Permalänk
Medlem

Bluray i datorn

Hej . Plockade hem en blurayfilm , försökte se den med VLC , bilden funkade men det kom inget ljud , senare började även bilden "hoppa" men vet nån bra tips för att se på bluray film i datorn ??

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk
Medlem

Vilken blu-ray läsare har du?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

På: http://www.videolan.org/vlc/features.html så står det inget om något stöd för blueray. Nu är följande progaram bara en beta men du kan ju få en hint i alla fall:
http://www.cyberlink.com/multi/support/bdhd_support/diagnosis...
tanka och testa

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

jag testade att göra "sån där fildelning" , filmen är på 7,80 gig. det fungerar med VLC men får inte mitt Power DVD deluxe att lira med filmen , så vad göra ??
Behöver min TFT-skärm ställas in dessutom ?
På vad isåfall ? vilken region ska jag ha i Power DVD ?

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk
Medlem

vad har du för skärm?

vad har du för processor/grafikkort kan vara så att din dator inte klarar eller orkar att spela upp blue ray eftersom det börjar hacka efter ettag i vlc

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Powerdvd kan inte spela .mkv filer om det nu är en sån. Om vlc inte klarar det har du för klen cpu, prova med mindre krävande codecs som coreavc eller ffdshow tryouts med media player classic som spelare.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

snapsnap: Är det verkligen en BD-film du håller på med? För PowerDVD 7 Ultra spelar både HD DVD och Blu Ray utan problem. Förresten har du köpt filmen eller laddat ner den?

Permalänk
Medlem

du har nog fel ljudcodec, har du tankat k-lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av link77
du har nog fel ljudcodec, har du tankat k-lite

VLC använder endast sina egna codecs så spelar ingen roll vilka packs man har installerade.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Han behöver ju inte köra VLC då, ja kör mina HD filmer i Media player classic utan problem, men ska han köra dom okomprimerat så måste han ju ha nya version av power dvd

Permalänk
Medlem

Hej och oj tack alles för responsen - med risk för att verka korkad . Filmen är tankad , på filen (uppackad) står det Bluray , tittade dock där jag tankade ifrån och där stod det HDfilm , undrar dock varför det då står att det är en WMV-fil när markören är på den ?Jag inser att det verkar mysko , med alla dessa olika turer ...

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk
Medlem

tankar man hd filmer brukar dom alltid vara i .mkv, så det är väll något konstigt med din fil då

Permalänk
Medlem

En Blu-ray på 8GiB låter väldigt snålt, med tanke på att BD skivor är på 50GiB. Hur lång är filmen?

Permalänk
Medlem

Luktar piratkopia långa vägar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Inget som är konstigt med att det är en wmv-fil. Den är omkodad. Finns flera olika format som klarar hd-upplösningar.

Wmv är inte vlc starka sida. Du bör köra den i media player då(Deras format) Får du inget ljud saknar du rätt ljudcodec. Dra hem ac3(googla) så löser det sig! Skippa codecpacks, du behöver väldigt få codecs ändå!

Permalänk
Medlem

men baaaaaaaaaaaaaaw lås tråden bara nångång då, anmälde för över 2 timmar sen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

tack alla - även neggon - löste sig med Mediaplayer faktiskt . tack än en gång

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
§7...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG