Permalänk
Medlem

hur vet man va man har förmoderkort?

tjenare, ja håller på att bygga en dator och har ett gammalt moderkort å ja vette tusan va det är för något.
suttit i en gammal företagsdator från fujitsu-simens
har fått tippset att man ska ta serienummret och söka på internet.

Jag har några kablar till start knappen som jag har glömt bort var dom ska sitta & undrar om ni kan hjälpa mej, det är små smala 3pins kontakter som ska sitta längst ner till hög, det är massa förkortningar, men hittar inte vart restar power & power ska sitta någon som vet?

så alla tips är varmnt välkommna!

Visa signatur

MVH kimpaN!

Permalänk

hur vet man vilken socket (lr vad de heter) till procesorn på moderkortet?

min processor är intel pentium 3,06 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
hur vet man vilken socket (lr vad de heter) till procesorn på moderkortet?

min processor är intel pentium 3,06 GHz

Du har socket 478

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

kan vara 775 också...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

okej. kan jag uppgradera till core 2 duo då lr måste jag ha nytt moderkort i så fall?

Permalänk
Medlem

om det är 775 kan du uppdatera till C2D.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk

okej hur kollar jag det för att va säker då?
kan man göra det i CPU-Z ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
om det är 775 kan du uppdatera till C2D.

Nej, inte alls säkert. De gamla chipseten har inte stöd för C2D och så lite volt som krävs.

Från chipset 945 och uppåt stödjer Core arkitekturen.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Säger bara 1 sak.. tanka ner Lavalys Everest Ultimate Edition där kan du ser mer än mkt ^^

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)