Permalänk
Inaktiv

Trådlöst internet (3g)

Tjennare

Eftersom min hyresvärd inte vill tillgodose en vettig internetuppkoppling till ett vettigt pris är detta i stort sett min sista utväg. Hur bra är dessa 3g uppkopplingar? Är de bra nog att spela på t.ex? PC och PS3 spel. Och finns där en massa dumma begränsningar?(endast 10gb trafik t.ex)

Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vill vara utan internet.

Permalänk
Hedersmedlem

Har ingen koll på pris eller vilka abonemang som finns, men vet att det finns routers för just 3G som fungerar precis som vilka routrar som helst.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Ta tre's uppkoppling, vanliga eller pro modellen.
Skaffa en dovado wrg router.

Tuta och kör.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Tjennare

Eftersom min hyresvärd inte vill tillgodose en vettig internetuppkoppling till ett vettigt pris är detta i stort sett min sista utväg. Hur bra är dessa 3g uppkopplingar? Är de bra nog att spela på t.ex? PC och PS3 spel. Och finns där en massa dumma begränsningar?(endast 10gb trafik t.ex)

Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vill vara utan internet.

Om du skall spela är det nog ingen bra lösning. Pingtiderna brukar ligga runt 200 ms. Man måste ju har bra mottagning också. Om det är i Hörby du skall använda det, så tror jag inte du kan få 7.2 mbit/s tjänsten hos någon operatör.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|