Brev från SweClockers foldinglag

Permalänk

Inget planerad satsning för Nvidia GPU:er?

Hur mycket poäng kan en PS3 och en E6750 @ 2,9GHz ge på en dag?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Det gick snabbt från plats 100 till 80, bra jobbat!

Btw så kan dom som är oroliga över att f@h skall slöa ner burken testa att köra en runda super pi och samtidigt hålla kolla på aktivitetshanteraren, då kan man se att f@h snällt backar när andra krävande program körs.

Och som sagt så blir elen till värme i en dator och värmer då upp huset/lägenheten. Detta blir endast till en nackdel varma sommardagar, alternativt om man inte har möjlighet att ställa in elementen själv. Det är bra att vara miljömedveten, men det finns många andra bättre (värre) saker att gå på innan man klankar ner på f@h. Enligt mej då

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt hoppas fler hakar på nu och vi kan klättra upp i listan ännu snabbare.

Permalänk
Medlem

Asså jag har för det mesta datorn på 24/7, och jag har försökt två gånger tidigare att testa detta, helt för jobbigt så jag fick damp o bara stängde ner foldingsidan.

Nu, med guider och sånt, ser jag att jag måste skapa lösenord och allting för jag har vista!

Foldingteamet, kan ni inte fixa detta?

Har annars en relativt kraftull processor (q66@3.6ghz)!

SMP Client då..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Asså jag har för det mesta datorn på 24/7, och jag har försökt två gånger tidigare att testa detta, helt för jobbigt så jag fick damp o bara stängde ner foldingsidan.

Nu, med guider och sånt, ser jag att jag måste skapa lösenord och allting för jag har vista!

Foldingteamet, kan ni inte fixa detta?

Har annars en relativt kraftull processor (q66@3.6ghz)!

SMP Client då..

Gör så att du kommer in på #foldingatsweclockers på Quakenet så kan jag hjälpa dig vid tillfälle!

MVH Pita

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jag har iallafall slutat folda. Slukar mycket el, och man får ingen respons för det.
Jag vet egentligen inte varför jag foldade, för jag vet inte hur det hjälper dem att bota sjukdomar.

(elen berörde jag lite ovan i min redigering)
Förutom äran att hjälpa vetenskaplig utforskning av mänskliga sjukdomar, och samtidig möjlighet av "e-penismätning" i form av "jag har hjälpt till mest"-statistik så är det inte mycket man på (über-)KORT sikt kan hoppas få tillbaka av projektet.
Den riktiga och största vinsten av projektet kommer vi dock alla få dela på, vare sig vi är med och hjälper till att nå dom eller inte - när framstegen hjälper att bota, lindra eller helt enkelt identifiera några sjukdomar...
I det läget så är det ett enormt nöje att veta att man faktiskt hjälpte till och inte överlät alla andra göra grovjobbet.

minibite, jag vet inte vilken bakgrund du har och därmed vilken ände man skall börja i för att förklara (extremt förenklat, så som jag förstår det) hur vetenskaplig kartläggning av sjukdomar går till, men F@H är ett fullvärdigt vetenskapligt projekt och resultaten publiceras i samma vetenskapliga tidskrifter som mer konventionell "laboratorie-baserad" forskning, efter att ha genomgått samma kvalitetsgranskning, för mig säger det att resultaten är av värde.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat folda.

Permalänk
Medlem

Slöseri med ström, sliter ut mina prylar i förväg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa

Så om man spelar mycket spel på burken så är det slöseri för att det sliter ut datorn?

Det är ju som att köpa en bil utan att köra med den för att man är rädd för att slita ut den...

Visa signatur

SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk

Jag håller på och ska börja folda men undrar några små saker.

Jag laddade ner SMP client v 1.01. När den var nerladdad installerade jag det. Sedan gick jag in i install-filen (jag tror det var .bat fanns ingen annan...)

Men hur gör jag för att folda till sweclockers lag, jag vet att det är nummer 37451, men var ska jag skriva in det?
Och sedan för att köra programet, hur gör jag då, öppnar jag bara smpd-filen och låter den stå på?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Hur mycket poäng kan en PS3 och en E6750 @ 2,9GHz ge på en dag?

C2D med SMP-klient (i Windows) ger 600poäng per dygn per GHz, PS3 gav ca 900p/dygn tror jag, men kan ha rätt fel på den punkten.

nVidia-gpuer kommer nog inte få stöd på ett tag... inte ens tal om att nån beta är på väg

Efter att du kört install-filen skall du starta fah.exe, det ommer öppna en konsol där du kommer få skriva in
användarnamn (komma på, ev kolla om ledigt på hemsidan)
lagnummer -> 37451
diverse andra inställningar... första gången kan man nog lämna det mesta som det är och bara kolla igenom vilka alternativ som finns eller kolla i nån faq, men andra gången man instalerar kommer inställningarna ta 10 sek blankt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det sliter lika mycket som när du spelar spel, då går också cpun till 100% och jobbar.. vad ska man annars ha dator till att bara låta den stå i startmenyn om nätterna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa

Dator delar är ju gjärna byggda för att just.. användas.

Permalänk
Medlem

Jag foldade lite innan, men jag slutade helt enkelt med det för att det är alldeles för dyrt.

Permalänk
Medlem

Jag foldade lite förut, men la ned då jag hela tiden blev tvungen att slå av och på klienten när jag spelade och körde torrent. Orkar helt enkelt inte hålla på med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Det sliter lika mycket som när du spelar spel, då går också cpun till 100% och jobbar.. vad ska man annars ha dator till att bara låta den stå i startmenyn om nätterna..

Jag har min avstängd/i viloläge/hibernate-läge. Drar absolut minst energi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Jag foldade lite förut, men la ned då jag hela tiden blev tvungen att slå av och på klienten när jag spelade och körde torrent. Orkar helt enkelt inte hålla på med det.

varför behövde du det?
klienten är snäll på att lämna ifrån sig cpu, men har man ont om minne kan det kanske märkas om man kör stora WUs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brage
Jag har min avstängd/i viloläge/hibernate-läge. Drar absolut minst energi

heh, det ingen som säger att den inte kan köra F@H resten av tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror sällan att grundarnas huvudtanke var att användarna skulle låta sina datorer vara igång 24/7 och gå på maxeffekt. Programmet är så väl anpassat för att det inte skall märkas när det körs i bakgrunden överhuvudtaget. Man kan även ställa in hur stor procent den skall köra av cpun's "load". Man kan mer se det som att datorn lika gärna kan göra något vettigt och dra några watt mer när ingen sitter vid den dem där 5 minuterna när man hämtar en kopp te. Eller till och med dem där stunderna då man bara slösurfar och inte utnyttjar datorns kraft.

Däremot finns det alltid dem som tycker det är extra roligt, som vill ha ut de där extra poängen som kör på hårt. Det finns massor av andra hobbys som kräver bra mycket mer av planeten vi bor på än just folding. Bara det att foldingen mycket enklare kan knytas till just "energiförburkning".

Själv så kör jag mina klienter på datorerna i en skola. Datorerna står ej på hela dygnen (ja tänk vilka poängsummor man skulle komma upp i då ). Dem står istället och foldar under raster osv. Och när skoldagen är slut stängs allt av. Jag hade nämligen också haft dåligt samvete om så många datorer hade stått igång under nätterna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Jag håller på och ska börja folda men undrar några små saker.

Jag laddade ner SMP client v 1.01. När den var nerladdad installerade jag det. Sedan gick jag in i install-filen (jag tror det var .bat fanns ingen annan...)

Men hur gör jag för att folda till sweclockers lag, jag vet att det är nummer 37451, men var ska jag skriva in det?
Och sedan för att köra programet, hur gör jag då, öppnar jag bara smpd-filen och låter den stå på?

Läs FAQ'en, står exakt hur du ska gå till väga för att installera:)

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Har aldrig foldat och kommer nog aldrig att göra det.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

jag kör bara seti@home men det är kul att se att ni klättrar. ledsnade då intresset på 64bits var för lågt.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Har aldrig foldat och kommer nog aldrig att göra det.

Thanks for sharing that with us.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul att se att folk tänker på miljön och vill spara energi genom att inte folda, men sen kan man ju fråga sig vad dom gör mer för miljöns skull utöver det...

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Jag hade nämligen också haft dåligt samvete om så många datorer hade stått igång under nätterna..

På vår skola var alla datorer på dygnet runnt och hela jullovet bara för de inte orkade starta datorn på morgonen eller när de kom tillbaka efter jullovet. Ingen foldade vad jag vet.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Hedersmedlem

F@H rullar på på fyra av mina datorer här i ungefär 8 timmar om dagen. Alltid gör det väl nån nytta, det är bättre än att låta dem idla bort tiden i alla fall.

En fråga till er som har datorer som inte klarar av att ni foldar och gör annat samtidigt?

Det är mer än ett år sen som jag la in klienten, den grafiska på en dator och terminalklienten på de övriga och hittills har jag inte märkt ett enda prestandatapp eftersom folding@home går med absolut lägsta prioritet, dvs samma som idle. Enda skillnaden är att System Idle Process numera bara tar ett par sekunder cpu-tid och f@h drar resten.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
På vår skola var alla datorer på dygnet runnt och hela jullovet bara för de inte orkade starta datorn på morgonen eller när de kom tillbaka efter jullovet. Ingen foldade vad jag vet.

Blir bara så förbannad när jag hör sådant.. folding eller inte, det är slöseri! Hoppas verkligen att det bara var under jullovet och att även det har ändrats nu... Fan vad oansvariga människor det finns!

Antar givetvis att det inte var du som lät det vara..

Permalänk
Medlem

Jag har bara foldat sedan december 2007 och är redan bland tio-i-topp i laget. Det säger kanske mest att det är ganska få som foldar seriöst... Kom igen och hjälp forskningen framåt med era värstingdatorer - under vinterhalvåret är det dessutom bara bra att generera lite extra värme genom att köra datorn på full effekt (då kan man dra ned på elementen istället - ingen extra elförbrukning alls för min del som har elvärmeelement).

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
Gör så att du kommer in på #foldingatsweclockers på Quakenet så kan jag hjälpa dig vid tillfälle!

MVH Pita

Det är inte så att jag inte kan, men det är helt för komplicerat och att jag måste ändra saker som jag inte vill ändra(tex konto, jag är den ende som använder min dator och när jag öppnar datorn så loggas jag in automatiskt på mitt konto, men detta går ej när jag ska ha lösenord och allt..

och att jag inte vet vad quakenet är för något gör inte saken bättre

Får se om jag ger det ett fjärde försök i framtiden när Vista"buggen" är fixad

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Till er som klagar på att det förstör miljön: Om inte ni skulle sitta där hemma i stugorna o folda skulle antagligen forskningsinstitutet bakom projektet sitta med hundra/tusentals servrar i en nerkyld serverhall o folda själv. Och det hade antagligen dragit bra mycket mer energi. Sen finns det elbolag som erbjuder grön energi så ni kan sitta o folda med gott samvete. Det gäller bara att göra rätt val. Så fort mitt nuvarande avtal går ut går jag över till grön el även om det innebör några ören extra per kwh.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Det är inte så att jag inte kan, men det är helt för komplicerat och att jag måste ändra saker som jag inte vill ändra(tex konto, jag är den ende som använder min dator och när jag öppnar datorn så loggas jag in automatiskt på mitt konto, men detta går ej när jag ska ha lösenord och allt..

och att jag inte vet vad quakenet är för något gör inte saken bättre

Får se om jag ger det ett fjärde försök i framtiden när Vista"buggen" är fixad

bugg och bugg, jag skulle inte räkna med att det kommer förändras nån gång snart...
det är ingen som tvingar dig att sätta upp ett "perfekt" lösenord - det räcker med nått enkelt (är väl dessutom ändå bättre än att sitta utan)
och vill du inte det heller så kan du alltid köra dom vanliga klienterna - dom behöver inget lösenord alls.

Visa signatur