Ny dator, spel och sådant (2 prisklasser)

Permalänk
Medlem

Ny dator, spel och sådant (2 prisklasser)

Hej!

Sitter för närvarande på en MacBook som enda datorn, och jag har börjat fundera på att skaffa en stationär för lite spel och sådant. Funderade på att skaffa en sälja MacBooken och skaffa en MacBook Pro men jag vill inte ha en större laptop. Så då tänkte jag att jag skaffa en stationär dator istället.

Det jag funderar på är hur stor prestandaskillnad man får mellan en dator för 6.000 och 8.000. Hade tänkt lägga ungefär så mycket pengar Så vad tror ni? Är det stor skillnad? Och om ni orkar tar jag gärna emot tips på olika paket. (Åtminstone en DVD-brännare bör ingå, samt gärna tyst chassi, men prisvärdheten är det viktigaste). Är väl ett 8800 GTS som man kör i 8.000 kronors-klassen?

Kan även tillägga att jag föredrar bättre grafikkort än 2 Gb ram än 4 Gb ram och sämre grafikkort Minne kan man alltid köpa sen. Och eftersom jag bor i Stockholm kan delarna komma från olika butiker (komplett har ju endast 29 kr frakt, samt att webhallen har ju butik här, så om delarna kommer från datorbutiken kan andra delar som är billigare komma från Komplett eller Webhallen utan att priset drar iväg men extra fraktkostnader)

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"