Hitman codename 47 trubbel

Permalänk
Medlem

Hitman codename 47 trubbel

Fick ett litet impulsryck i natt och tankade hem Hitman1 från steam.
Då jag enbart lirat Bloodmoney i denna serie så vilja jag lira den från början.
Problemet är dock att när jag ska starta spelet så händer inget, musen blir till ett timglas i några sec sen händer inte ett smack.
I aktivitetshanteraren står det dock att "Hitman.exe" körs.

Tackar för all hjälp som går att få, har pillat med detta hela natten, nu orkar jag inte längre. (har härjat runt på hitmanforum.com etc, även läst att det inte finns nån fix till att få spelet att funka på xp. Men många funkar det för utan problem och dom som har problem så är det ingen som har liknande problem som jag)

Amd X2 5000+
Geforce 7900 GTX
2 GB ram
Windows xp SP2

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Du bryter mot forumregler, får inte diskutera tankade spel Men ska jag lägga en gissning eftersom du säger att du sökt runt och hittar inget så är det en dålig rip.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

men det bryter inte mot §7 om det är nerladdat från steam.... kolla fact först man betalar nämligen om man laddar ner via steam

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem

Antar att du redan testat, men har du ändrat "kompatibilitetsläget" till Windows 98 i egenskaper för hitman.exe ?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

oj innan tråden blir låst, så var det genom steam
Komatibilitetsläget går inte ändra på i steam tyvärr :<

struggle: vad menar du med fact ? stod inget om att det inte skulle funka om det var det du menade.

*edit* Här har ni screen så ni inte tror att jag ljuger
http://pici.se/pictures/rPRliqpVd.jpg

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Har du kollat supporten på Steam då? Eftersom du KÖPT spelet ska det ju funka.
Antingen får dem luska fram en lösning eller ska du ha pengarna tillbaka?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Har du kollat supporten på Steam då? Eftersom du KÖPT spelet ska det ju funka.
Antingen får dem luska fram en lösning eller ska du ha pengarna tillbaka?

Nja kollat och kollat, Andra personer med andra problem har inte fått nån hjälp iaf, eftersom spelet är som det är orginal och inte tillfixat. Eidos själv verkar inte ge någon support iaf, dom skyller på att spelet utvecklades innan xp fanns ute etc.
Har också läst att folk också har fått det att funka med en "No Cd Crack" men eftersom jag har steamversionen så kan jag inte testa denna möjlighet

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Det kan du nog mycket väl, du går in i spelets mapp och letar fram exe-filen. Bara för det är på steam så betyder inte det att spelets installmapp är helt annorlunda. spelet ska ligga under "Steam\SteamApps\". tror att det ska vara i en mapp vid namn common om jag inte minns fel.

hoppas det hjälper

mvh mackeman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Det kan du nog mycket väl, du går in i spelets mapp och letar fram exe-filen. Bara för det är på steam så betyder inte det att spelets installmapp är helt annorlunda. spelet ska ligga under "Steam\SteamApps\". tror att det ska vara i en mapp vid namn common om jag inte minns fel.

hoppas det hjälper

mvh mackeman

ahh där låg det ju, tack så mycket, ska testa

Visa signatur

Godde!