Permalänk
Robot

Vapochill system

Här e min frys dator
Chassi
Xion

Moderkort
EVGA nForce 680i SLI 775 A1 Version

Ram
2x1024mb A-Data EXTREME DDR2 1066+ kör dom i 1066mhz

Processor
intel Q6600 2400mhz klockad till 4012mhz

Processorkylling
Vapochill LS [AC]

Nätaggregat
Thermaltake Toughpower 750W

Bootdisken
raptor 74gb stata windos xp pro 32bits
Lager
500gb stata
Lager
200gb stata

Monitor
22"TFT Samsung SyncMaster 225bw

Grafikkort
2xEVGA 8800GTS KO ACS3 SLi mode /standard 580/1700 = OC 710/2160 klockade

Ljud system
Logitech Z-5500 505 Watts 5.1

Logitech G15 gaming board
Logitech MX-518 spel mus

På G vattenkylling till grafikkorten + nb sb

3Dmark 06 = 19.305
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3613406

Besök albumet: Vapochill system av viru$

Permalänk
Medlem

Riktigt fint system förutom chipset kylningen och chassit ^^

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Hahah jag vet alla bilder tog jag innan jag började oc allt...Hade 7-8 120mm fläktar som kylde ner grafikorten + chipet =P

Visa signatur
Permalänk

blir det inte väldans mkt kondens runt cpu:n?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Låter Vampen mycket, och hur mycket störm drar den ungefärr?? Nice system annars ;D 10p

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

"klasvonklas blir det inte väldans mkt kondens runt cpu:n?"

Ja det kan bli om man inte höjer heat i vapochill control i windos...

"Ozoom Låter Vampen mycket, och hur mycket störm drar den ungefärr?? Nice system annars ;D 10p"

Jag tycket det ibörjanatt den låt som f*n högt med sen några dagar så blev man van så kan man ändra på hur mycke fläktarna ska snurra i vapon o 200watts på load 0watts idle

Visa signatur
Permalänk
Medlem

aha okej, tack för svaren! då är det inte alltså aktuellt för mig som är välldigt noga med att det ska vara tyst, men lite får man ju ta tt det ska vara kallt

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Hade kolla efter sån åratall men o hade tänkt o bygga en tyst dator.... innan men så var bara en slump jag hittaden på en annons o billig!!! med ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sweeeeet! Mer bilder!!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Hehe lung det kommer mer bilder snart

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viru$

Ja det kan bli om man inte höjer heat i vapochill control i windos...

Hur menar du, höjer du värme för att slippa kondensproblemen eller?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

typ ja om man tar vasselin i cpu sockel o cpu så kan det inte hända så mycke....men nu hade jag inte nån vasselin o ändrade på båda heaten från 50% till 20% o när jag skulle ta ut kortet så såg jag att det fanns kondens märken på undersidan....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad kostar en sån Vapochill LS [AC], vart kan man köppa en??? vad hände med kondensen?? hur kan man undvika den och är det dåligt för cpun har aldrig fattat nåt om denna kylning, hur kyller den, likadant som ett kylskåp eller? ha det bra allihoppa

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Medlem

Hade varit högre poäng om det inte var ett xion chassi, högljuda och av sämre kvalite har en själv och är inte nöjd. Skaffa en bättre och snyggare chassi! Men självklart är det inte chassit som ger prestanda om det inte är ett kylskåp så lätt en 9a :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morales
vad kostar en sån Vapochill LS [AC], vart kan man köppa en??? vad hände med kondensen?? hur kan man undvika den och är det dåligt för cpun har aldrig fattat nåt om denna kylning, hur kyller den, likadant som ett kylskåp eller? ha det bra allihoppa

En ny kostar run 6-7000kr....kondens kan göra att allt kan bli kortsluten för att undvika så ska man ta vaselin i hela cpu sockel + basidan av cpun, den kyller som en frysskåp Du kan se på blocket eller http://www2.asetek.com/default.asp?showPage=startside.asp&con...
eller http://www.techsweden.org/ där kan man få mer info om kompressor kylling.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Hade varit högre poäng om det inte var ett xion chassi, högljuda och av sämre kvalite har en själv och är inte nöjd. Skaffa en bättre och snyggare chassi! Men självklart är det inte chassit som ger prestanda om det inte är ett kylskåp så lätt en 9a :).

Hehe jag vet att den xion suger men ville inte såga i min Thermaltake Armor chassi

Så här såg det ut när jag väntade på vapochillen från posten

Ps. Jag ligger No.1 på http://www.evga.com/community/ModsRigs/ av 8800GTS kort så var man inte etta nu..

Visa signatur
Permalänk

Heel galet/sjukt fanns såna grejer på Webhallen förut minns jag, dom kostade bara runt 3000kr, jävligt billigt faktisgt.
http://www.webhallen.com/sok.php?avd=3&konsol=13&genre=62&sok...

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Den e till salu med helt nytt evga moderkort....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp en E8400 lr Q9450 och klocka som fan sönder den Snälla?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Köp en E8400 lr Q9450 och klocka som fan sönder den Snälla?

haha får se hur det blir kanske ska man vet aldrig

Visa signatur