Interplay tillbaka från de döda?

Permalänk
Medlem

Interplay tillbaka från de döda?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Oooooh.... "och på den tredje dagen uppstod..."

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Trevligt. Lagom att återupstå till påsk:)

haha sant

dom har gjort en hel del bra spel genom åren.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Det är nästan så man fäller en tår *nostalgi*.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Kruxet är att ingen jobbar där längre. Folket som gjorde allt dom är kända för är borta sedan länge och med den tillverkningstid det är på ett spel idag lär det dröja till 2010 innan det dyker upp något från dom.

Om dom inte lurat oss allihopa

Permalänk
Medlem

Tycker mig känna igen loggan.

Var det dom som gjorde.. jaa, va var det för nått.. Någon myntliknande varelse som sprang omkring.. Ordet "cool" kommer upp i mitt huvet, säger det er något?

Satt och lirade det på gameboyet för cirkus 10 år sen

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Tycker mig känna igen loggan.

Var det dom som gjorde.. jaa, va var det för nått.. Någon myntliknande varelse som sprang omkring.. Ordet "cool" kommer upp i mitt huvet, säger det er något?

Satt och lirade det på gameboyet för cirkus 10 år sen

Cool Spot?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Cool Spot?

Säkerligen den han menade.

Dock var det Virgin som gjorde det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Säkerligen den han menade.

Dock var det Virgin som gjorde det

Aj fan, ja de va de visst.

Logona va väldigt lika iaf!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Aj fan, ja de va de visst.

Logona va väldigt lika iaf!

Jao, det har du iofs rätt i

Permalänk
Medlem

Men är det inte MDK-snoken jag ser där??? Och vad hette den där maskliknande saken..'Earthworm Jim'?

Edit. Jaa, de gjorde Earthworm Jim läser jag på wik, och Descent med!! Jag hatade Descent, det var helt omöjligt

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Men är det inte MDK-snoken jag ser där???

MDK var ett fantastiskt spel.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Men är det inte MDK-snoken jag ser där??? Och vad hette den där maskliknande saken..'Earthworm Jim'?

Edit. Jaa, de gjorde Earthworm Jim läser jag på wik, och Descent med!! Jag hatade Descent, det var helt omöjligt

http://www.animationarcade.com/music/earthwormjim.html

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mer MDK och Carmageddon.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
Jag vill ha mer MDK och Carmageddon.

Speciellt Carmageddon
MDK om det liknar mer ettan än tvåan

Permalänk
Medlem

MDK och Earthworm Jim i all ära men inte glömma Interplays absoluta toppspel... Fallout! (och Fallout 2, resten kan man glömma)

Många timmar har spenderats framför skärmen med dessa två spel, så sent som förra sommaren spelade jag igenom Fallout 2 igen, oförglömligt!

/Lumumba

Permalänk
Medlem

MDk var mycket kul. Fallout + Fallout 2 är bäst. Sitter och sucktar efter Fallout 3 men det är väl inte samma team ?

Permalänk
Medlem

Det är inte samma team, dom sålde licensen till Bethesda. Dock har dom kvar en MMO licens. Dom måste vara klar med ett Fallout MMORPG innan 2009 eller 2010.
Sen tappar dom den licensen.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Det är inte samma team, dom sålde licensen till Bethesda. Dock har dom kvar en MMO licens. Dom måste vara klar med ett Fallout MMORPG innan 2009 eller 2010.
Sen tappar dom den licensen.

Dom sålde den licensen också väl? Eller minns jag helt fel?

Permalänk
Medlem

Var inte Interplay med och gjorde Rock n Roll Racing med Blizzard? Har för mig jag har sett deras logga i det spelet. Kanske bara var utgivare eller nåt sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Var inte Interplay med och gjorde Rock n Roll Racing med Blizzard? Har för mig jag har sett deras logga i det spelet. Kanske bara var utgivare eller nåt sånt.

Interplay var bara utgivare, Blizzard eller Silicon & Synapse som dom hette vid den tiden var dom som hade gjort spelet.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Hedersmedlem

Om man fortsätter att läsa wikipedia hittar man även följande:

"GameSpot reported on November 13, 2007 that Interplay, using money from its sale of the Fallout IP to Bethesda Softworks, is going to restart its in-house game development studio and Interplay has plans on developing sequels to some of its classic IPs contingent on if it can secure financing. Gamespot stated:
“Among the projects Interplay has said it wants to develop are sequels to Earthworm Jim, Baldur's Gate: Dark Alliance, Descent, and MDK, provided it can find the financing.”

As of March 13, 2008 Interplay now has a "Coming soon" graphic on their website."

http://en.wikipedia.org/wiki/Interplay

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr kommer det väl bara bli pannkaka den här gången också