Drivrutiner x64 Microsoft Fingerprint?

Permalänk
Medlem

Drivrutiner x64 Microsoft Fingerprint?

Har precis köpt mig en Microsoft Fingerprint Reader.
När jag har packat upp skiten och försöker installera drivrutinerna så säger programmet att XP x64 och Vista x64 INTE stödjs..
Stod inget om detta på förpackningen vad jag kan se iaf.

Microsoft säger själva att de inte vet när/om de ska släppa något för X64 vilket jag tycker är extremt dåligt och pinsamt.

Men nu till min fråga:
Finns det några andra drivrutiner ute som man kan tanka för att få den att funka i X64 eller är det bara att slänga skiten?

Nej, jag tänker inte gå tillbaka till x86.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

prövat x86 då ??

Permalänk
Medlem

Tror knappast dom skriver ut alla operativsys som inte stödas. Det skulle behövas skickas med en mindre bok för platsen.
Återlämna den, men det visst du säkert redan nu.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
prövat x86 då ??

Ja, x86 klarar den utmärkt men inte X64 som sagt..

Permalänk
Avstängd

Windows Vista™ 32-bit or Windows XP Professional/Home Edition/Media Center Edition/Tablet PC Edition

Står i specifikationerna...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Den är väl lite gammal också. Jag fick sådan av DustinHome i julklapp. Funkar som sagt bra i Vista x86 men inte alls i x86-64, så den ligger bara här på skrivbordet.
Det var ju en rolig leksak så jag skulle gärna använda den.
Jag sökte på internet också och verkade inte finnas någon lösning på problemet.
Microsofts drivrutinsprogrammerare verkar ha annat att prioritera och det är bara ett "kanske" om det kommer drivrutiner

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Windows Vista™ 32-bit or Windows XP Professional/Home Edition/Media Center Edition/Tablet PC Edition

Står i specifikationerna...

Det gör det säkert, men inte utanpå kartongen vad jag kan se???

På min kartong står det "Windows Vista or Windows XP Professional/Home Edition/Media Center Edition"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Den är väl lite gammal också. Jag fick sådan av DustinHome i julklapp. Funkar som sagt bra i Vista x86 men inte alls i x86-64, så den ligger bara här på skrivbordet.
Det var ju en rolig leksak så jag skulle gärna använda den.
Jag sökte på internet också och verkade inte finnas någon lösning på problemet.
Microsofts drivrutinsprogrammerare verkar ha annat att prioritera och det är bara ett "kanske" om det kommer drivrutiner

Jo visst är den gammal men den säljs och tillverkas ju faktiskt fortfarande. "Makes Windows Vista more convenient" står det på min kartong men att x64 inte stöds är det inget tal om