusk med en kista. jag kommer verkligen inte ihåg så mycket mer
men skulle vara jätte tacksam om någon känner igen lite av det jag har sagt.

edit: det var nog lite medeltida stuk också

Permalänk
Medlem

Hmm.. de låter som att du skulle kunna mena Altered Beast.
Fast å andra sidan så vart du varulvar och drakar i de när man uppgraderades :/

Permalänk
Medlem

Vet vilket spel du menar, hade det själv till Sega.
Men vad tusan det heter, kommer inte ihåg.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Var det detta spelet du syfta på? Ghouls n ghosts, fanns på snes och megadrive på snes hette det super ghouls n ghosts

edit: eh såg att du nämnde ghouls n ghosts, tur att man är uppmärksam, då är jag lite lost..

Permalänk

det är inget av Wonder Boy spelen?

eller vad sägs om Risky Woods!

Permalänk
Medlem

Japp Risky Woods är det

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
Hmm.. de låter som att du skulle kunna mena Altered Beast.
Fast å andra sidan så vart du varulvar och drakar i de när man uppgraderades :/

HAHAHA POWER UP! OMG det spelet är ju RÅ POWER... bokstavligt^^
http://www.youtube.com/watch?v=SrPIRYhdnqs Passar ju rå power

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

risky woods var det! tack så mycket otroligt att man fick svar så snabbt