Nu j*vlar händer det. DNF Teaser imorgon!

Permalänk
Medlem

Säger bara... OMFG!

Permalänk
Medlem

redan? about fuckin time;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Lär bli skit bra

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Hedersmedlem

Hur har utvecklingen finansierats? Har 3D realms gjort något annat under tiden? knappast att någon utgivare pumpar in pengar i 10 år i projektet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hur har utvecklingen finansierats? Har 3D realms gjort något annat under tiden? knappast att någon utgivare pumpar in pengar i 10 år i projektet.

De har ju producerat Max Payne 1 och 2, Prey samt en drös Duke-spel till olika konsoller. Tror inte att det är nån direkt brist på stålar för dem.

Visa signatur
Permalänk

Har ett svagt minne av en artikel i PcGamer från ~98 och en biltext.... "vattnet är genomskinligt" Haha, det var på den tiden man brydde sig om det här spelet.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
De har ju producerat Max Payne 1 och 2, Prey samt en drös Duke-spel till olika konsoller. Tror inte att det är nån direkt brist på stålar för dem.

Hehe hade inte tänkt på från vem max payne kom. Ja då förstår man att de iaf haft inkomster.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lagom till 10 års jubileumet för utvecklingsteamet?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

Detta ska verkligen bli intressant. Jag är också en av alla dem som tvivlat på att spelet skulle bli av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Har ett svagt minne av en artikel i PcGamer från ~98 och en biltext.... "vattnet är genomskinligt" Haha, det var på den tiden man brydde sig om det här spelet.

Mm, minns också den artikeln...

Permalänk
Medlem

Det var verkligen på tiden, vänta 10 år på ett spel är lite för länge..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Men få inte upp era förhoppningar bara, en teaser betyder i dagsläget inte ett skit, de kan lika gärna byta motor nästa år och hålla på 5 år till innan vi får nån ny info som en ny trailer rofl.

Permalänk
Medlem

En teaser... Innebär det 30 sekunder material som ett par duktiga moddare lika gärna skulle kunna ha satt ihop?

Nä, jag tror inte på att det här blir något förrän Broussard står på E3, med mus och tangentbord och demar minst två timmar av spelet för pressen. Då kanske jag tror att det kommer hända något. När de sedan släpper ut preview code kanske jag är övertygad om att det kommer bli klart. Och när jag läser recensioner så finns det en möjlighet att jag faktiskt kommer tro att spelet finns.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hehe hade inte tänkt på från vem max payne kom. Ja då förstår man att de iaf haft inkomster.

De har ju sagt att det har varit under utveckling hela tiden men i perioder har det liksom varit en person som suttit på projektet. Så man kan väl mer eller mindre säga att spelet lagts ner nåra gånger och sedan återuppstått.

Permalänk

"The server is too busy at the moment. Please try again later."

edit: kan någon spegla bilden?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
haha, awsome!

(Är det bara jag, eller ser The Duke ut som Bruce Willys?)

håller med dig, han liknar en biffig bruce willys Xp

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
En teaser... Innebär det 30 sekunder material som ett par duktiga moddare lika gärna skulle kunna ha satt ihop?

De sa att de hade sattit ihop teasern under en kvälls tid före ett party de hade.

--

Värt att notera, bilden på första sidan här är äckligt low poly, undrar fortfarande värkligen om spelet är i produktion....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Vart är trailern *klapp klapp klapp*!

Duktigt sugen på den!

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

Allt annat än att detta blir det bästa spelet någonsin är en besvikelse.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas på den tid dom haft på sig att dom kanske har lyckats tillverkat det ultimata FPS spelet eller så blir det flopp.
Tror inte på nå mellanting iaf, antingen har tiden använts för att perfektionera eller så har dom ätit bullar och gjort andra spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Medlem

Känns som igår när man tänker på tiden då Duke Nukem 3D kom.
Och när Quake såg dagens ljus, jisses vilken grafik!

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Fan va nice! Må va' en teaser men det är iaf nånting.

Vad lite vikter han har på stången i bakgrunden!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Typisk EA och stressa ut spelet, det lär ju vara skitdåligt optimerat.

"The server is too busy at the moment. Please try again later." - verkar vara en populär nyhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
De har ju producerat Max Payne 1 och 2, Prey samt en drös Duke-spel till olika konsoller. Tror inte att det är nån direkt brist på stålar för dem.

Vad pratar du om?

Remedy är utvecklare av Max Payne 1/2 (Jobbar för tillfället med Alan Wake) och Rockstar var utgivare av 2an. 3drealms var utgivare av ettan vad jag vet.

Prey är utvecklat av Human Head Studios som bland annat gjort Rune, världens bästa LAN-spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
Vad pratar du om?

Remedy är utvecklare av Max Payne 1/2 (Jobbar för tillfället med Alan Wake) och Rockstar var utgivare av 2an. 3drealms var utgivare av ettan vad jag vet.

Prey är utvecklat av Human Head Studios som bland annat gjort Rune, världens bästa LAN-spel.

Human head studios tog väll upp efter 3d realms och gjorde klart det?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

hoppas verkligen inte att det är nått dåligt skämt bara, finns risk för att otrevliga saker händer då.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
Vad pratar du om?

Remedy är utvecklare av Max Payne 1/2 (Jobbar för tillfället med Alan Wake) och Rockstar var utgivare av 2an. 3drealms var utgivare av ettan vad jag vet.

Prey är utvecklat av Human Head Studios som bland annat gjort Rune, världens bästa LAN-spel.

Publisher/Producer
# 2001 - Max Payne - Remedy Entertainment
# 2003 - Max Payne 2: The Fall of Max Payne - Remedy Entertainment
# 2006 - Prey - Human Head Studios

http://en.wikipedia.org/wiki/3d_realms

Publisher och Producer behöver inte vara samma sak som Developer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
Vad pratar du om?

Remedy är utvecklare av Max Payne 1/2 (Jobbar för tillfället med Alan Wake) och Rockstar var utgivare av 2an. 3drealms var utgivare av ettan vad jag vet.

Prey är utvecklat av Human Head Studios som bland annat gjort Rune, världens bästa LAN-spel.

Jag pratar om att producera, inte att utveckla. 3drealms står som producenter på både ettan och tvåan. Detsamma gäller för Prey.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det roliga är att dom lyckas med det igen, få alla forum och nyhetssidor att löpa amok över i detta fallet en screen och ett löfte om en trailer. När spelet släppts, DÅ kan jag gå med på att kanske bli lite glad.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz