Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
Då var acceleron installerad på mitt 8800gt. Kör helt passivt i mitt Sonata III. Bara en 120mm som blåser ut där bak. Kör utan flänsar på v-reg. Jag återkommer ifall den överhettar

Temps:

Idle: 45c
Max load: 65c

Ja du får återkomma, jag får mitt Accelero nästa vecka. Kör dock med en fläkt i fronten på min Sonata III så det lär inte behövas nån fläkt på den...

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Medlem

S1 finns inne på webbhallen nu, några ex kvar! Jag drog iväg en beställning nyss.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlp
S1 finns inne på webbhallen nu, några ex kvar! Jag drog iväg en beställning nyss.

Tack för tipset! Avbeställde från db för att i stället sticka ner till webhallen och tjacka s1 för halva priset.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk

Hej! Har just installerat Accelero S1 på mitt 8800GT.

Precis som alla andra har sagt så är klistret på minnes kylflänsarna helt värdelösa!! Jag testade att värma dom i typ 20 sekunder vardera med en hårtork innan jag tog bort plastfilmen och satte dem på minnena, jag tror att det hjälpte litegrann, men flera av dom lossnade ändå. Jag har vänt på datorn upp och ner nu bara för att ge limmet en chans att binda. Har svårt att förstå hur nån kan göra en så bra kylare och skicka med minnesflänsar med helt värdlöst klister...

Kör passivt nu tills kylflänsarna sitter ordentligt. Jag har köpt en bra 120 mm fläkt men jag ska inte montera den ännu, vill inte riskera att blåsa bort kylflänsarna ( ja så illa är det faktiskt ).

Lite resultat: (icke överklockat)

Original kylaren:
Idle 57 grader
Load 90 grader

i Load kom jag lätt över 100 grader också när jag låste fläkten på lägsta nivån. Annars så hade jag fläkten på auto, då ökar den ju hastigheten vid 90 grader så att kortet inte blir varmare än 90.

Accelero S1 passivt
Idle 42 grader
Load 54 grader!!!!!!

Jag har sjukt bra resultat passivt, jag tror anledningen till att det blir så bra passivt för mig är att jag har en sådan låda som har kraftaggregatet längst ner i chassit, framför moderkortet. Så PSU fläkten suger luft ut ur lådan från nedre delen av datorn. Denna luften går först över grafikkortet då, innan den sugs in i PSU som blåser ut den. En intressant observation som bekräftar detta är att load temperaturen var 67 grader med chassit öppet. Det var först när jag stängde chassit som temperaturen gick ner till 54 grader.

Nu har jag iofs lådan uppochner. Hoppas nu bara att luftflödet inte ändras nåt när jag vänder datorn tillbaks igen

Ska att testa överklocka också, fick inte så bra resulat med originalkylaren, allt över 50MHz ungefär krashade i Crysis.

Edit: Har satt på min Nexus real silent 120 mm fläkt nu och får 46 grader i load nu. Kan överklocka core till 734 grader stabilt i crysis och ut3. Kör med 734/1782/990 överklockning när jag ska lira. Är MYCKET nöjd med S1

Permalänk

blir nog 2 sånna men om någon skulle kunna va så trevlig att mäta en sak, hur långt ner går kylningen om man räknar från översidan av 8800gt, kylaren ska va 3,2cm men jag vet ju inte hur långt ner den kommer när den är monterad, jag är lite osäker på hur det blir på mitt nedersta gt =/ va tror ni? det blir ju lite trångt mellan chassi och kylning. ett S1 på det översta och thermalrights gt variant kanske? då kan man ha kylningen över kortet.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Jag har mätt nu, med kylaren på grafikkortet får man en total tjocklek på hela grafikkortet på 3.5 eller 3.6 cm ungefär. kan inte se det mera exakt. 3.2 är tjockleken på kylaren ensam ser det ut som. För att klargöra lite vad jag menar: 3.2 cm är avståndet från PCB till andra änden av kylaren.

Permalänk
Medlem

Har också monterat på min S1'a nu.
Var lite osäker om jag skulle bry mig då kylningen på mitt Xpertvision 8800GT är skapligt tyst och effektiv, iaf om man jämför med standardkylningen.
Men den var dock rätt högljudd vid full fart, och jag var inte riktigt nöjd med tempen heller.

Det var lite bökigt att få på den då flänsen till spänningsregulatorerna på mitt kort står upp ett par cm, men efter att ha tagit bort plasten i botten på S1'an och en hel del lirkande så gick det att få ihop.

Jag har ett skapligt rymligt chassi (Cheiftec dragon), men det är rätt fullt inuti och ventialtionen är inte superbra (3x80mm fläktar, och inte allför bra drag förbi grafikkortet) .
Det verkar dock gå utmärkt att köra det passivt. Tidigare lyckades jag pressa upp kortet till 72 gradermed crysis och nu ligger det på 66 max (klockat till 713/1711/951).

Visa signatur

Q6600@3.2Ghz | Xpertvision 8800GT@713/1711/951 | Corsair HX620 | ASUS PK5-E WI-FI | Chieftec Dragon | Corsair XMS2 DHX PC6400 CL4 2x1Gb | Creamware Scope | Hyundai W241D-PVA

Permalänk

hur många små ram heatsinks behövs? ska jag nu köpa 2 S1 kan det ju vara bra att ha alla andra saker, så hur många behövs för 2 8800gt kort?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

du får med några så du behöver nog två pack av zalmans minneskylare elr dylikt.

Permalänk

Jaha. då har man sin accelero s1

Utan fläkt låg den på ca 41 idle på ett hd3870
Med fläkt låg den idle på 30 grader på ett hd3870
I full load låg den utanfläkt på 55grader~~
I full load med fläkt låg den i 40 grader

Kan bara säga att det är fan lätt den tuffaste fläkten på länge.

***VARNING FÖR ER MED ANTEC 900 SIDOFLÄKTEN FÅR EJ PLATS MED DENNA GRAFIKORTS KYLARE***

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk

asså =/ illa, det blir ju 2 pizzor och en kola på de små blå sakerna ^^ men om det följer med borde väll ett paket funka lr?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Asså du får flänsar av aluminium med när du köper en s1a

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk

göttans mer pizza till mig då XD

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

fetto

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk

Jag köpte ett paket av zalmans kylflänsar "Zalman VGA RAM HEatsinks" och använde de låga (4st) på spännings regulatorerna. Man får 4 höga kylflänsar och 4 låga kylflänsar i ett paket zalman kylflänsar. De höga går inte att använda med Accelero s1 och 8800GT (för höga). Sedan använde jag de kylflänsar som medföljde Accelero S1 på minneskretsarna. Du får 8 st i paketet. Men som sagt dessa har dåligt klister och fäster inte alls bra.

Så för att sammanfatta: du behöver totalt 12 st kylflänsar. 8 st följer med S1, och 4 st av rätt storlek får man om man köper ett paket zalman flänsar.

Permalänk

Heh jag behåller HD3870's orginal flänsar. De verkar bra... helt i koppar

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

Har testat att spela med det en del nu och kortet buggar ut och blev bara värre och värre...artifakter, BSOD och crashar...t.o.m med kallt kort i 2d läge och underklockat!!

Begriper inte vad problemet kan vara...det förefaller inte direkt temperatur relaterat. Som sagt så är iaf GPU svalare än tidigare och jag har testat att lägga på en fläkt så minne och spänningsregulatorer kyls lite bättre och då jag känner på flänsarna är de svala.

Jag har ominstallerat drivisar och ofta gick det knappt att ladda windows om drivrutinen var aktiv och det blev artifakter redan under POST.
Med safe mode eller avinstallerade drivisar så funkade windows normalt.
Första booten efter jag bytt tillbaka till originalfläkten flimmrade det en del och sedan crashade windows men på nästa försök har det gått bra och det verkar stabilt igen.

Det var ju så fint med svalare och tyst kort...va fasiken kan det vara som står på?

Visa signatur

Q6600@3.2Ghz | Xpertvision 8800GT@713/1711/951 | Corsair HX620 | ASUS PK5-E WI-FI | Chieftec Dragon | Corsair XMS2 DHX PC6400 CL4 2x1Gb | Creamware Scope | Hyundai W241D-PVA

Permalänk

Kör "passivt" (har en Noctua som sitter rätt nära kortet) på mitt nyinköpta Asus 8800gt. Funkar alldeles utmärkt. Tyvärr är det problem med Asus korten, går inte att läsa av tempen på dom.
Kände med handen och jämförde med mitt gamla 8600gt(utan fläkt) och 8800gt med orginal-fläkt och kan säga att Acceleron är tveklöst överlägset.
Förstår inte folk som gnäller över de medföljande kylflänsarna, dom fastnade och satt som gjutet för mig.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk

dragit åt kylaren för hårt? lr har du kylflänsar på alla små kul saker?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag drog inte åt skruvarna speciellt hårt, och kortet jag har kommer med flänsar för spänningsregularorer och minnen redan:
http://img148.imageshack.us/img148/6266/30065424hx6.jpg

Jag har skapat en tråd där jag försöker beskriva problemet så gott jag kan:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

EDIT:
Ok, efter en ommontering så verkar det helt stabilt.
Dessutom fick jag ner load temp till 52 grader från 66, förmodligen för jag bytte ut kylpastan.

Visa signatur

Q6600@3.2Ghz | Xpertvision 8800GT@713/1711/951 | Corsair HX620 | ASUS PK5-E WI-FI | Chieftec Dragon | Corsair XMS2 DHX PC6400 CL4 2x1Gb | Creamware Scope | Hyundai W241D-PVA

Permalänk

Även jag har lyckats komma över ett av de få exemplaren från webhallen. Bor själv inte i stockholm men brorsan var där på besök precis rätt dag om man säger så. 185 kronor för en såpass bra kylare är oförskämt billigt.

Nu gäller det bara att skaffa ett grafikkort också: antingen blir det ett 3870 eller ett 8800GT, lite beroende på vilket som är mest prisvärt. Vill helst att priserna går ner en aning, till ca 2000 kr för 8800GT och 1700 kr för 3870.

Permalänk
Medlem

Hämtade min Accelero från webhallen idag. Blev förbluffad över hur stor den var i verkligheten! Ska testa snart och kanske lägga upp en galleri-recension, sålänge får ni nöja er med Idle temp:

Org.
Idle/Load: 50/85

S1.
Idle/Load: 28/55

Verkar sjukt nice hittills, tog bort plastbitarna också för råare utseende

EDIT: Load temp efter 1 runda 3dmark toppar 55C, mycket imponerande! Kör "passivt", två Nexus på 800rpm för in/utblås.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Hämtade min Accelero från webhallen idag. Blev förbluffad över hur stor den var i verkligheten! Ska testa snart och kanske lägga upp en galleri-recension

Det vill vi gärna se!

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Beställde en Accelero s1 från webhallen i torsdags kväll, då stod det att det fanns ~11 på lager.
På fredagen fanns det 8 på lager. Idag så står min order fortfarande "under behandling" men kylaren finns inte längre på lager. Kan ha varit första och sista gången jag beställde därifrån.

Permalänk
Medlem

Samma här, man blir ju lite lack när det går segt. Ska dra iväg ett mail ikväll om inte status ändras på siten. På 24h påstår dom att saker i lager ska skickas.

Permalänk

Kan vara så att dessa endast var tänkta för butiken, och ej skulle skickas. Är inte helt insatt i hur deras system fungerar, men de stod lagerförda under sveavägsbutiken iaf.

Permalänk
Medlem

Det står ju "Porstorder/Ekenbergsvägen" om inget finns i lager där så skickar dom inget. Jag hämtade min på Sveavägen.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Beställde en Accelero s1 från webhallen i torsdags kväll, då stod det att det fanns ~11 på lager.
På fredagen fanns det 8 på lager. Idag så står min order fortfarande "under behandling" men kylaren finns inte längre på lager. Kan ha varit första och sista gången jag beställde därifrån.

Samma här men eftersom flera sitter i samma båt är det nog bara en tidsfråga. Jag började bli lite seg eftersom jag trodde det hade blivit något fel men tydligen inte.

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlp
Samma här, man blir ju lite lack när det går segt. Ska dra iväg ett mail ikväll om inte status ändras på siten. På 24h påstår dom att saker i lager ska skickas.

Jag rinde just webhallen och kolla, min order skulle skickas idag. Så alla i min sits kan va lugna.

Permalänk
Medlem

Jo samma här, jag skickade ett mail och de hade reserverat en åt mig. Konstigt sätt att hantera det på, men så länge jag får det jag beställt så kan jag inte klaga.