Permalänk

Det är grafiken och nano-suiten som räddar upp spelet tycker jag. Vapnen är ganska tråkiga och sista tredjedelen av spelet var ingen höjdare.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=GNRvYqTKqFY&NR=1

Sånt här jag irriterar mig på. Man kan stå 50m bort och skjuta både på och bredvid en gubbe och han vänder ryggen mot en och står och spanar åt helt fel håll. SKulle förmodligen inte ens vända sig om även om man gick fram och knackade honom på axeln. Stod 5m från en jeep och knäppte skytten och gick sen fram till bilen. Jomen, där satt chaffisen lugnt och stirrade rakt fram och väntade. Om detta är vad som kallas fantastisk och revolutionerande AI får vi nog vänta länge på nåt som faktiskt är bra på riktigt.

Att ha spelet till virtuella skogpromenader funkar kalas däremot. Skitsnygga miljöer vilket passar bra nu när man råkar vara räligt förkyld och inte kan vara ute själv.

Man får hoppas det kommer nån patch och fixar de mest idiotiska sakerna med AI:t förutan dessa skulle det kunna vara riktigt bra, men nu beter sig fi så underligt mest hela tiden tyvärr. För min del drar den biten ner betyget 2-3 steg.
Nåja, får väl se om det blir mer eller mindre irriterande med tiden.

Borde det inte komma nån uppföljare på Operation Flshpoint nån gång eller nåt annat spel lite i den stilen. Får dock gärna vara nåt annat än WWII.

Visa signatur

Antec P182 w. Nexus real Silent | Corsair 520HX | Asus P5K-E/WiFi | Intel Q9550 | Thermalrght Ultra-120 Extreme + Noctua NF-P12 | OCZ 4GB PC6400 | Asus GTX560 TI | Asus Xonar DX | Eizo S2431W

Permalänk
Medlem

Haha, vid 01:06, koreanen som bara går mot en och kollar misstänksamt på killen i nanodräkten "Humma, vad är det för typ egentligen?" - Horribel AI, men samtidigt skitrolig. Påminner lite om Oblivion.

Blev faktist sugen på att lira det nu. Min skitdator lär inte palla det dock.

Edit:

Haha, näe, nu måste jag bara skaffa det här.
http://www.youtube.com/watch?v=aG1H3uBSWTg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=c5jLqQcXzQ8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vre1ABXbMoM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LJkCWQcZYKo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wa-yz4Nc4No&feature=related

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Crysis är värdelöst optimerat och inte så värst snyggt. Jag kan maxa det med nuvarande dator.

World in Conflict är bra optimerat och grymt mycket snyggare. Visserligen är det olika genres men det går ändå att jämföra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_H
Crysis är värdelöst optimerat och inte så värst snyggt. Jag kan maxa det med nuvarande dator.

World in Conflict är bra optimerat och grymt mycket snyggare. Visserligen är det olika genres men det går ändå att jämföra.

1. Crysis är en av de mest optimerande spelen.
2. Den snyggaste spelen som finns ute & otroligt avancerad fysikmotor.
4. Du kan inte "maxa" det med din dator

World in Conflict är ett RTS och i en helt annan genré, är tyvärr inte jämförbart på sättet du framhäver det.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
1. Crysis är en av de mest optimerande spelen.
2. Den snyggaste spelen som finns ute & otroligt avancerad fysikmotor.
4. Du kan inte "maxa" det med din dator

World in Conflict är ett RTS och i en helt annan genré, är tyvärr inte jämförbart på sättet du framhäver det.

1. Crysis är inte optimerat maximalt, t.o.m experter och grafikkorttillverkare håller med om det.
2. Däremot är det självklart ett steg i grafikutvecklingen inom dataspel och ja, motorn är riktigt bra.
3. Eftersom han inte skrev vad han har för dator så antar jag man inte kan veta, men däremot antar jag också att han har en uber skärm med 1920x1200 och 3 st 8800 Ultra för att köra stabil 30 fps, vissa anser (jag är en av dem) att 60 fps är stabil.

Visst kan man jämföra flera genres under rätta förutsättningar, antar att han inte hade det men ändå. Inte spelat WiC men jag har sett några utmärkta screenshots faktiskt dock slår det absolut inte Crysis.

Permalänk
Medlem

Kolla bara den här bilden: http://www.costiga.net/wp-content/2007/08/crysis_single_b.jpg

Cool dräkt o allting! PERFEKT SPEL, vissa snesteg i AI och alien banerna är väl sådär men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
1. Crysis är inte optimerat maximalt, t.o.m experter och grafikkorttillverkare håller med om det.
2. Däremot är det självklart ett steg i grafikutvecklingen inom dataspel och ja, motorn är riktigt bra.
3. Eftersom han inte skrev vad han har för dator så antar jag man inte kan veta, men däremot antar jag också att han har en uber skärm med 1920x1200 och 3 st 8800 Ultra för att köra stabil 30 fps, vissa anser (jag är en av dem) att 60 fps är stabil.

Visst kan man jämföra flera genres under rätta förutsättningar, antar att han inte hade det men ändå. Inte spelat WiC men jag har sett några utmärkta screenshots faktiskt dock slår det absolut inte Crysis.

1. Crysis är otroligt optimerat och fungerar bra även på riktigt gamla datorer, jag skulle gärna vilja ha en länk på dessa "experter och grafikkorttillverkare", innan dess är det bara bullshit
Det du skriver om att "maxa" Crysis är helt oväsentligt, ditt resonemang saknar poäng då det inte hade något att göra med det jag skrev.
Att World in Conflict ser bra ut har inget att göra med Crysis då det är en helt annat genré åter igen...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Nja oavsett system idag kan man inte maxxa Crysis. Maxxa innebär max quality ingame, max resolution, max AA and max AF, annars är det inte och maxxa. Då får man skriva maxxa i upplösning X.

Två stycken HD3870X2 eller tre stycken 8800Ultra spelar ingen roll, det går ej att maxxa Crysis helt enkelt och få det att flyta smooth för det flesta.

För övrigt är Crysis bra optimerat, no doubt about it. Kan man optimera mer? Självklart!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

alla dom som säger att det hackar med ett 8800 gt med allt på medium @ 1024x768 måste ha nått fel på spelet. Med min dator i sign har jag kört på samma fast några på high. Och det flöt fint som vatten

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datta
http://www.youtube.com/watch?v=GNRvYqTKqFY&NR=1

Sånt här jag irriterar mig på. Man kan stå 50m bort och skjuta både på och bredvid en gubbe och han vänder ryggen mot en och står och spanar åt helt fel håll. SKulle förmodligen inte ens vända sig om även om man gick fram och knackade honom på axeln. Stod 5m från en jeep och knäppte skytten och gick sen fram till bilen. Jomen, där satt chaffisen lugnt och stirrade rakt fram och väntade. Om detta är vad som kallas fantastisk och revolutionerande AI får vi nog vänta länge på nåt som faktiskt är bra på riktigt.

Att ha spelet till virtuella skogpromenader funkar kalas däremot. Skitsnygga miljöer vilket passar bra nu när man råkar vara räligt förkyld och inte kan vara ute själv.

Man får hoppas det kommer nån patch och fixar de mest idiotiska sakerna med AI:t förutan dessa skulle det kunna vara riktigt bra, men nu beter sig fi så underligt mest hela tiden tyvärr. För min del drar den biten ner betyget 2-3 steg.
Nåja, får väl se om det blir mer eller mindre irriterande med tiden.

Borde det inte komma nån uppföljare på Operation Flshpoint nån gång eller nåt annat spel lite i den stilen. Får dock gärna vara nåt annat än WWII.

Lustigt. Jag har spelat igenom spelet på Easy och har aldrig sett någon korean agera så där dumt.

Har sett fler AI buggar i COD4 personligen.

Även om AI:n i Crysis inte är något att hurra för den heller. Den gör sitt jobb är min personliga erfarenhet.

Så ser det ut på min dator för det mesta med custom config. Måste sänka lite på vissa ställen då det hackar. Mitt 320MB GTS räcker inte riktigt till ibland.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Jag kör spelet i 1680x1050 och när mina nya minnen kommer senare idag så ska jag nog testa att sätta lite saker på High

Det flyter på rätt bra, ibland smålaggar det till litegrann, men helt klart spelbart.
Älskar spelet, bland det bästa FPS jag spelat!!

Permalänk
Medlem

Har inte råkat på lika buggig AI andra gången jag spelade, men då gick man iofs i stora delar i en smal ravin och smög sig på fi från en ganska given riktning.

Iofs har det väl varit lite knas i byn ändå. Gick in i ett rum eller vapenförråd kanske man skulle kalla det och efter att lullat runt där ett tag och kikat vad som fanns så ser jag en dum-fi som står i ett hörn vid dörren jag kom ifrån (skamvrån?) med ansiktet mot tryckt mot väggen. Sista fi i huset fick jag leta upp uppe på taket där han också stod och hånglade med en vägg och inte brydde sig om mig.

På det hela taget verkar det funka rätt bra så länge det inte buggar ur och de springer inte bara raka vägen mot en utan håller sig iaf lite i skydd ibland, men det kanske bara är tur för ganska ofta går de bara rakt mot en mitt på den öppna stigen över liken av sina döda kamrater.
Däremot klumpar de ihop sig hela tiden och blir granatmat, vilket inte är så värst smart kanske, men försöker iaf akta sig för granaten.

På det hela taget så funkar det väl ändå acceptabelt, men det borde gå att fixa buggarna med folk som fastnar lite här och var osv så skulle det t.o.m. vara bra.

Visa signatur

Antec P182 w. Nexus real Silent | Corsair 520HX | Asus P5K-E/WiFi | Intel Q9550 | Thermalrght Ultra-120 Extreme + Noctua NF-P12 | OCZ 4GB PC6400 | Asus GTX560 TI | Asus Xonar DX | Eizo S2431W

Permalänk

Haha jag kom till den där byn där man träffar på första forskaren eller vad hon är, och man ska döda pansarvagnarna.

Tyvärr har jag bara 1 bazooka-skott kvar och klarar inte av de förbannade tanksen... någon som har tips?

EDIT: Hittade flera rocket launchers i den vita byggnaden (botten våningen)

Permalänk
Avstängd

Hallå har fastnat i spelet vet ej hur jag skall komma igenom berget för stenarna går ju inte att spränga bort.... Någon som har något tipps?? Finns bild så ni vet vart jag befinner mig-

http://www.speedyshare.com/783360665.html

Permalänk
Medlem

Hm där ska man väl bara gå in så kort efter ska nästa bana laddas vill jag minnas..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Hm där ska man väl bara gå in så kort efter ska nästa bana laddas vill jag minnas..

Men det händer ingen ting för mig:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forzman
Men det händer ingen ting för mig:(

Kolla denna guiden, jag tror du är här nånstans. http://guides.ign.com/guides/694190/page_6.html

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Ja crysis SUUUGER tästade demon på mitt 7600 GT eller vafan det e...kunde inte maxa settings men kunde spela...sen när jag sköt en snubbe i ryggen så stå han o spanade på fel håll och sen börja han röka igen eller vafan det va han gjorde.....Crysis har snygg grafikmotor men AI:n är crappy..precis som Killzone 2

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
Ja crysis SUUUGER tästade demon på mitt 7600 GT eller vafan det e...kunde inte maxa settings men kunde spela...sen när jag sköt en snubbe i ryggen så stå han o spanade på fel håll och sen börja han röka igen eller vafan det va han gjorde.....Crysis har snygg grafikmotor men AI:n är crappy..precis som Killzone 2

Tips till alla som vill citera ovanstående:
Mata inte trollet

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cokeman66
Kolla denna guiden, jag tror du är här nånstans. http://guides.ign.com/guides/694190/page_6.html

Hmm får nog ta och testa och börga från ett tidigare sparande och se om de börgar ladda när jag går in i grottan då..... Tack ska du ha

Permalänk

No offence men vi måste förstå skillnaden mellan Laggar och Hackar.

Hackar är när man upplever hack, förmodligen är FPS antalet lägre än vad hjärnan behöver för att inte märka av Hack.

Lagg har endast med internetuppkopplingen att göra mellan klienten och servern. Har du till exempel 80ms i ping kan det lagga, förmodligen laggar det och i Cs laggar det absolut!

Så, var bara tvungen!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat bara början av den första banan. Orkar inte med det spelet. Spelar hellre Bioshock och Timeshift. Dessutom har jag dålig FPS i Crysis. Ligger på 20-40 på medium inställningar med en 8800 GTS.

Permalänk

De som klagar på Cryis gör det endast för att deras dator inte pallar. ^^

Försök inte spela spelet på annat än high och tro att du har en uppfattning om spelet!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callister
De som klagar på Cryis gör det endast för att deras dator inte pallar. ^^

Försök inte spela spelet på annat än high och tro att du har en uppfattning om spelet!

Så man kan inte få en uppfattning om story och liknande för att man inte har tillräckligt bra dator? Grafik är inte allt.

Jag tyckte det var helt okej, snygg grafik, men kass story och alldeles för enformigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
Så man kan inte få en uppfattning om story och liknande för att man inte har tillräckligt bra dator? Grafik är inte allt.

Jag tyckte det var helt okej, snygg grafik, men kass story och alldeles för enformigt.

Tycker du ja, andra kanske inte tycker så, till exempel tycker många att Crysis inte Är enformigt just på grund av valfriheten man har, man kan spela på sitt egna sätt och oftast fungerar det hur bra som helst, än att följa en "tunnel" av händelser som till exempel COD4. Storyn var också underhållande, men som sagt, men det är också just därför det är så svårt att recensera ett spel då recensenten måste få med det han personligen tycker i recensionen utan att göra det allt för subjektivt.
Här däremot verkar det som om många häver ut sig "Crysis suger för att jag säger det och även om du säger att det är bra så suger det !! !! ! ! 1 ! !" .. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Tycker du ja, andra kanske inte tycker så, till exempel tycker många att Crysis inte Är enformigt just på grund av valfriheten man har, man kan spela på sitt egna sätt och oftast fungerar det hur bra som helst, än att följa en "tunnel" av händelser som till exempel COD4. Storyn var också underhållande, men som sagt, men det är också just därför det är så svårt att recensera ett spel då recensenten måste få med det han personligen tycker i recensionen utan att göra det allt för subjektivt.
Här däremot verkar det som om många häver ut sig "Crysis suger för att jag säger det och även om du säger att det är bra så suger det !! !! ! ! 1 ! !" .. =/

tror många tycker crysis suger för dom hade för höga förväntingar på spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Tycker du ja, andra kanske inte tycker så, till exempel tycker många att Crysis inte Är enformigt just på grund av valfriheten man har, man kan spela på sitt egna sätt och oftast fungerar det hur bra som helst, än att följa en "tunnel" av händelser som till exempel COD4. Storyn var också underhållande, men som sagt, men det är också just därför det är så svårt att recensera ett spel då recensenten måste få med det han personligen tycker i recensionen utan att göra det allt för subjektivt.
Här däremot verkar det som om många häver ut sig "Crysis suger för att jag säger det och även om du säger att det är bra så suger det !! !! ! ! 1 ! !" .. =/

Har jag sagt att andra måste tycka som jag gör? Det jag skrev var högst subjektivt! Jag utgav mig aldrig för att vara objektiv...

Det jag reagerade över var hans påstående om att man inte fick uttala sig om spelet om man inte hade kört det på "high". Jag tycker man kan få en uppfattnings om story och gameplay trots att man inte spelar med de högsta grafikinställningarna. Detta eftersom de inte är beroende utav den. Jag spelade det på medium om jag inte minns fel, tyckte att det var väldigt snyggt. Varför ska jag då inte få tycka något? Jag har spelat spelet, följt storyn, försökt klara det på olika sätt och så vidare, men ändå får jag inte tycka något om det? Låter absurt i mina öron.

Återigen, det är min åsikt.

Du tycker storyn var underhållande, jag tyckte den var tråkig. Jag tyckte inte att det var några större valmöjligheter, man kunde springa in, man kunde smyga in och liknande. I början var det hur kul som helst, men det blev för mycket av samma sak. Jag kände inte att det var så stora valmöjligheter, och ändå satt jag länge och försökte klara banor på olika sätt. Men det är i alla fall ett steg i rätt riktning! Cod4 spelade jag två banor, sedan orkade jag inte mer, eftersom jag hatar att behöva springa i det du kallar en "tunnel". Borde klara ut det någon dag, har ändå betalat för det, och det går inte att få pengarna tillbaka om man brutit förpackningen.

Och recensioner är ju högst subjektiva. Recensenten ska inte skriva någon absolut sanning, utan precis vad han tycker om spelet. Självklart måste denne kunna motivera varför han/hon tycker som hon gör.

Vidare har jag aldrig sagt att det är ett dåligt spel, jag tycker det var underhållande ett tag, men inte mycket mer. Hade storyn varit bättre hade jag nog känt ett större sug efter att klara det, nu blev det mest att jag spelade igenom slutet "bara för att".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
Så man kan inte få en uppfattning om story och liknande för att man inte har tillräckligt bra dator? Grafik är inte allt.

Jag tyckte det var helt okej, snygg grafik, men kass story och alldeles för enformigt.

Grafiken är stortsett ALLT i crysis mesta upplevelsen kommer trots allt därifrån. Enformigt? 0.o

Finns många sätt att ta sig genom banorna, även om "checkpointsen" är rätt så linjära.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Grafiken är stortsett ALLT i crysis mesta upplevelsen kommer trots allt därifrån. Enformigt? 0.o

Finns många sätt att ta sig genom banorna, även om "checkpointsen" är rätt så linjära.

Om grafiken är allt kan det inte vara ett särskilt bra spel, känns lite tomt på innehåll isf. Enligt vad jag tycker då.

Enformigt kanske är fel ord, jag vet inte, jag fastnade aldrig för det. Jag kände inte att det fanns så många olika sätt att klara det på - och ja, jag testade flera olika sätt. Men spelmomentet i sig blev rätt mycket samma sak.

Och en än gång, det var verkligen inget dåligt spel, men jag tycker inte att det var så roligt som många framställer det som.