Permalänk
Medlem

Hjälp med chassi val

hade tänkt köpa mig ett nytt chassi nu när jag ska uppgradera datorn, med lite osäker på vad man ska välja, det som är viktigast för mig är att det är rymligt, har plats för en thermalright ultra 120 extreme och bra kylning, priset är strunt samma

någon/några som har rekommendationer?

funderade på en fulltower först men hört att det kan uppstå problem med att nätagget kan ha för korta kablar, nå'n som vet om det ligger sanning bakom?

hade tänkt först på thermaltakes Armor+ eller Xaser VI, vet att många tycker dom är fula men det som lockar mig var att det verkar uppfylla dom saker jag funderar på.

Permalänk
Medlem

som alltid, p182

Permalänk

om du vill ha en bra låda som rymmer den kylaren och har riktigt bra kylning ska du köpa dig en antec 900 som jag har grymmt bra låda och den kyler sjukt bra me, ligger i 24 på idle och alldrig över 39 (använde core temp och massa andra program för att mäta tempen) har gjort rättså omfattande tester angåände villka fläktinställningar man ska ha för att få lådan så tyst och så sval som möjligt med, så om du har några frågor ängåände det så är det bara att skriva till mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

CM Stacker om du inte bryr dig om ljud, Antec P182 om du vill har bra kylning med bra ljud...

Visa signatur

Antec P190 1200W | Processor: Q6600 @ 3.0GHz ~ | Corsair XMS2-6400 2x2048mb | 8800GTS 512MB | Asus Striker Extreme nForce 680i | 2x 500gb 7200rpm Samsung | Samsung 226BW 22" Wide | Razer Lachesis | Logitech G15 | Plantronics .Audio 365 |
SteelSeries SX

Permalänk
Medlem

p182 ser ganska liten ut, får en thermalright 120 ultra extreme med 120mm fläkt plats i den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nimafor
p182 ser ganska liten ut, får en thermalright 120 ultra extreme med 120mm fläkt plats i den?

den får plats

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

tar och lånar den här tråden liten

har funderat ett tag nu på att köpa ett nytt chassi ...
vill ha ett som är lätt att jobba i och ska ha plats för ett GTX kort utan att behöva bända , klippa och hammra i burken för att få dit kortet

vill även ha en bra lösning för hdds men jag är inte så sugen på att dra in vatten kylning

har typ den här atm snygg men ett helvete att jobba in
http://thermaltakeusa.com/product/Chassis/midtower/soprano/vb...

så jag skulle vilja ha lite tips på bra chassin

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grönis
tar och lånar den här tråden liten

har funderat ett tag nu på att köpa ett nytt chassi ...
vill ha ett som är lätt att jobba i och ska ha plats för ett GTX kort utan att behöva bända , klippa och hammra i burken för att få dit kortet

vill även ha en bra lösning för hdds men jag är inte så sugen på att dra in vatten kylning

har typ den här atm snygg men ett helvete att jobba in
http://thermaltakeusa.com/product/Chassis/midtower/soprano/vb...

så jag skulle vilja ha lite tips på bra chassin

Kolla listan där uppe som jag skrev, alla chassin förutom P182 klarar Utökad ATX = mkt plats.
Om du har plats att ha en riktigt stor låda så låter Cosmos helt rätt för dig, otroligt mkt plats samt bra hddlösning sen att det är rätt bra ur kylnings och ljudsynpunkt gör det inte sämre

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=196480

Här är lite bilder på Cosmos.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grönis
tar och lånar den här tråden liten

har funderat ett tag nu på att köpa ett nytt chassi ...
vill ha ett som är lätt att jobba i och ska ha plats för ett GTX kort utan att behöva bända , klippa och hammra i burken för att få dit kortet

vill även ha en bra lösning för hdds men jag är inte så sugen på att dra in vatten kylning

har typ den här atm snygg men ett helvete att jobba in
http://thermaltakeusa.com/product/Chassis/midtower/soprano/vb...

så jag skulle vilja ha lite tips på bra chassin

Antec P182 har inte plats för eATX men bra lösning för HDDs + plats för 2 stora 8800GTX

Visa signatur

Antec P190 1200W | Processor: Q6600 @ 3.0GHz ~ | Corsair XMS2-6400 2x2048mb | 8800GTS 512MB | Asus Striker Extreme nForce 680i | 2x 500gb 7200rpm Samsung | Samsung 226BW 22" Wide | Razer Lachesis | Logitech G15 | Plantronics .Audio 365 |
SteelSeries SX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XunilarN
Antec P182 har inte plats för eATX men bra lösning för HDDs + plats för 2 stora 8800GTX

Problemet är att det blir väldigt tajt om plats i P182an med 8800gtx/ultras, Cosmos är nästan det bättre valet om man vill ha mkt plats, sen går övre hddburen bort om man har dom långa korten så man missar 3 diskplatser.

Permalänk
Medlem

Thermaltake Mozart TX. Helt underbart.

Permalänk
Medlem

Lånar tråd lite........jag är inte gjord av pengar(snål?)så jag är ute efter ett chassi under 500Kr men det ska vara rymligt,kallt och tyst finns det något ni kan rekomendera.Det ska få plats med ett GA-P35-DS3(=atx?) och Sapphire HD3870 och helst 2 eller flera fläktar.
Mvh CHEVY63

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750.Gigabyte GA-P35-DS3. A-data DDR2-800 1gbx3. Sapphire Radeon HD 3870

Permalänk

silverstone tj09 är ett trevligt chassi med plats för en mindre bil om man så önskar. det kostar dock en slant (~2 500 kr).

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Thermaltake Mozart TX. Helt underbart.

detta var ju kanon men jättedyrt,måste man punga ut med mycket pengar för ett bra chassi,jag har ett gamalt fujitsu simens chassi som är stort och bra men det blir varmt där inne trots två chassifläktar så jag får väl bygga en ny sida med lite inluft.
Mvh CHEVY63

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750.Gigabyte GA-P35-DS3. A-data DDR2-800 1gbx3. Sapphire Radeon HD 3870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CHEVY63
Lånar tråd lite........jag är inte gjord av pengar(snål?)så jag är ute efter ett chassi under 500Kr men det ska vara rymligt,kallt och tyst finns det något ni kan rekomendera.Det ska få plats med ett GA-P35-DS3(=atx?) och Sapphire HD3870 och helst 2 eller flera fläktar.
Mvh CHEVY63

sharkoon rebel9 är ett ganska bra budget chassi för 500spänn

Permalänk
Medlem

Tack för tipset det såg ju bra ut men jag tror att jag ska bygga vatten kylning istället,jag fick tag på ett bra kylaggregat till en svets så ,blir det tyst med för den ställer jag i källaren.
Mvh CHEVY63

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750.Gigabyte GA-P35-DS3. A-data DDR2-800 1gbx3. Sapphire Radeon HD 3870