Permalänk
Medlem

Fråga om nysning

Hej

Hur kommer det sig att jag alltid nyser när jag tittar med helt öppna ögon en solig dag? Detta är väldigt jobbigt då flickvännen min alltid gnäller om att jag inte visar mina "vackra" ögon (ursäkta om det låter som skryt, men hon säger så...).

mvh

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem

Jag har något liknande, jag nyser när det blir snabba ljusförändringar (tex när jag går ut i solsken)

Jag har hört/läst någonstans att det är för att synnerven tar någon sorts omväg i hjärnan och aktiverar nysreflexen vid ljusförändringar.

Permalänk
Medlem

Det där har jag med. lol

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Säg åt henne att nysningar är miniorgasmer och att hon är så snygg att du kommer direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Säg åt henne att nysningar är miniorgasmer och att hon är så snygg att du kommer direkt.

Jobbight om man skulle få en nysning vid fel tillfälle... Tex när svärmor är på besök och ens partner är i köket...