Permalänk
Robot

Antec HTPC

Byggde en HTPC för ett litet tag sen, tänkte de va dags att lägga upp lite bilder och info
Det är inte några värsting grejer i den.
Duger gott och väl till server, titta på filmer och spela lite enklare spel på.
Kabeldragning vart inge vidare, fanns inte så mycket att göra av allt tyvär

Chassi:Antec NSK2480 Desktop
Moderkort Asus P5B-VM
Cpu:Intel 6400
Minne: 2048 mb pc 3200 (Sneak Kingston)
Hårdisk: 2x samsung 500gb
Grafikkort : Asus Geforce 8600gt
2st Antec 120 fläktar som följde med chassit,kör med dom . Hyfsat tysta.
Zalman sneak kylare till cpun
Samt en samsung dvdrw spelare och en microsoft kontroll till media center.

Besök albumet: Antec HTPC av Sleeve

Permalänk
Avstängd

Haha, kult! Du har en HTPC dator som är snabbare än min dator som är "speldator" för mig.. Rätt kult, så ser man även annat folk som har servrar som är bättre än min "speldator"

Men snygg vart den! 6p!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Får den någon luft igentligen?
Ser nice ut i övrigt!

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

Nja, det är lite av ett problem faktiskt, eftersom utblåsen sitter på sidan, jävlit tajt i hyllan, funderar på att såga ut en avlång bit ur hyllan och göra nåt snyggt av det. men det får klara sig ett tag till. cpun går inte över 60 grader iaf

Permalänk

vad har du för riktigt system då? som du spelar o sånt på. med tanke på att du tyckte prestandan på denna burk inte var höd så måste du ha en vrål-dator, typ:P

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
vad har du för riktigt system då? som du spelar o sånt på. med tanke på att du tyckte prestandan på denna burk inte var höd så måste du ha en vrål-dator, typ:P

Håller med dig, den är ju bättre än min och den räknas spel, inte film och HTPC!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Håller med dig, den är ju bättre än min och den räknas spel, inte film och HTPC!

Vet inte om man kan kalla din dator för en speldator, den klarar väll de flesta spelen, men troligen inte de senaste, och trolige inte utan lagg eller på hög grafik? ..om det är den i din sigg vi snackar om ...

Kan hålla med om att det var en bra dator för att va en htpc!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Jo den är väl kanske lite överdriven. men det mesta är bara gamla delar från en uppgradering av tjockis burken.
Min main dator finns i mitt andra albm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Vet inte om man kan kalla din dator för en speldator, den klarar väll de flesta spelen, men troligen inte de senaste, och trolige inte utan lagg eller på hög grafik? ..om det är den i din sigg vi snackar om ...

Kan hålla med om att det var en bra dator för att va en htpc!

Noo, det laggar skit i dom senaste så nytt grafikkort och en snabbare prolle sen går den som en riktigt dator! Men jag använder inte av det snabbaste pga att alla inte har värdens mästa pengar, så man tar man man kan få! Men den funkar Pro street utan problem, däremot inte BF2 då laggar det! Men jag spelar nästan inget. Som sagt tidigare, lirar bara CS 1.6 på lägsta kvalité, samt lägsta upplösning för annars laggar det =/

men till mig funkar den väldigt bra.. Beror ju också på vad man använder den till, men eftersom denna dator, har bara den, så räknas den som spel, ws och surf och resten.

BTW: Skall hålla mig till topic nu! M)

Visa signatur

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Noo, det laggar skit i dom senaste så nytt grafikkort och en snabbare prolle sen går den som en riktigt dator! Men jag använder inte av det snabbaste pga att alla inte har värdens mästa pengar, så man tar man man kan få! Men den funkar Pro street utan problem, däremot inte BF2 då laggar det! Men jag spelar nästan inget. Som sagt tidigare, lirar bara CS 1.6 på lägsta kvalité, samt lägsta upplösning för annars laggar det =/

men till mig funkar den väldigt bra.. Beror ju också på vad man använder den till, men eftersom denna dator, har bara den, så räknas den som spel, ws och surf och resten.

BTW: Skall hålla mig till topic nu! M)

Precis

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

siir lite ut som en p180 på insidan mycket snygg

Visa signatur

[E4600 @ 3,20Ghz][Abit ip35-e][club3d 3870 oc @902/1339 24/7 @ 800/1170][Corsair 2gb 800 mhz ram cl5 ][Corsair hx550][WD 250GB][Antec p180]

Permalänk
Medlem

Snyggt, ska oxå köpa det chassit, har du några mer bilder på det?

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk

Orkar den med fullHD?

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180