GeForce och Radeon i samma burk?

Permalänk
Medlem

GeForce och Radeon i samma burk?

Jag har redan ett GF8800GTS 320MB som primärt grafikkort till min primära skärm.
Köpte nyligen ett Radeon HD2400Pro att ha till min sekundära skärm + tv (då tv-ut suger röv för äldre tv-apparater på GF8-serien), men vad jag än gjort hittils så vägrar drivrutinerna för ATI-kortet att funka.

Borde ju funka fint att ha två grafikkort i en dator, eller är ATI och Nvidia så jävla snikna att de ser till att det inte ska funka?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

Enda gångerna det funkar med fler kort än ett är väll om man kör SLi eller Crossfire? rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Du kan inte ha två olika grafikkortsdrivrutiner, därför heller inte två olika serier grafikkort. Vet dock inte vad som gäller för PCI grafikkort.

Permalänk
Medlem

Gjorde lite research på MS sida, Windows XP ska stödja Heterogeneous Multi-adapter, som de kallar det, när man man har flera grafikkort som kräver olika drivrutiner.

Vista stödjer dock inte detta, vilket suger en aning för folk som vill köra med många skärmar

Edit:
Av nån märklig anledning funkar det nu, CCC klagar på att det inte fnns drivare, men om jag använder ATIs tray-sak så kan jag aktivera andra skärmen som extended, SEN funkar CCC och jag kan ställa in theater mode etc för tv:n

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand