Få P1i att inte visa ICE när det ringer

Permalänk
Medlem

Få P1i att inte visa ICE när det ringer

Kan någon hjälpa mig med att få telefonen att visa min flickväns namn och inte ICE (där hennes nummer också ligger) när hon ringer?

Permalänk
Medlem

Kanske inte den lösningen du söker men jag har löste det genom att välja en kontakt och ändra den till ICE/namn. Då måste man visserligen komma i håg att leta efter det namnet på i.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt vad jag tänkt mig, då det finns fler personer under ICE...
Så jag söker fortfarande ett svar... Men tack ändå!

Permalänk
Medlem

Kanske att skriva 073xxxxxxx på din flickväns namn och skriva +4673xxxxxxx på ICE. Går till samma men tror att det är 073-nummret telefonen känner av när det ringer.

Har inte testat själv, möjligt att det inte funkar men värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är det som är sist inlaggt som visas, eller var det tvärtom....

På Nokia 6500 så är det de som man har laggt in sist som visas. Jag har även testat på någon SE förut men kom som sagt inte ihåg vilken ordning de var där, troligen samma som på Nokia.

Permalänk
Medlem

Alfabetisk ordning. Har du två kontakter med samma nummer så kommer den visa den som ligger först i alfabetet, vet inte om det är så mycket man kan göra åt saken på just P1i, SEs "vanliga" lurar kan man inte lösa det på något smidigt sett i alla fall.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Alfabetisk ordning. Har du två kontakter med samma nummer så kommer den visa den som ligger först i alfabetet, vet inte om det är så mycket man kan göra åt saken på just P1i, SEs "vanliga" lurar kan man inte lösa det på något smidigt sett i alla fall.

Det stämmer inte på K810I iaf...Men det verkar inte fungera som på 6500.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Kanske att skriva 073xxxxxxx på din flickväns namn och skriva +4673xxxxxxx på ICE. Går till samma men tror att det är 073-nummret telefonen känner av när det ringer.

Har inte testat själv, möjligt att det inte funkar men värt ett försök.

ICE ska igenkligen skrivas med landskod, ifall man råkar vara utomlands.

en gammal kompis som har diabetes tuppa av utomlands och sjukvårdarna försökte ringa på ICE men kom igenstans, tur var att han hade insulinpenna på sig så dom fatta tillslut

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det går i bokstavsordning. Hoppades på ett program för att lösa det, eftersom det är en symbian-telefon...