XP visar inte thumbs efter codec-install

Permalänk
Medlem

XP visar inte thumbs efter codec-install

Installerade lite codec's och då för just en så slutade thumbs att visas i utforskaren. Det är bara självaste mediaplayer-loggan istl1 för att den visar första frame'n på filmen som den brukar. Codec'en är nu avinstallerad men problemet kvarstår. Går det att ordna lite lätt?

MVH Magnus

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Hedersmedlem

Start | Kör | skriv "regsvr32 /i shimgvw.dll"
Starta om (iaf Explorer).

Permalänk
Medlem

Funkar det där i Vista med? Får bara thumbs med *.wmv filer inte *.avi etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Start | Kör | skriv "regsvr32 /i shimgvw.dll"
Starta om (iaf Explorer).

Juste - Provade den där förut kom jag på... Desvärre funkar det inte nu. Fortfarande mediaplayer-loggan. Inget annat sätt?

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Juste - Provade den där förut kom jag på... Desvärre funkar det inte nu. Fortfarande mediaplayer-loggan. Inget annat sätt?

I värsta fall har codecsen strulat till systemet då. Systemåterställning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Funkar det där i Vista med? Får bara thumbs med *.wmv filer inte *.avi etc.

Vet faktiskt inte, men jag tror inte det fungerar på riktigt samma sätt. Ska se...

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju testa med att först avregistrera DLL-filen genom kommandot "regsvr32 /u shimgvw.dll" och sen regga den igen.