Butik som säljer kuddar till Beyerdynamic-lurar?

Permalänk
Glömsk

Butik som säljer kuddar till Beyerdynamic-lurar?

Jag har ett par Beyerdynamic DT 531-lurar som jag gillar. Jag har dock använt dessa i fem-sex år nu och kuddarna runt öronen är utslitna. Lurarna har dock utbytbara kuddar. Någon som vet vart man kan köpa nya? Tack.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

jag hade nog mailat tillverkarn.
tror det kan vara svårt att hitta reservdelar till hörlurar specielt om dom e av äldre modell.

du kan ju ha tur att dom har några kuddar som ligger

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Ska se om jag hittar butiken jag köpte mina DT-660 ifrån. Där kunde man även köpa reservdelar.

EDIT:
Hittade butiken. Följande kuddar ska tydligen passa till DT 531.
http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt990_ersatzohrpolster....

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ljudmakarn.se kan nog fixa det, köpte min dt531or där, dock trasiga för tillfället, en lödning som har släppt. Men dom brukar fixa fram reservdelar alla fall.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Glömsk

Cheers, får kolla upp detta!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Beyerdynamic dt880 och är också på jakt efter nya kuddar men Thomann har minimiorder på 25€ medans kuddarna kostar under 20€ och jag är iallafall inte alltför pigg att köpa två par just nu.

Jag försökte beställa från beyerdynamic.co.uk men där kan man inte välja en destination zone som ens är i närheten av sverige. Jag skickade iväg ett mail dit och frågade om de ens skickar till sverige.

Jag antar att det vettigaste att göra är att kontakta ljudmakarn.