Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Lol, ja tipsade morsan om ett vitt ps3. Pappa o ja skulle hugga gran imorrn vid elva men morsan sa han skulle på ett ärende

Funderar på mitt första inköp. UT3 är redan beställt...men är sugen på heavenly sword också...Är det ett bra köp? ser onekligen bra ut på hd trailers!

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Lol, ja tipsade morsan om ett vitt ps3. Pappa o ja skulle hugga gran imorrn vid elva men morsan sa han skulle på ett ärende

Funderar på mitt första inköp. UT3 är redan beställt...men är sugen på heavenly sword också...Är det ett bra köp? ser onekligen bra ut på hd trailers!

Hehe, tyvärr måste man importera eller köpa ett överprisat på blocket/tradera.

Nja, jag tycker inte det. Replay Value är nästan lika med noll på Heavenly Sword. Uncharted: Drake's Fortune är ett bättre val, IMO eller Ratchet & Clank: Tools of Destruction.

Permalänk
Medlem

Har ett väldigt jobbigt fel på min ny inköpta PS3, Den hänger sig ofta efter att jag vart inne på menyerna, oftast efter att jag vart inne och kollat på systeminställningar så stannar den helt, ochså hänt att den stannar totalt när jag ska starta ett spel, va tror ni om det? Bara att gå in till Onoff och byta eller?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Hehe, tyvärr måste man importera eller köpa ett överprisat på blocket/tradera.

Nja, jag tycker inte det. Replay Value är nästan lika med noll på Heavenly Sword. Uncharted: Drake's Fortune är ett bättre val, IMO eller Ratchet & Clank: Tools of Destruction.

Hmm...jag är inte så bra på att klara av spel. Ratchet and clank gillar ja inte alls. Uncharted känns lite som syphon filter o c.12 till ps1 och de gillade jag inte så mycket. Heavenly sword är väl likt god of war om inte en ren kopia på uppläget? Sen finns det ju Ninja Gaiden Sigma med...rätt flashigt ser det ut att vara...Får se

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Har ett väldigt jobbigt fel på min ny inköpta PS3, Den hänger sig ofta efter att jag vart inne på menyerna, oftast efter att jag vart inne och kollat på systeminställningar så stannar den helt, ochså hänt att den stannar totalt när jag ska starta ett spel, va tror ni om det? Bara att gå in till Onoff och byta eller?

Förlåt om jag tjatar men, vill veta iaf det är något vanligt problem, något man kan fixa osv eller om byte är det ända att göra, isf åker jag in redan imon eller på söndag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Heavenly sword är väl likt god of war om inte en ren kopia på uppläget? Sen finns det ju Ninja Gaiden Sigma med...rätt flashigt ser det ut att vara...Får se

alla hacka hacka-spel är ju i grunden lika, eftersom jag bedömmer dom efter vilka som ger minst skavsår på tummen vinner HS över NG, sen är det mycket snyggare också. (även om nu NG iof är rätt "polerat" för sin grafik)

annars finns ju även Syphon filter på PSN apropå Drakes..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Förlåt om jag tjatar men, vill veta iaf det är något vanligt problem, något man kan fixa osv eller om byte är det ända att göra, isf åker jag in redan imon eller på söndag.

om du provat allt inkl en omformatering av disken som det yttersta steget är det la inte så mycket annat du kan göra sen. backa upp och lämna in låter uppenbart.

/ backa upp gör man bäst innan formatering givetvis. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Urk kan inte bestämma mig. Får klara assassins creed först o lite mp på ut3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

håhåjaja...

även formatkriget har visst övergått i terrorism.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
håhåjaja...

även formatkriget har visst övergått i terrorism.

Ganska onödigt gjort

Permalänk
Medlem

Jag har lite musik på min ps3,a som jag vill ha till datorn. Hur gör jag?

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

kopierar den till en extern disk eller minneskort förslagsvis.

(och nej, det går inte att strömma åt andra hållet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kopierar den till en extern disk eller minneskort förslagsvis.

(och nej, det går inte att strömma åt andra hållet)

Okej, tack.

Jag som trodde det gick och strömma till datorn, det hade varit ruskigt bra.

Visa signatur

^^

Permalänk

Vilket spel har varit det bästa till PS3 i år? Både exklusiva och multi.

Och vilket spel tror ni blir bäst till PS3 nästa år? Både exklusiva och multi.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Det bästa exklusiva jag har spelat i år är Uncharted och bästa multi är Assassin's Creed delad plats med Virtua Tennis 3.

Bästa exklusiva nästa är blir lätt Metal Gear Solid 4 och multi GTA4.

Permalänk
Medlem

Guitar Hero 3 som bästa multi. (AC på andraplats)
men annars skulle jag nog säga ratchet som bästa exklusiva

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hur är det med AC till PS3 har bara läst att Xbox 360 versionen ska vara bra mycket bättre både i grafiken och frame drops, stämmer detta. Har både PS3 och 360 men föredrar faktist PS3 känns mer vuxen på något sätt men om spelet påverkas så av att PS3 är snäppet sämre så blir det kanske till 360 iaf, så va tycker ni som lirat AC?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Vilket spel har varit det bästa till PS3 i år? Både exklusiva och multi.
Och vilket spel tror ni blir bäst till PS3 nästa år? Både exklusiva och multi.

I år så är Uncharted - Drake's Fortune det tveklöst bästa.

Nästa år: Gran Turismo 5 givetvis. Ifall inget mirakelspel skulle dyka upp.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur är det med AC till PS3 har bara läst att Xbox 360 versionen ska vara bra mycket bättre både i grafiken och frame drops, stämmer detta. Har både PS3 och 360 men föredrar faktist PS3 känns mer vuxen på något sätt men om spelet påverkas så av att PS3 är snäppet sämre så blir det kanske till 360 iaf, så va tycker ni som lirat AC?

Nu vet ju inte jag hur x360 versionen är eller hur den ser ut men jag tycker inte grafiken är kass. Däremot har jag fått framedrops vid ett flertal tillfällen. Det är dock inget jag har stört mig på.

Bästa exklusiva spel utan att tveka: Uncharted
Bästa multi: CoD4 och Assasins Creed

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Nästa år: Gran Turismo 5 givetvis. Ifall inget mirakelspel skulle dyka upp.

Tyvärr kommer inte Gran Turismo 5 nästa år =/
Lansering datum är Jul, 2008. Men, som du vet, Polyphony Digital lanserar endast spelet när det är perfekt.

Permalänk

Kan man spela Kingdom Hearts 2 till PS3, har 60 GB versionen.

Permalänk
Medlem

God Jul! På er alla!
Hoppas tomten kommer med mycket spel till er alla:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baller__80
Kan man spela Kingdom Hearts 2 till PS3, har 60 GB versionen.

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

God Jul. Det borde bli något spel i julklapp så resten av julen och vinterlovet går väl åt till att spela...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

god jul på er alla.

http://www.youtube.com/watch?v=wskT6YfVB6E

liten tv-spels referens där så det är inte helt offt:

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Är sugen på AC verkar som ett skönt spel, dock sugen på att ha det till PS3 blir kräsen ogillar att min 360 inte har HDMI efter som AC ska både ha bättre grafik och mindre framerate problem. Ska försöka sälja xboxen tror jag snart.

2st Kontroller, 6st spel, konsolen är 4 månader samt att jag har tillhörande surround till xboxen, tror ni jag kan få ut 4000kr för köpa in HDMI xboxen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

God Jul. Hoppas tomten har med sig ett vitt paket till mig ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är sugen på AC verkar som ett skönt spel, dock sugen på att ha det till PS3 blir kräsen ogillar att min 360 inte har HDMI efter som AC ska både ha bättre grafik och mindre framerate problem. Ska försöka sälja xboxen tror jag snart.

2st Kontroller, 6st spel, konsolen är 4 månader samt att jag har tillhörande surround till xboxen, tror ni jag kan få ut 4000kr för köpa in HDMI xboxen?

Assassins Creed till PS3 är snäppet sämre när det gäller just frameraten, men det problemet är faktiskt så liten att det knappt märks i stora drag. Grejen är att det är inte sämre framerate i hela spelet, utan bara vissa delar det är så. Det är inte samma katastrof som med orange box där PS3 versionen verkligen suger jämfört med 360. Detta beror självklart på dåliga programmerare från EA.

Om du tycker om achivements och verkligen vill ha bättre framerate så ska du självklart satsa på 360 versionen. Angående att byta boxen mot en hdmi-box, ta det i 360-tråden. Du lär få bättre svar där.

Permalänk
Medlem

God Jul alla

Permalänk
Sötast

God Jul

Nu spelar PS3an julmusik för fulla muggar

Permalänk
Inaktiv

God jul!!

Jag fick en Blu Ray remote!