Windows Vista Tv-out Problem!

Permalänk
Medlem

Windows Vista Tv-out Problem!

Har sökt men kunde ej hitta det jag sökte här , så jag får skriva lite kortfattat om det inte e rätt ställe kanske en admin kan flytta tråden.

Jag kör vista det jag vill är att få "Klone mode" att funka Inte "dual view mode" , " så jag kan inte få Tv-out fullscreen att funka i klone mode

men jag får ikke till det är det så att vista o Nvidia inte funkar braigt ihop?

då jag försöker mig på klone mode så får jag dålig upplösning på Primary mode.. finns det någon som har en guide hur man kan få ihop det bra med Nvidia+vista+tvout . vore tacksam för svar/guide

Permalänk
Medlem

hmm skumt, fick precis hem min TV o har provat med klone, har vista...
Kör iofs med S-video för tillfället, inte provat något annat, va kör du med för kabel ?

Permalänk
Medlem

S-video , får du ditt o funka om du startar en film och filmen visar Fullscreen på tvn och sen kan du pyssla på datorn som vanligt när filmen fortfarande körs . jag får inte det iaf =/ får det ikke o funka som när jag körde winxp

Permalänk
Medlem

Va menar du med o fixa ? Klone e ju klone och ja det fungerar för mig med S-video, som sagt inte provat med något annat än, provat sätta TV:n som första val i klonen...

Permalänk
Medlem

Det kan du ju inte göra i clone.. då måste du ju köra dual

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
Det kan du ju inte göra i clone.. då måste du ju köra dual

Vem pratar du med och vad satan i gatan e det man inte kan göra i clone ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Anderström
Va menar du med o fixa ? Klone e ju klone och ja det fungerar för mig med S-video, som sagt inte provat med något annat än, provat sätta TV:n som första val i klonen...

jo men felet blir detta , när jag sätter på Klone blir min primära bild typ 1024* , och sedan undrar jag om man kan som i windows xp att köra en film i fullscreen på tv o datorn har den vanliga upplösningen medans filmen snurrar på i den secundära

Permalänk
Medlem

Så här är det: Du kan inte få ut fullskärms video automatiskt i VISTA, detta då det finns nya standarder i Vista och dessa tillåter inte att man kör ut fullskärms video automatiskt. Men du kan ju lösa problemet på lite olika sätt. Du kan göra tex fölljande: Sätt att du vill ha Dual mode, när du har gjort det så drar du filmen till den andra skärmen och klickar på fullskärm. Då kommmer filmen att vara i fullskärm på TV'n och du kan göra annat vid datorn.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Så här är det: Du kan inte få ut fullskärms video automatiskt i VISTA, detta då det finns nya standarder i Vista och dessa tillåter inte att man kör ut fullskärms video automatiskt. Men du kan ju lösa problemet på lite olika sätt. Du kan göra tex fölljande: Sätt att du vill ha Dual mode, när du har gjort det så drar du filmen till den andra skärmen och klickar på fullskärm. Då kommmer filmen att vara i fullskärm på TV'n och du kan göra annat vid datorn.

jo det vill man ju helst slippa =/ . men e det ännda utvägen får la man gå tibax ti xp =/